sandraa skrev 2013-05-11 11:52:42 följande:
Gud va glad jag blir för alla svar :) Jag har som sag en ganska tajt budget så vi pratar om kansi e 20000:- Och nör man tittar i den priskalssen så e ju de bland annat ford galaxy som kommer upp ich den verkar ändå som en bra bil :) Men det ju jätte svårt. Jag har ju bara haft volvo nästan och som sagt nu med har en v70 -98 som vi skall byta med då. Vill ju ha en bil som håller vet ju att de ofta inte e perfekta bilar för dom pengarna men vill ändå ha en bil som inte rasar ju ;) Så om jag nu skall kolla på en ford galaxy som exempel vad skall jag kolla på vad har den för svaghet? Vill gärna veta detta om dom andra modellerna ni har tipsat om?? :)
välj en manuell så slipper du riskerna med en automat. Sen är det väl som vanligt, kolla att det inte läcker olja i motorn, kolla att det inte är vitt klegg i oljelocket, att den är någorlunda nybesiktigad. Försök att få tag i någon som är bra på bilar när ni ska kolla på ett objekt.
Kan återkomma. Min man har hand om en av mekonomens verkstäder och han har full koll. Vi har som sagt ägt flera ford galaxy och inte haft några större problem med dem. I byte med en v70 borde du kunna få tag i en i gott skick.