• Queenie

Gravida Norrköping/Östergötland?

Skulle va kul med en tråd för oss gravida i Norrköping/Östergötland att samlas i. Själv är jag beräknad till 21 oktober och är i vecka 18. Hur mår ni andra, BF, ultraljud, tankar, välkommet att diskutera vad som helst runt våra kommande små 😊

Lillskiten 100715 Sockerbiten BF 110826 monicamercury.blogg.se
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-21 13:39
    BF-lista

19/9 - Jossi, 29år, Fyrby utanför Norrk, andra barnet

21/10 - Queenie, 27år, Smedby Norrk, tredje barnet

1/11 - Curlie, 25år, Norr Norrk, andra barnet

12/11 - Lkpg1987, 26år, Borensberg, första barnet

1/12 - Mammatilltvå85, 27år, Ektorp Norrk, tredje barnet
  • Svar på tråden Gravida Norrköping/Östergötland?
  • lkpg1987
    Queenie skrev 2013-05-15 09:50:09 följande:
    Skulle va kul med en tråd för oss gravida i Norrköping/Östergötland att samlas i. Själv är jag beräknad till 21 oktober och är i vecka 18. Hur mår ni andra, BF, ultraljud, tankar, välkommet att diskutera vad som helst runt våra kommande små 😊
    Hej! 
    Nyinflyttad i hus Borensberg, arbetar i Linköping och vi väntar första barnet 12 november (är i vecka 15). Var på UL den 30/4 och blev tillbakaflyttad 3 dagar. Fick se en livlig liten krabat! Gjorde KUB-testet i samma veva som bara visade fina resultat! Har du varit på UL? Gjort KUB-testet?

Mår förhållandevis bra, har mått lite illa till och från men det är hanterbart!  

På morgonen börjar det att komma fram en kula (innan toalettbesök). Börjar även att känna av den dagtid, myyyyys!  Längtar  enormt (som många andra som väntar första barnet) efter den "riktiga" gravidmagen, nu är det mest pös:) 

Hur mår du? Shoppat något till lillen än? kännt rörelser än?

Ha det gott!  
  • Queenie
    lkpg1987 skrev 2013-05-15 09:57:46 följande:
    Hej!  Nyinflyttad i hus Borensberg, arbetar i Linköping och vi väntar första barnet 12 november (är i vecka 15). Var på UL den 30/4 och blev tillbakaflyttad 3 dagar. Fick se en livlig liten krabat! Gjorde KUB-testet i samma veva som bara visade fina resultat! Har du varit på UL? Gjort KUB-testet? Mår förhållandevis bra, har mått lite illa till och från men det är hanterbart!   På morgonen börjar det att komma fram en kula (innan toalettbesök). Börjar även att känna av den dagtid, myyyyys!  Längtar  enormt (som många andra som väntar första barnet) efter den "riktiga" gravidmagen, nu är det mest pös:)  Hur mår du? Shoppat något till lillen än? kännt rörelser än? Ha det gott!  

Vad kul med första barnet! Grattis! Det är så speciellt med första 😊 Vi har också gjort kub-test, ingen fara där, väldigt livlig liten här med. Har stora ul nästa torsdag, ska bli spännande! Har mått rätt illa fram till nu och jag har lågt järnvärde, tar dock inga tabletter då de förstör magen katastrofalt, försöker med mat o får hoppas det blir bättre! Jag är väldigt smal i vanliga fall, men förra veckan ploppade magen. Dock skulle ingen gissa på gravmage om man inte vet, så förstår vad du menar med mest pös 😉 Känt av bebisen några ggr men använder även doppler ibland när jag blir lite nojig, o hjärtat pickar på ❤ Shopping har jag inte börjat med än, mest vagnkoll 😊du då?
    Lillskiten 100715 Sockerbiten 110820 Trollet BF 131021http://monicamercury.blogg.se
  • lkpg1987
    Queenie skrev 2013-05-15 11:40:48 följande:

Vad kul med första barnet! Grattis! Det är så speciellt med första 😊 Vi har också gjort kub-test, ingen fara där, väldigt livlig liten här med. Har stora ul nästa torsdag, ska bli spännande! Har mått rätt illa fram till nu och jag har lågt järnvärde, tar dock inga tabletter då de förstör magen katastrofalt, försöker med mat o får hoppas det blir bättre! Jag är väldigt smal i vanliga fall, men förra veckan ploppade magen. Dock skulle ingen gissa på gravmage om man inte vet, så förstår vad du menar med mest pös 😉 Känt av bebisen några ggr men använder även doppler ibland när jag blir lite nojig, o hjärtat pickar på ❤ Shopping har jag inte börjat med än, mest vagnkoll 😊du då?
    Vi har börjat prata lite smått om vagnar, eller framförallt att börja titta efter vad man vill ha. Om man nu ska ha en ny, så kan det ju vara ganska lång leveranstid på dem....och man vill ju gärna ha vagnen innan bebis (aka "grodden") anländer :) Har flera bekanta som vill sälja sina barnvagnar, så det blir väl att ta en titt på deras vagnar också. 
    Ska väl försöka se till att allt finns hemma och är fixat o klart till en månad innan BF iaf. Ska fixa ett barnrum här hemma också, men det får nog blir ett sommarprojekt:) 

Vi har inte köpt något än....men det börjar klia lite i fingrarna :) När man har barn sedan innan kan jag tänka mig att du har lite sedan innan, men det är väl alltid kul att köpa lite nytt :)  

Har du några tipa att tänka på när det gäller att titta på vagn?  =)
  • Queenie

Ja det är ju inte billigt med vagn, inte allt annat man vill köpa heller. Kommer ihåg med första barnet så sparade vi ca 20t för att kunna köpa det vi ville tills han föddes o tiden därefter. Nu har vi det mesta, utom just vagn o bebiskläder. Gett bort alla små storlekar till kompisar då vi inte riktigt förväntade oss nr 3 så fort 😉Men å andra sidan är det himla kul med bebisshopping, hehe. Angående vagn, vi har tittat lite på brio smile, den är ny i år o verkar himla bra! Det vi eftersöker är en vagn med snurrhjul som är lätt att köra, smal i bredd och ganska hög så barnet kommer upp en bit. Gillar inte tex bugaboo som är riktigt låg. Vi har i nuläget en mountain buggy duet som syskonvagn som även går att göra till singel med varukorg på sidan, men vill ändå ha en egen vagn t bebis som går under arbetsnamnet Trollet 😊 Har ni funderat nått på extra ultraljud? Vi har varit på crocus i Link båda tidigare ggr för att göra ett grundligare ultraljud o se att allt är ok, på sjukan här har de inte ens maskiner som är hälften så bra som crocus. Står lite i valet o kvalet, är ju en extra livsförsäkring kan man ju tänka, dock vill vi verkligen inte veta könet denna ggn, o det är rätt stor risk att se i Link med 3D-ultraljud!

Lillskiten 100715 Sockerbiten 110820 Trollet BF 131021http://monicamercury.blogg.se
  • Jossi

Hoppar in här. Glad Väntar andra barnet, en liten kille, den 19 september. Storasyster blir då strax över 3,5 år.
    Bor i Fyrby, Norrköping.

• lkpg1987
    Queenie skrev 2013-05-15 19:47:05 följande:
    Ja det är ju inte billigt med vagn, inte allt annat man vill köpa heller. Kommer ihåg med första barnet så sparade vi ca 20t för att kunna köpa det vi ville tills han föddes o tiden därefter. Nu har vi det mesta, utom just vagn o bebiskläder. Gett bort alla små storlekar till kompisar då vi inte riktigt förväntade oss nr 3 så fort 😉Men å andra sidan är det himla kul med bebisshopping, hehe. Angående vagn, vi har tittat lite på brio smile, den är ny i år o verkar himla bra! Det vi eftersöker är en vagn med snurrhjul som är lätt att köra, smal i bredd och ganska hög så barnet kommer upp en bit. Gillar inte tex bugaboo som är riktigt låg. Vi har i nuläget en mountain buggy duet som syskonvagn som även går att göra till singel med varukorg på sidan, men vill ändå ha en egen vagn t bebis som går under arbetsnamnet Trollet 😊 Har ni funderat nått på extra ultraljud? Vi har varit på crocus i Link båda tidigare ggr för att göra ett grundligare ultraljud o se att allt är ok, på sjukan här har de inte ens maskiner som är hälften så bra som crocus. Står lite i valet o kvalet, är ju en extra livsförsäkring kan man ju tänka, dock vill vi verkligen inte veta könet denna ggn, o det är rätt stor risk att se i Link med 3D-ultraljud!
    Ne vagn har vi förstått att det kostar :) Vi är nog mer inne på en vagn med 4 större hjul (icke-svängbara) så att vagnen även kan vara med i jobbigare terräng. Har funderat lite på brio happy. Vill också ha en lite högre vagn, men vi har som sagt inte tittat på vagnar än, men det börjar bli dags kanske. 

Jag har en bindvävssjukdom som gör att jag löper större risk att få missfall och för tidig förlossning. Därav kommer vi att få två extra UL i grav.vecka 26 och 32. Men det är som sagt "vanliga" UL. Vad får man ge för ett 3D-ultraljud på crocus? Har ni själva sett vilket kön det blir, eller har det blivit mer självklart när BM sagt det?  
  • Queenie
    Jossi skrev 2013-05-15 20:00:08 följande:
    Hoppar in här.  Väntar andra barnet, en liten kille, den 19 september. Storasyster blir då strax över 3,5 år. Bor i Fyrby, Norrköping.

Hej, o grattis till lillasyskonet i magen 😊Hur mår du? Känner du nån skillnad i tankar och allt rörande grav om du jämför från förra ggn? Jag upplevde andra grav helt annorlunda, man hade liksom inte tid med den som med första riktigt. Med första barnet bodde jag på familjeliv o andra forum typ 😉
  • Curlie

Jag hänger gärna på lite här! Har BF 1 november, är i vecka 17 nu! Snart dags för RUL!

• Queenie

Lkpg1987 - det är en riktig djungel med vagnar alltså! Men roligt! 😉 På crocus kostar ett extra ul 1500:-, men det kvittar lite om man ser det som en extra livförsäkring. Får se efter ul på sjukan på torsdag hur vi känner. Jag har gjort en del ul under mina tidigare grav så är ändå rätt duktig på att se vad som är vad, tyvärr, eftersom vi inte vill veta könet 😉Och vid 3D är det ju omöjligt att inte se könet liksom 😉Hur har ni det med fosterrörelser?

• Queenie
    Curlie skrev 2013-05-19 13:25:48 följande:
    Jag hänger gärna på lite här! Har BF 1 november, är i vecka 17 nu! Snart dags för RUL!

Hej och välkommen! Vad kul att vi är ett par stycken nu! Kan fixa bf-lista framöver sen 😊Hur mår du? När har du ul? Var har ni er mödravård förresten tjejer?
Svar på tråden Gravida Norrköping/Östergötland?