• sandraa

7 sitsig bil vilken e bäst? :/

Hej hej. Jag och min man har idags läget 2st volvo v70. Så nu funderar vi på att sälja den ena och köpa en 7 sitsig bil, och då e min fråga vilken skall man välja? Vi har ingen jätte budget att köpa bil för och jag vill inte köpa en model som lätt pajar. Så nu behöver jag hjälpvilken model och varför?? Snälla tacksam för svar. Mvh sandra

• Svar på tråden 7 sitsig bil vilken e bäst? :/
  • Unbreakable

Honda om det finns, bred, bra ljud. Toyota är rätt ok. Chrysler får el-fel och växellådefel.

• Nesss

Behövs alla sätena hela tiden? Om inte kan jag rekommendera Citroën C4 Grand Picasso. Har aldrig vart nöjdare med en bil! Dricker otroligt lite, billig skatt trots diesel och rymlig

• sandraa

Okok tack för att ni tog er tid att svara :) Nej jag behöver inta alla säten samtidigt men det e gott att ha tillgång till dom då vi gärna åker flera å vill slippa två bilar. Vad har du för års modell på din citroäng? Vet ni nått om w sharan eller ford galaxy??

• hallau

Tänkte precis skapa en sån här tråd så låg det redan en längst upp, tackarrrr. 
    Fick i dagarna reda på att vi ska ha tvillingar efter sommaren, eftersom vi har 2 barn sedan tidigare behöver vi en större bil. En bil som rymmer 4 barn, två vuxna och en tvillingvagn. Har i nuläget varit inne på toyota verso, fälla ett av sätena eftersom vi är 6 och ha barnvagnen där. 

Någon i / varit i liknande situation med bra tips? =) 

• Tygtiiger

Ford S-max, bra och lättkörd och gott om plats. Är en 5 - 7 sitsig bil, om man fäller alla sätena har man gigantiskt mycket lastutrymme, med alla sätena uppe kan vi ändå åka fyra vuxna och tre barn (två i bilstolar och en på kudde) OCH ha med oss helgpackning. Men då  är det fullt och vi får skippa att ta med barnvagn. De två bakersta sätena är extrasäten men man sitter bekvämt även som vuxen.

Krupke, we've got problems of our own!
  • Nesss

Vi har en 2012. De enda som hade kunnats förbättrats hade vart om den hade dragdörrar bak ist för vanliga, när man ska i och ur med barn i bilbarnstolar så är det ju ett plus om man slipper vara rädd för att knocka i bilen brevid med dörren. Men de är väl Chrysler och Mazda 5 som fortfarande har det.

Men har man inte de två bakre sätena uppfällda så är bagaget galet stort, vi får plats med en emmaljunga spider med de två uppfällda, men då är det på de berömda. Men då har vi två bakåtvända barnstolar i mittraden som skrymmer en hel del.

• sandraa

Okok tack för att ni tog er tid att svara :) Nej jag behöver inta alla säten samtidigt men det e gott att ha tillgång till dom då vi gärna åker flera å vill slippa två bilar. Vad har du för års modell på din citroäng? Vet ni nått om w sharan eller ford galaxy??

• Flisan79

Vad är det för pengar vi pratar om?

Vi har haft flera Ford galaxy runt årsmodell -01-02. Går att få tag på riktigt billiga och är en av de 7-sitsiga (finns även som 6 sitsig vilket kan vara positivt om man inte behöver 7 säten) som vi trivts bäst med. Den känns lätt och nätt men rymmer mycket och känns även ganska modern invändigt trots sina år på nacken. Drar dessutom ganska lite soppa, typ 07-08.

• Vanilla ice queen

Jag hade en Toyota corola verso vilken var himmla bra med tre barn. Den var väldigt soppasnål också. Men det är inte mycket bagageutrymme när man fällt upp de två extrasätena men det löste jag med en takbox som var görenkel att plocka av och på. Är väldigt nöjd med Toyota som märke och hade aldrig krångel med att bilen fick sönder samt att det var billig märkesverkstad. Så jag rekomenderar Toyota.

• Tessos

Vi brukar hyra Fiat Freemont när vi hälsar på min familj. De har fem säten och två säten som man kan fälla upp så blir de sjusitsiga. En helt okej bil som har bra pris med tanke på utrustningen som ingår. Kostar runt 300 000kr ny.

Svar på tråden 7 sitsig bil vilken e bäst? :/