• Queenie

Gravida Norrköping/Östergötland?

Skulle va kul med en tråd för oss gravida i Norrköping/Östergötland att samlas i. Själv är jag beräknad till 21 oktober och är i vecka 18. Hur mår ni andra, BF, ultraljud, tankar, välkommet att diskutera vad som helst runt våra kommande små 😊

Lillskiten 100715 Sockerbiten BF 110826 monicamercury.blogg.se
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-21 13:39
    BF-lista

19/9 - Jossi, 29år, Fyrby utanför Norrk, andra barnet

21/10 - Queenie, 27år, Smedby Norrk, tredje barnet

1/11 - Curlie, 25år, Norr Norrk, andra barnet

12/11 - Lkpg1987, 26år, Borensberg, första barnet

1/12 - Mammatilltvå85, 27år, Ektorp Norrk, tredje barnet
  • Svar på tråden Gravida Norrköping/Östergötland?
  • Queenie

mammatilltvå85 - hade du med UL på torsdag 23? Är det KUB då? Jag har RUL kl 13, ska bli så spännande! Även fast vi inte vill veta könet så kommer jag leta ändå o gissa =)

Har nån av er hört talas om Scull Theory? Jätteintressant tycker jag, har kollat på ultraljudsbilden från v.13, enligt denna teori så skulle isf bebis, aka Trollet, vara en liten flicka =)  
    http://blogs.babble.com/being-pregnant/2012/01/18/skull-theory-a-gender-predictor/

Lillskiten 100715 Sockerbiten 110820 Trollet BF 131021 monicamercury.blogg.se
  • Queenie

Här var det tyst hörrni! Hur mår ni? Nån som shoppat nått? Ultraljud? Själv var det RUL i torsdags, bekräftade mina misstankar om moderkaka i framvägg, även en del för "the exit" så blir extra i v.32. Känns inget oroande dock, hade likadant med Freja o oftast växer den ju med i takt med livmodern. Tyckte jag såg en snopp flera ggr, men sen vid pottbild visade hon navelsträngens tre kärl o då var det ingen snopp där längre! Så tveksam men tror ändå på pojke :) Har väldigt svårt med pojknamn dock, mina små troll nu börjar på F o hade egentligen velat följa den trenden men hittar inga pojknamn jag gillar som börjar på F eller som har F i namnet :-S

Lillskiten 100715 Sockerbiten 110820 Trollet BF 131021http://monicamercury.blogg.se
  • Jossi

Frans? Frank, Felix, Felicia, Fabian, Filip, Filippa, Fred. :)

• Curlie
    Queenie skrev 2013-05-26 18:10:14 följande:
    Här var det tyst hörrni! Hur mår ni? Nån som shoppat nått? Ultraljud? Själv var det RUL i torsdags, bekräftade mina misstankar om moderkaka i framvägg, även en del för "the exit" så blir extra i v.32. Känns inget oroande dock, hade likadant med Freja o oftast växer den ju med i takt med livmodern. Tyckte jag såg en snopp flera ggr, men sen vid pottbild visade hon navelsträngens tre kärl o då var det ingen snopp där längre! Så tveksam men tror ändå på pojke :) Har väldigt svårt med pojknamn dock, mina små troll nu börjar på F o hade egentligen velat följa den trenden men hittar inga pojknamn jag gillar som börjar på F eller som har F i namnet :-S
    Lillskiten 100715 Sockerbiten 110820 Trollet BF 131021http://monicamercury.blogg.se

Det enda jag shoppat är lite mammakläder och två små pyjamasar.. Det kändes så konstigt att gå och köpa bebiskläder. På något sätt har jag inte riktigt fattat att jag ska få barn i höst abstrakt och konstigt.

Jag är i vecka 18 nu och vi ska göra RUL på måndag nästa vecka, 3/6! Så spännande! Känner bebisen buffa någon gång per dag men skulle gärna känna lite mer och oftare, så man vet att allt är bra där inne...
  • Curlie

Ni är inte intresserade av att starta en dold Facebookgrupp istället? Lättare att lägga upp bilder och så ifrån mobilen tänker jag. Hojta till om intresse finns så kan jag försöka ge mig på det

• Queenie

Det tycker jag låter som en bra idé Curlie! Lite mer lätttillgängligt med, Facebook är man ju alltid inloggad på liksom ;)

• Curlie
    Queenie skrev 2013-05-27 00:35:25 följande:
    Det tycker jag låter som en bra idé Curlie! Lite mer lätttillgängligt med, Facebook är man ju alltid inloggad på liksom ;)

Precis! Jag kollar på det i eftermiddag/ikväll och återkommer!
  • lkpg1987

Vad gäller facebook får ni gärna skaffa det. Jag har dessvärre ingen facebook sida, och får i så fall säga adjö för mig.

I helgen var jag och sambon iväg på spa i varberg, dunderskönt. Tittade även in på en babyaffär och kollade vagnar. Just nu lutar det åt en Trille Viper 4s eller en brio singer/smile. Får fundera vidare. 

Morsdag har firats, men helgen avslutades hemsk.

Vår ena innekatt lyckades bryta sig ut i det fria för snart 4 veckor sedan. Igår hittades han. Han levde och vi blev så glada. Åkte de 40 milen vi hade kvar och hämtade hem vår ståtliga älskling. Men synen var fruktansvärd, hemsk! Så smal katt har jag aldrig sett. Han kraxade, försökte jama men lät jättekonstigt. Tog hem honom och duschade av honom, han luktade hemsk - dött, gammalt och ruttet. Det visade sig vare ett fruktansvärt sår han hade på underkäke och hals. Ringde jourveterinären, som lyckligtvis bara ligger 1,5 km hemifrån. Väl där så fick vi reda på att älsklingen antagligen inte fått varken mat eller vatten under dessa veckor. Allt fett hade försvunnit, musklerna likaså - de hade förtvinat. Av djurskyddsskäl, menade veterinären, att det bara skulle vara plågsamt för vår lille plutt att sätta in intensivvård. Han skulle behöva omvårdna resten av sitt liv, om han nu skulle klara mer än några dagar till. Så han fick somna in inatt. 

Den synen av vår ståtliga, långhåriga, mysiga älskling...som det inte var något kvar av....var fruktansvärt. Och vetskapen om att han lidigt den senaste tiden. Usch. Jag bara gråter, klarade inte av att gå till jobbet idag. Fy, börjar ju störtgråta om någon frågar minsta lilla...

Nu blev detta långt, och hör inte alls till ämnet. Hoppas ni har överseende med detta. 

• mammatilltvå85

Queenie skrev 2013-05-21 14:01:25 följande:
    mammatilltvå85 - hade du med UL på torsdag 23? Är det KUB då? Jag har RUL kl 13, ska bli så spännande! Även fast vi inte vill veta könet så kommer jag leta ändå o gissa =)

Har nån av er hört talas om Scull Theory? Jätteintressant tycker jag, har kollat på ultraljudsbilden från v.13, enligt denna teori så skulle isf bebis, aka Trollet, vara en liten flicka =)  
    blogs.babble.com/being-pregnant/2012/01/18/sk.../

Hej!
     Jag hade UL i torsdags...h*n var så söt=) blev flyttad 1 dag till 2 december. RUL är 1 Juli, då är jag i v.17+6. Om du skulle gissa enligt Scull theory, vad tror du vår lill* är då?  (bilden hamnade visst högst upp i inlägget....aja)

Svar på tråden Gravida Norrköping/Östergötland?