• sandraa

7 sitsig bil vilken e bäst? :/

Hej hej. Jag och min man har idags läget 2st volvo v70. Så nu funderar vi på att sälja den ena och köpa en 7 sitsig bil, och då e min fråga vilken skall man välja? Vi har ingen jätte budget att köpa bil för och jag vill inte köpa en model som lätt pajar. Så nu behöver jag hjälpvilken model och varför?? Snälla tacksam för svar. Mvh sandra

• Svar på tråden 7 sitsig bil vilken e bäst? :/
  • Tuvis0806

Vi har en Ford galaxy som vi köpte då vi oxå väntade tvillingar. Nu är twinsen 1 år och sen har vi en tjej på snart 3 år. Vi har tagit bort de två bakre stolarna vilket är jättepraktiskt...då kan vi nämligen köra in dubbelvagnen utan att fälla i hop vagnen (har en UJ duo) och ändå få plats med annan packning. Tycker bilen är super...men vw sharan och seat Alhambra har samma chassi så Ingen större skillnad mellan modellerna.....!

• sandraa

Gud va glad jag blir för alla svar :) Jag har som sag en ganska tajt budget så vi pratar om kansi e 20000:- Och nör man tittar i den priskalssen så e ju de bland annat ford galaxy som kommer upp ich den verkar ändå som en bra bil :) Men det ju jätte svårt. Jag har ju bara haft volvo nästan och som sagt nu med har en v70 -98 som vi skall byta med då. Vill ju ha en bil som håller vet ju att de ofta inte e perfekta bilar för dom pengarna men vill ändå ha en bil som inte rasar ju ;) Så om jag nu skall kolla på en ford galaxy som exempel vad skall jag kolla på vad har den för svaghet? Vill gärna veta detta om dom andra modellerna ni har tipsat om?? :)

• sandraa

Gud va glad jag blir för alla svar :) Jag har som sag en ganska tajt budget så vi pratar om kansi e 20000:- Och nör man tittar i den priskalssen så e ju de bland annat ford galaxy som kommer upp ich den verkar ändå som en bra bil :) Men det ju jätte svårt. Jag har ju bara haft volvo nästan och som sagt nu med har en v70 -98 som vi skall byta med då. Vill ju ha en bil som håller vet ju att de ofta inte e perfekta bilar för dom pengarna men vill ändå ha en bil som inte rasar ju ;) Så om jag nu skall kolla på en ford galaxy som exempel vad skall jag kolla på vad har den för svaghet? Vill gärna veta detta om dom andra modellerna ni har tipsat om?? :)

• Flisan79
    sandraa skrev 2013-05-11 11:52:42 följande:
    välj en manuell så slipper du riskerna med en automat. Sen är det väl som vanligt, kolla att det inte läcker olja i motorn, kolla att det inte är vitt klegg i oljelocket, att den är någorlunda nybesiktigad. Försök att få tag i någon som är bra på bilar när ni ska kolla på ett objekt.

Kan återkomma. Min man har hand om en av mekonomens verkstäder och han har full koll. Vi har som sagt ägt flera ford galaxy och inte haft några större problem med dem. I byte med en v70 borde du kunna få tag i en i gott skick. 
    En lite tillfällig blogg/hemsida www.nogg.se/glansitillvaron
  • trollunge13

Vi har en Chrysler med skjut dörrar på bägge sidorna vilket är mega praktiskt ang växellådorna så är de lika viktigt att byta växellådsolja lika ofta som motorolja å de är lika enkel vi har inte haft beskymmer med vår växellåda!, Chryslers växellådsproblem är störst risk på deras modeller från 95 å neråt !! Ang last utrymme så får vi plats med tvilling vagn samt alla säten uppe då vi är såpass många så jag måste ha de!

Nu ska jag inte guldkanta Chrysler men våran har fungerat perfekt jämnför med dem tidigare vi haft då en Ford windstar där rasa oljepumpen vilket tydligen är vanligt

• Nyfikna72

Vi har en galaxy som vi ev ska sälja........vi har fått en till och behöver åtta platser. 2.3liters motor vilket är det bästa, de andra blir lite undermotoriserade. Det är en -01 som gått 26000 mil och den är väl omhändertagen då det innan oss var en löneturen på Ford i Östersund som hade den och innan det gick den som nån tjänstebruk till en av säljarna. Skicka pm om det kan vara nåt så får du veta mer.

• Lilllinda

Jag som alltid vart emot minibussar är helnöjd med våran Chevrolet transporter. Allt går in, vagn, barn, hund, matkassar. :)
    Ett vanligt 'fel' på dom är rostiga motorhuvar, men det kan jag leva med! ;)

• Challe N

Vi har en mitchubizi grandis vi är supernöjda med!

Svar på tråden 7 sitsig bil vilken e bäst? :/