Varför är vi rädda för satanism?
Har jag förstått dig rätt?
1.de som hjälper Satan är satanister
2.De som saboterar för Gud hjälper Satan
3.Jag arbetar aktivt för att människor ska sluta tro på Gud
4.Jag är ändå inte satanist för att jag inte är "medveten om Allah eller Satan"
5.jag kommer hamna i Helvetet för att jag är medveten om Allah men tror ändå inte på honom.
Det finns en tydlig konflikt mellan punkt 4 och punkt 5, antingen är jag medveten om Allah och Satan och straffet är någon sorts tortyr i Helvetet, men då måste du även anse att jaf är satanist (eftersom jag hjälper satan genom att leda människor bort från Gud)
eller så är jag inte medveten om Gud och Satan men då slipper jag helvetet och får komma till Paradiset istället
2) Detta har du tat fram från saker jag inte har sagt antar jag men du måste väl vara medveten om det du gör för att du ska kalla dig nåt, du kan inte vara "katatist" om du inte vet va det är men du gör lite som de bruka göra?
3)4) Fortfarande du gör det för själv vill det, inte för att du vill hjälpa satan eller sympatisera satan och allt eftersom du inte tror på satan så fortfarande du kan inte vara satanist pga att man inte kan vara något man inte tror på...
5) För va du inte medveten om det jag berättade (sa du ju) efter att jag har berättat hur det ligger till så det är upp till dig att gå vidare med den infon och bearbeta den eller strunta i det helt i hållet. Tron kommer inte på en dag, islam etablerades i 23 år så kan inte förvänta mig att du ska tro på gud i två dygn.
Om att hamna helvetet så har jag ingen information om det, det där kan bara Allah, jag får inte yttra mig ja eller nej.