• Queenie

Gravida Norrköping/Östergötland?

Skulle va kul med en tråd för oss gravida i Norrköping/Östergötland att samlas i. Själv är jag beräknad till 21 oktober och är i vecka 18. Hur mår ni andra, BF, ultraljud, tankar, välkommet att diskutera vad som helst runt våra kommande små 😊

Lillskiten 100715 Sockerbiten BF 110826 monicamercury.blogg.se
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-21 13:39
    BF-lista

19/9 - Jossi, 29år, Fyrby utanför Norrk, andra barnet

21/10 - Queenie, 27år, Smedby Norrk, tredje barnet

1/11 - Curlie, 25år, Norr Norrk, andra barnet

12/11 - Lkpg1987, 26år, Borensberg, första barnet

1/12 - Mammatilltvå85, 27år, Ektorp Norrk, tredje barnet
  • Svar på tråden Gravida Norrköping/Östergötland?
  • Curlie
    Queenie skrev 2013-05-19 13:32:48 följande:
    Hej och välkommen! Vad kul att vi är ett par stycken nu! Kan fixa bf-lista framöver sen 😊Hur mår du? När har du ul? Var har ni er mödravård förresten tjejer?
    Lillskiten 100715 Sockerbiten 110820 Trollet BF 131021http://monicamercury.blogg.se

Tack! Vi har RUL 3/6, så spännande! jag går på vrinnevi!

Jag mår bra överlag även om jag har lite foglossning och mår illa vissa dagar. Känner rörelser varje dag nästan idag har den lille fötterna snett nedanför naveln, har varit puffar på precis samma ställe hela dagen

Detta är mitt andra barn förresten, har en tös på 5 år också någon annan som har fler barn?
  • Queenie

Curlie - Vad mysigt att känna av liten i magen, jag är rätt säker på att jag har moderkakan i framvägg, tråkigt, känner ibland men ytterst fjäderlätta buffar. På torsdag får jag veta, då är det stora ultrat, ska bli spännande! Går också på vrinnevi, dock hade min bm gått i pension, så har en Liselott nu. Mina barn är 2,5 och 1,5år, en av varje, spännande o se vilken sort det blir denna ggn 😊

Lillskiten 100715 Sockerbiten 110820 Trollet BF 131021http://monicamercury.blogg.se
  • Jossi

Tack för välkomnandet. :)
    Ja det är stor skillnad tycker jag, första gången var jag försiktig och bodde på FL jag också. :) Mådde som en prinsessa förra gången, utom på slutet då jag fick hf och blev sjukskriven 50%. Lilla A var tillväxthämmad pga proppar på moderkakan och förlossningen blev lite kaotisk, men annars var det mest lugnt och magen var rätt liten. Fast jag hade grymt svårt att förstå att jag skulle bli mamma.

Den här gången känner jag mig lugn och säker, men lika nyfiken, även om jag inte hänger på forum lika mycket. Rent fysiskt däremot känner jag mig sliten, har fått större mage snabbare och känner av både sd och fogar. Men inga större besvär. :)

Ska på aurorasamtal för att bearbeta förra förlossningen, ska väl börja i v 25 tror jag, är i v 23 nu. Går på ViN, hos Monica. Hon är även i Finspång, där jag jobbar, så mesta träffarna kommer att vara där. Smidigt. Fast jag har inte träffat henne än och Aurora är i stan, sen kommer jag att gå på en massa tul också pga förra grav så det blir nog lite åkande ändå.

Att skaffa en till kändes kluvet i början. Kunde känna lite sorg ibland över att det inte längre kommer att vara vi mot världen, men nu har jag släppt de tankarna. Nu känns det bara kul. Planerad grav också så det kom ju inte som en chock. ;)

Var går ni andra? :)

• Jossi

Såg att ni redan svarat på det. ;)

Nån annan som varit på Aurora?

• Curlie

Bor ni alla i Norrköping? Var isåfall, och hur ser er familj ut?

• mammatilltvå85

Hej! Jag bor i Norrköping och väntar nummer 3. Är beräknad till 1 december, men tror nog jag får ca 1 månad tidigare, båda mina söner är födda 3 resp 6 veckor förtidigt så det är ytterst sannorlikt att så sker även denna gång, min kropp vill helt enkelt inte gå tiden ut....

Jag studerar på Linköpings universitet i Norrköping (sammhälls- och kulturanalysprogrammet) och går ut andra året nu i Juni...så ett år kvar har jag.

Jag och min man har som sagt två barn redan, de är 7 resp 6 år gamla. Vi bor i Ektorp i Norrköping.    

• Jossi

Jepp Norrköping här med, Fyrby som sagt. 29 år, man och vi har en dotter på snart 3,5 år, väntar lillebror i september.

• Curlie

Vi bor på norr, på Tunnbindaregatan! Bor här med sambo och dotter 5 år. Jobbar med löneadministration och lönesystem. Längtar till både sommarsemester och föräldraledigt. Ska bli så skönt!

• mammatilltvå85

glömde skriva, jag är 27 (snart 28) och min man 30 år. Vi är relativt nyinflyttade i Norrköping, har bott här i 2 år. Vore skoj att lära känna fler barnfamiljer här=)

• Jossi

Känner likadant, längtar till ledigt. Älskar mitt jobb - driver en begravningsbyrå i Finspång - men längtar så mycket efter bebismys och tid för familjen. Jobbar väldigt mycket. Maken är projektledare/säljare i möbelbranchen.

Svar på tråden Gravida Norrköping/Östergötland?