• Anonym (magen)

Bli av med "mamma-magen"

Hej,
    fick barn för 5,5 år sedan och ligger idag på en vikt -15kg mot vad jag gjorde när jag blev med barn.
    Gick ner mer än vad jag gick upp och har sedan gått ner lite till. Vägde 89kg när jag blev med barn och nu väger jag 73kg. Är 161cm lång och har satt upp en målvikt på 55-65kg.

Mina "stora problem" är "bullmagen" och låren. Nu vet jag att det inte går att "punktbränna", men jag har följande frågor:

Hur/vad tränar jag bäst för att få huden på magen att så mycket som möjligt dra ihop sig och kanske bli platt. Hur/vad tränar jag för att få mindre lår/rumpa? Skiljer 1-2 storlekar mellan överkropp och underkropp för mig.
    Tack på förhand!
  • Svar på tråden Bli av med "mamma-magen"
  • Träningsexpert Elmina

Härligt kämpat hittills!

Huden behöver tid för att dra ihop sig, så både kondition och styrka samtidigt som du har tålamod.

För mindre rumpa/lår tränar du kondition och styrka för överkroppen. Det kan vara enklare att träna upp rygg och axlar så att du blir mer proportionerlig om du upplever att underdelen är större.

Låt viktnedgången gå långsamt och tänk på att det framförallt beror på kosten hur bra du lyckas med viktnedgången.

Lycka till 

Svar på tråden Bli av med "mamma-magen"