Inlägg från: Selfish Geene |Visa alla inlägg
  • Selfish Geene

Varför är vi rädda för satanism?

VojneVojne skrev 2013-05-14 00:46:43 följande:
    Jag kan inte yttra mig djupt i det här för vissa saker kan jag inte förstå kristendomen, därför får en kristen svara den frågan...
    men som teologistuderande måste du ändå vara medveten om att Gud väntade 1300(!!) år innan han började förespråka icke-våld?!

I över tusen år krävde Gud att bögar, olydiga barn, häxor och tjejer som hade sex innan dom gifte sig skulle mördas innan han ändrade sig 
  • Selfish Geene
    VojneVojne skrev 2013-05-14 00:47:53 följande:
    Bla "The Book of the Law"  och några till...du får söka på nätet...
    Jag gjorde det, det verkar som att "the book of the law" varken handlar om den satanistiska doktrinen eller fungerar som satanisternas bibel??

har jag missat något? Har du information som saknas på wiki-sidan? 
  • Selfish Geene
    VojneVojne skrev 2013-05-14 00:53:24 följande:
    tror du verkligen att om de offrar människor lägger upp det på deras hemsida? hur ska jag bevisa det? ... jag orkar inte med den skiten en gång till får du gärna göra det själv...så roligt va det inte att ta reda på massa otrevligheter...
    om du har fakta måste den ju komma någonstans ifrån, hur har satanisternas människo-offer kommit till din kännedom?
  • Selfish Geene
    VojneVojne skrev 2013-05-14 00:54:37 följande:
    Jag tror ju inte att Jesus (frmh) är Gud hur ska jag då svara den frågan?
    jag fick uppfattningen att du kan kristendomen men jag misstog mig uppenbarligen, jag ber om ursäkt!
  • Selfish Geene
    VojneVojne skrev 2013-05-14 01:00:32 följande:
    Va gjorde du?
    ja, men jag hittade inga fakta som bekräftar att Crowley är satanisternas "master" (ledare?) eller att "the book of the law" är satanisternas bibel.

• Selfish Geene
    VojneVojne skrev 2013-05-14 01:09:38 följande:
    Hittar man inte så fortsätter man söka annars...nu måste jag nana kudden... natti natti

Jag hittade en massa information om boken, bara inga som bekräftar dina påståenden
  • Selfish Geene
    Rikard skrev 2013-05-14 07:54:42 följande:
    Är det en vanlig uppfattning bland troende (judar, kristna, muslimer) att Satan finns på riktigt och att satanism därmed är på riktigt?
    Satanism finns "på riktigt" även andra religioner inte erkänner Satans existens, kristendomen finns ju trots att både judarna och muslimerna förnekar att Jesus är en gud

• Selfish Geene
    Rikard skrev 2013-05-14 08:44:07 följande:
    Fast huvudfrågan var om dagens judar, kristna och muslimer i allmänhet tror att Satan finns på riktigt, och att satanisterna därmed dyrkar en filur som finns på riktigt. (Alltså att satanismen ÄR på riktigt, inte ifall satanismen FINNS på riktigt, om du förstår distinktionen.)
    ah, ok.

Men satanismen är väl själva tillbedjan av Satan? 
    satanismen finns på riktigt så länge det finns människor som bekänner sig till religionen,  huruvida de abrahamitiska religionerna erkänner satans existens varierar, den svenska "mellanmjölks-kristendomen" brukar inte prata om Satan som en personlighet utan mer som ett samlingsnamn för allt "ont" (de förhåller sig till helvetet på samma luddiga sätt)

På sätt och vis respekterar jag hard core-kristna mer eftersom de presenterar hela sin religion utan att försöka sminka över de mindre attraktiva delarna (möjligen för att de inte begriper att de borde göra det)
    Den svenska mjuk-kyrkan verkar mest intresserade av att framställa religionen så att den tilltalar så många som möjligt

• Selfish Geene
    Rikard skrev 2013-05-14 08:44:07 följande:
    Fast huvudfrågan var om dagens judar, kristna och muslimer i allmänhet tror att Satan finns på riktigt, och att satanisterna därmed dyrkar en filur som finns på riktigt. (Alltså att satanismen ÄR på riktigt, inte ifall satanismen FINNS på riktigt, om du förstår distinktionen.)
    du nu fattar jag hur du menar! 

Svar på tråden Varför är vi rädda för satanism?