• Queenie

Gravida Norrköping/Östergötland?

Skulle va kul med en tråd för oss gravida i Norrköping/Östergötland att samlas i. Själv är jag beräknad till 21 oktober och är i vecka 18. Hur mår ni andra, BF, ultraljud, tankar, välkommet att diskutera vad som helst runt våra kommande små 😊

Lillskiten 100715 Sockerbiten BF 110826 monicamercury.blogg.se
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-21 13:39
    BF-lista

19/9 - Jossi, 29år, Fyrby utanför Norrk, andra barnet

21/10 - Queenie, 27år, Smedby Norrk, tredje barnet

1/11 - Curlie, 25år, Norr Norrk, andra barnet

12/11 - Lkpg1987, 26år, Borensberg, första barnet

1/12 - Mammatilltvå85, 27år, Ektorp Norrk, tredje barnet
  • Svar på tråden Gravida Norrköping/Östergötland?
  • Curlie

Just det, vi är 25 och 26. Min sambo driver eget aktiebolag, inom spelutveckling.

• Queenie

Hej mammatilltvå85! Riktigt kul att vi blev några st nu! Skulle ni vilja skriva era BF så fixar jag en lista i trådstarten, om ni skulle vilja det? :) Jag pluggar till arbetsterapeut på Link uni här i Norrk, har två terminer kvar. Är även tjänstledig från mitt arbete på Pressbyrån under tiden jag pluggar, jobb hela sommaren fram t 60dgr innan fl om jag får gravpenn, har fått fullt de två tidigare ggr. Köpte radhus i gamla smedby november-11 som är ett renoveringsobjekt som heter duga! Är 27 o sambon o pappa till barnen är 29 o jobbar som Processoperatör.

Lillskiten 100715 Sockerbiten 110820 Trollet BF 131021http://monicamercury.blogg.se
  • Queenie

Har ingen erfarenhet av Aurora. Har haft drömförlossningar, är en sån som andra bara hatar när jag berättar hur jag upplevde dem ;) Men tycker att det är jättebra att det finns hjälp att få, det är ju trots allt en väldigt dramatisk situation! Min son (första barnet) var tillväxthämmad också så fick med gå på TUL väldigt ofta, ut kom han 10dgr tidigare o 2725g lätt, så va nog ingen fara ändå. Dock är det ju superbra att de har koll, fick gå extra med dottern sen med men inte lika ofta, hon kom 6dgr tidigare o vägde hela 3605g ist ;) haft problem med högt blodtryck båda ggr därför gått på extra kontroller o räknar med det denna ggn med.

Lillskiten 100715 Sockerbiten 110820 Trollet BF 131021http://monicamercury.blogg.se
  • lkpg1987
    Queenie skrev 2013-05-19 13:30:25 följande:
    Lkpg1987 - det är en riktig djungel med vagnar alltså! Men roligt! 😉 På crocus kostar ett extra ul 1500:-, men det kvittar lite om man ser det som en extra livförsäkring. Får se efter ul på sjukan på torsdag hur vi känner. Jag har gjort en del ul under mina tidigare grav så är ändå rätt duktig på att se vad som är vad, tyvärr, eftersom vi inte vill veta könet 😉Och vid 3D är det ju omöjligt att inte se könet liksom 😉Hur har ni det med fosterrörelser?
    Vi var faktiskt och tittade på lite vagnar i torsdags, men oj vad mycket det fanns att välja på.... hehe!

Jag har inte känt några fosterrörelser ännu, men längtar till buffar därinne! Det enda jag känner just nu är att magen växer på! Snart synd det nog utåt också skulle jag tro :) 

Själv?  
  • Jossi

Jag är i v 23 nu och bebisen har varit vild sen v 20. Känns som han aldrig sover. :)

Kul med vagnköp, vill också ha ny. Men jag får nog hålla till godo med min mutsy sen förra gången. Fast en brio go eller bugga buffalo vore inte alls dumt. :)

• mammatilltvå85

Absolut. jag har bf 1/12 men lär ändras på UL på torsdag...

Gick in i v.13 idag=) lycka! och lättnad...

Vi ska ha en bugaboo bee med baby coccoon....hade en cameleon med sonen (har haft säkert 8 vagnar innan det med första barnet) men älskar bugaboo och bee:n är så smidig och funkar ju från nyfödd, särskillt här där det knappt kommer snö. Bodde i Jämtland när de andra barnen var små...där hade det aldrig gått....     

• Jossi

Haha nu lär vi få en likadan vinter som 2010 ,när dottern föddes, bara för du säger så mammatilltvå85. ;)
    Då fanns det nog ingen vagn som fixade snöyran.

Visste inte att bee'n funkade för nyfödingar. Måste kollas upp! :)

Svar på tråden Gravida Norrköping/Östergötland?