• Anonym (:()

Min man tappar tålamodet och slår våran tös :(

Jag vet inte vad jag ska göra! Min man tappar tålamodet jätte lätt och blir arg, jag är så arg och besviken på honom. Han slår våran dotter för minsta lilla när han har haft en lång dag på jobbet och är trött, han blir som det hemskaste monster! Våran tvååring snart 3 i sommar är ganska vild och trotsig. Iförrgår fick jag nog, han smällde till henne 5 gånger på bara 2-3 tim, på kvällen före läggdags. Slår henne hårt på rumpan (med blöja på) slog henne med hennes tröja på benet som hon vägrade ta på sig, sen såg jag ett märke på hennes axel vid bröstet som hon visade och sa titta vad pappa gjorde. Sen ville hon inte borsta tänderna och spotta ut massa vatten som rann på hennes tröja då smällde han till henne på armen så det lät högt och Putte till henne hårt så hon hängde fram över handfatet, hon stod på toa stolen. Jag blev förbannad och tog henne och sa åt han att gå därifrån. Jg får trösta henne och jag mår för jävligt. Hur kan jag ha en man som inte har någon kontroll hon är bara ett barn!! Ändå är det jag som har varit hemma med barnen varenda dag, men aldrig att jag skulle slå mina barn när dem är jobbiga. Vi bråkade dagen efter och han får det att låta som att det är mitt fel, han blir arg på MIG! Han säger att han inte vill göra som han gör, men han är stressad och trött då menar han att jag ska hoppa in och ta över allt:/ jag har alltid sagt till mig själv att aldrig vara med en man som slår barn, jag hatar det. Det går emot allt jag står för! För övrigt är han underbar och älskar son familj, kramar och säger att van älskar dem till barnen. Ska kg behöva skydda mina barn mot deras egen far!!? Jag vägrar stå bredvid detta. Han har sagt flertal gånger att han ska sluta. Men nu har set blivit värre. Vad ska jag göra? :(

• Svar på tråden Min man tappar tålamodet och slår våran tös :(
  • Anonym (risbastu)
    Anonym (BT) skrev 2013-05-10 22:17:52 följande:
    Precis så enkelt trodde jag också att det var, en gång i tiden. Det som i verkligheten händer är att en anmälan leder absolut ingen vart, och sedan har pappan rätt att ha barnet 50% av tiden, då du som mamma INTE är där och kan försvara barnet. 

Jag har varit där. Moment  22. 
    Var din partner föräldralös då eller?

För jag hade i alla fall outat den pappan så kraftigt så alla i hans närhet hade varit vaksamma efter det, och vilken förälder med skallen rätt påskruvad skulle tillåta att deras barnbarn blir misshandlat?

Och att kämpa för mer av vårdnaden kan man också göra.
  • XcsM

TS, läs vad du själv skrivit.
    Kom tillbaka sen om du fortfarande inte vet vad du borde göra.

• Anonym (A)

Mina barn går före min sambo i alla lägen så hade han behandlat vårat barn så, så hade jag tagit med mig barnen och dragit DIREKT samt ringt polisen!
    Hur fan kan du fortsätta vara med någon som behandlar ditt barn så, mår illa över hur tanklösa vissa är.

• sigrid73

Fattar noll. Tappar helt ärligt andan. Du måste ju begripa att du måste lämna honom. Tufft självklart men så är de. Barn går i första hand.

• Sunshine02

Vd du ska göra?! Du ska lämna aset och se till att han får bevakat umgänge!! Fy blir så fruktansvärt arg på att barn ska behöva utsättas för detta! Han har inga spärrar och det kommer INTE att bli bättre! Stick nu, idag, på en gång, din dotter förtjänar bättre! OCH anmäl idioten! Stackars barn..

• Anonym (? 2)

Hur kan du låta ditt barn förnedras så..UT NU!!!!

• Anonym (stackars barn)
    Anonym (fyfan 2) skrev 2013-05-10 22:33:35 följande:
    Läste idag på aftonbladet om en 1 åring som blev dödad av pappan och mamman var delaaktig

Han var styvpappa till barnet. Bägge nysvenskar och troligen uppväxta oxå med misshandel.
  • Anonym (dra)

Du måste dra därifrån. Han misshandlar ditt barn. Vad händer om han en dag mister kontrollen helt och skadar eller till och med dödar henne? Det låter kanske drastiskt men sånt händer faktiskt. Kanske ändrar han sig om du lämnar honom och bättrar sig, kanske inte, men du kan inte riskera ditt barns välmående genom att stanna med honom. Jag har ett barn i exakt samma ålder som du och jag vet att man kan tappa tålamodet men det är aldrig ok att misshandla.

• Smartie
    ummabdilleh skrev 2013-05-10 21:15:43 följande:
    Herregud vad folk blandar sig i . Ge t.s andra råd än anmäla och lämna. Man kan undra hur många olyckliga folk det finns på detta forum som önskar andra ska vara lika olyckliga som de själva. Dessutom kanske kvinnor borde prata med sina män och kolla så de tycker samma om livet, barnuppfostran m.m innan de springer och skaffar barn och sen klagar. Lär er nåt nån gång

Öh, vilket hål föddes du ur? Ska man fråga sin blivande partner om han tycker att det är ok med barnmisshandel? Dock håller jag med om att man inte bör vara naiv och skaffa barn med vem som helst. Män med primitiva värderingar borde gå bort från början.
  • pellejacobsson68
    Anonym (:() skrev 2013-05-10 12:11:24 följande:
    Jag vet inte vad jag ska göra! Min man tappar tålamodet jätte lätt och blir arg, jag är så arg och besviken på honom. Han slår våran dotter för minsta lilla när han har haft en lång dag på jobbet och är trött, han blir som det hemskaste monster! Våran tvååring snart 3 i sommar är ganska vild och trotsig. Iförrgår fick jag nog, han smällde till henne 5 gånger på bara 2-3 tim, på kvällen före läggdags. Slår henne hårt på rumpan (med blöja på) slog henne med hennes tröja på benet som hon vägrade ta på sig, sen såg jag ett märke på hennes axel vid bröstet som hon visade och sa titta vad pappa gjorde. Sen ville hon inte borsta tänderna och spotta ut massa vatten som rann på hennes tröja då smällde han till henne på armen så det lät högt och Putte till henne hårt så hon hängde fram över handfatet, hon stod på toa stolen. Jag blev förbannad och tog henne och sa åt han att gå därifrån. Jg får trösta henne och jag mår för jävligt. Hur kan jag ha en man som inte har någon kontroll hon är bara ett barn!! Ändå är det jag som har varit hemma med barnen varenda dag, men aldrig att jag skulle slå mina barn när dem är jobbiga. Vi bråkade dagen efter och han får det att låta som att det är mitt fel, han blir arg på MIG! Han säger att han inte vill göra som han gör, men han är stressad och trött då menar han att jag ska hoppa in och ta över allt:/ jag har alltid sagt till mig själv att aldrig vara med en man som slår barn, jag hatar det. Det går emot allt jag står för! För övrigt är han underbar och älskar son familj, kramar och säger att van älskar dem till barnen. Ska kg behöva skydda mina barn mot deras egen far!!? Jag vägrar stå bredvid detta. Han har sagt flertal gånger att han ska sluta. Men nu har set blivit värre. Vad ska jag göra? :(
    Men herre min skapare!!???

Har din s.k. 'man',..fortsatt att slå lillan`? I sådana fall är du nästan skyldig att anmäla! Tänk på barnet för Guds skull! Åh vilken ångest jag får, bara jag läser vad du har skrivit om vad 'mannen' gör mot Er dotter!  Tänk vad ledsen hon skall vara din dotter,.."min pappa slår mig". Nej,...TA TAG I SAKEN OMG!!!

Hade gärna velat prata lite med 'mannen' i huset...(anser att den 'mannen', INTE ens är värd att kallas 'man'...speciellt inte, när han t.o.m ger sig på att slå försvarslösa barn!!!) Helt oförsvarligt i mitt tycke!!! Vem vet,...snart kanske han ger sig på Dig också??? (Om 'han' nu inte redan har gjort det,.......tidigare?)

Hoppas du gör det rätta, samt att 'mannen' verkligen inser vad han faktiskt har gjort...och vad han egentligen ställer till med. (..tyvärr tror jag att OM en sådan människa verkligen kan ge sig på ett barn med våld,...så är det något som uppenbarligen fattas i hjärnan på den 'mannen - Det verkar som "hissen går inte ända upp", 'han' kan absolut inte ha alla hjärnceller till hands!!!..) Be din 'man' att läsa genom vad alla/de flesta har skrivit om 'honom' här inne! Kanske kanske kanske,...polletten -till slut- trillar ned? Men återigen,.....jag tvivlar....starkt!

.                    Lycka till                    .

(..Behöver du prata,...eller bara någon som 'lyssnar'??? Tveka inte,..hör av dig hit när helst du har lust: pellejacobsson68@hotmail.se ..)

. . . . . . . . . . Pelle . . . . . . . . . . 
Svar på tråden Min man tappar tålamodet och slår våran tös :(