Inlägg från: Selfish Geene |Visa alla inlägg
  • Selfish Geene

Varför är vi rädda för satanism?

VojneVojne skrev 2013-05-15 23:12:32 följande:
    Så här är det Rikard, innan våra kroppar skapades skapades våra själar. Allah swt samlade oss alla på ett ställe ( Kaulebela) och fråga det oss, vem är er skapare, vi sa DU och vi ska endast dig betjäna. Sen vi tog på oss "kroppdressen" och kom till jorden då hade vi stängd av 90% av hjärnan så vi inte kan komma ihåg allt. För vi ska hålla vårt löfte vi gav till Allah utan komma ihåg allt annars blir inget test. Därför är det mkt frågetacken men den som vill kan reda på mkt ändå...

De andra kommentarerna kan ej svara, jag upplever inte så som du och därför är det jätte svårt för mig att förstå hur du tänker precis som du inte förstår hur jag tänker...

Det kanske du kan läsa igen nu finns det massa nya Översättningar av Koranen.. :)

Då måste du väl hålla med om att det är sannolikt att muslimer för det mesta har fel i frågor som gäller islam?!
  • Selfish Geene
    VojneVojne skrev 2013-05-15 23:14:23 följande:
    Jag kan inte ta allas ord som sann då blir det massa olika sann... Tiden visar vem har rätt, det där är inget att tjafsa om...

Tiden visar ingenting, kunskap kan man inte bara sitta och vänta på!

Man måste vara beredd att kavla upp ärmarna, bli smutsig om händerna och få påsar under ögonen!

För att få kunskap måste du vända på varje sten, ifrågasätta allting och ha ett öppet sinne så att du kan följa med dit bevisen leder, även när världen inte fungerar som du skulle önska!
  • Selfish Geene
    VojneVojne skrev 2013-05-15 23:21:35 följande:
    för du öppna lite hur du tänker..

Om Gud såg till att du bara har tillgång till 10% av din hjärna, är det knappast rimligt att anta att du har tillgång till mycket mer än 10% av kunskapen om din religion.

Med tanke på hur många olika sorter islam som finns låter det inte osannolikt att det mesta du tror dig veta om din religion i själva verket är falskt.
  • Selfish Geene
    VojneVojne skrev 2013-05-15 23:24:04 följande:
    Vet du hur många gånger har fallit dit? Man lär sig från sina misstag.. Man kan naturligtvis aldrig vara säker om det men Allah swt lovar att den som riktar sin ansiktet mot "sirateen mustakeem" den rätta vägen, H*n kommer att hjälpa dig hur mkt än man faller dit... :)

Hur vet du att "den rätta vägen" inte är ett av Djävulens knep för att lura dig?

Att du följer "den rätta vägen" kanske är exakt vad Djävulen vill att du ska göra.

Han är ju smartare än du visst?!

Vad skulle vara smartare än att lura dig att det du gör är Allahs vilja?
  • Selfish Geene
    VojneVojne skrev 2013-05-15 23:33:19 följande:
    Det fattar vem som helst, konstig nog att du inte betonar här, trodde du att jag skulle glo på skärmen så kommer kunskap. Det va mkt konstig resonemang, det underförstod att det inte tiden som är lärare utan med tiden man utvecklar genom söka... nåväl...

Meningsskiljaktigheter löser man genom diskussion där meningsmotståndarna presenterar sina argument och backar upp dom med fakta.
  • Selfish Geene
    VojneVojne skrev 2013-05-15 23:44:07 följande:
    Jag uppfattas ju det, det kan varken du eller nån annan hjälpa att jag är halv tokig... Om du har läst mina inlägg lite så bör du förstå att hur jag tänker och varför har jag kallat honom satanist. Sen att han inte sagt att att han är satanist det jag bry mig inte om. Han va duktig på kaballah magic och detta utförs av satans hjälp...

Lan vi klargöra en sak?

Är alla som tillber andra gudar än Allah "satanister" i ditt tycke?

Är hinduer också satanister?
  • Selfish Geene
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2013-05-15 23:46:08 följande:
    Jag ger upp, det här är ju rena dårskaperna.

Det kan vara en språklig förveckling som orsakar kommunikationsproblemet
  • Selfish Geene
    VojneVojne skrev 2013-05-15 23:52:10 följande:
    Nej så är det inte verkligen! så vi ska inte göra nåt missförståelse så jag  orkar inte kämpa för att förklara sen!

Är vi eniga om att "satanister" per definition "tillber Satan"?
  • Selfish Geene
    VojneVojne skrev 2013-05-15 23:58:25 följande:
    Lite mer än så, inte nödvändigtvis man behöver tillbe utan tycka om , tycka att Gud felbehandlad Lucifer, hjälpa Djävulen med olika handlingar osv. Alla muslimer tillber inte Allah swt men de är muslimer ändå...
    vad innebär "hjälper djävulen"?
  • Selfish Geene
    VojneVojne skrev 2013-05-16 00:42:42 följande:
    Djävulens mål är förvilla människor sa vi ju så finns det människor som har kontakt med dem och följer deras order för att få de att uppnå sitt mål, tex att starta krig....
    Jag brukar säga att islam förstör människors liv, jag kan tänka mig att det är något som kan anses hjälpa Djävulen.

Är jag satanist för att jag är emot islam? (bland annat) 
Svar på tråden Varför är vi rädda för satanism?