Inlägg från: Selfish Geene |Visa alla inlägg
  • Selfish Geene

Varför är vi rädda för satanism?

Att det finns människor som tror att onda andar finns och kan ta folk i besittning ärlångt mer skrämmande än satanister (som i ärlighetens namn oftast inte alls är särskilt skrämmande, jag är alldeles för gammal för att bli rädd för flickor och pojkar utklädda till vampyrer)

• Selfish Geene
    dirpower skrev 2013-05-13 22:21:39 följande:
    Varför skräms du av den tanken?
    Tanken på att vuxna (någorlunda) välutbildade människor tror på andar och att de kan förmå människor att spika upp katter på väggar??

Vad skulle hända om en av nötterna skulle befinna sig i tex en beslutande position i svenskt rättsväsende?
    -NN har visserligen spikat upp sin bebis på väggen men det var onda andar som fick henom att göra det, såatteeee...

• Selfish Geene
    VojneVojne skrev 2013-05-13 22:35:50 följande:
    Läs Alester Crowleys liv säger jag bara!
    Jag tror inte att det är särskilt många 80-talister som inte redan känner till Mr Crowley (men tack för tipset ändå)
  • Selfish Geene
    VojneVojne skrev 2013-05-13 22:37:24 följande:
    Vem säger att de inte är där?
    Precis!!
    (förhoppningsvis innehar du inte en befattning där dina villfarelser kan göra särskilt stor skada,  men man vet ju aldrig)
  • Selfish Geene
    VojneVojne skrev 2013-05-13 22:56:18 följande:
    Det finns en film om honom som visar hur vidrig han är samt hur han hålla på med svart magi och satanism...
    ooookeeej...
    Jim Jones var ingen trevlig prick heller (han var kristen och dödade mer än 900 människor) och din poäng är?? 
  • Selfish Geene
    dirpower skrev 2013-05-13 22:34:18 följande:
    Som jag har förstått det så behöver man söka sig till andligheten för att kunna bli besatt på det viset du beskriver. Är inte tanken på att människor letar sig till sådant mer skrämmande än själva symptomen?
    nej
  • Selfish Geene
    VojneVojne skrev 2013-05-13 23:00:02 följande:
    Nej det har jag inte men undrar hur har du kommit på att jag har "villfarelser" ? va är det man inte vet aldrig?
    jag är ledsen men jag begrep inte ett smack av det där
  • Selfish Geene
    VojneVojne skrev 2013-05-13 23:09:43 följande:
    En riktig kristen dödar inte nån! så pass kan jag kristendomen!
    Jim Jones skulle inte hålla med dig om den saken, han tycker förmodligen att du inte är någon riktig kristen.

• Selfish Geene
    VojneVojne skrev 2013-05-13 23:18:54 följande:
    :) Jag är ju inte kristen men jag kan kristendomen... den sjätte av tio buden säger att man ska inte döda...
    Va tycker du vem är mer kristen då?
    Gud är inte superpetig med just "du ska inte döda"-budet.
    Det presenterades först för Mose i GT, där det ju som du säkert redan vet dödades en hel del på Guds befallning, dessutom är "de 10 budorden" bara ett utdrag av flera hundra bud (som enligt Jesus skulle följas till punkt och pricka) flera av buden beskriver när, var och hur de som begår synder ska dödas.

• Selfish Geene
    VojneVojne skrev 2013-05-13 23:39:31 följande:
    Jag tror att man börjar hitta på  ursäkter precis så som du beskriver när man inte vill lyda Gud och hittar på massa undanflykter för att genomföra onskan man har kommit på... Bud som bud, hur skulle det se ut om jag bara börja hitta på massa ursäkter för att inte betala P-böter tror du att bolaget skulle köpa mina ursäkter?  Jag tror inte Gud skulle köpa heller...
    Ja människor ändrar religioner så att de passar de egna syftena, det ingen kioskvältare precis.
    De första kristna reformerade judendomen och Jim Jones ändrade kristendomen så att den passade honom, svenska kyrkan likaså.

Jag bryr mig inte om vilka som är "riktiga kristna", det finns lika många sorters kristendom som det finns anhängare av religionen inte en inom de kristna grupperna råder enighet om vad som är "en riktig kristen", var och en av grupperna är dessutom "inte riktiga kristna" i de andra gruppernas ögon
Svar på tråden Varför är vi rädda för satanism?