• Mamali

Vill lära mig att dricka kaffe

Är som ett barn, tycker kaffesmaken är äcklig men tycker det vore bra att vänja sig vid den. Känns trist att alltid tacka nej när det bjuds, dessutom är jag ju nästan en koffein-addict som det är.

Några tips för hur man lär sig på ett enkelt sätt...?

• Svar på tråden Vill lära mig att dricka kaffe
  • Mr Tommy

massa socker och massa mjölk och sen trappa ner

• Sannah

Jag hade också lite svårt för kaffe i början, men jag hällde i ganska mycket mjölk och efter hand så minskade jag ner på mjölken.
    Idag har jag dock en liten skvätt mjölk i kaffet, men finns det inte så kan jag dricka det svart.
    Fast jag föredrar förstås thé.

Fast jag vet hur du känner.......var likadant för mig.

Lycka till!

• Pix

Kaffegrädde och socker. "mums"

• Önskan

Varför vill du lära dig? Jag vet många som inte dricker av hälsoskäl, de dricker te eller annat istället. Strunt i det, gillar du det inte så gör du inte det.
    Men om du nu absolut vill så kan du ju, som sagt, börja dricka med mjölk och socker. Så började jag när jag var liten.

• Poena

Känner också som du, att det nog vore bra att vänja sig, fast jag vill ju egentligen inte börja dricka kaffe!

Alltid när man är bjuden till någon, eller i andra situationer så förväntas man ju dricka kaffe. Folk dukar liksom bara fram och ser det som självklart.. Jag tycker alltid det är lite jobbigt att säga att "nej, tyvärr jag dricker inte...". Då blir de alltid så oroade för vad man ska dricka istället osv och jag hatar verkligen när folk ska börja ordna med annat till bara mig, just för att jag inte dricker kaffe.. Så det skulle liksom kännas lätatre att en gång för alla lära sig dricka kaffe..

• mamma30

Finns det inte en kaffesort för "nybörjare" Gevalia Milea (el. vad den nu heter)

• VIVO

Hej jag gillar inte kaffe jag med jag köpte milea kaffet huuaaa smaka likadant som det vanliga tyckte jag!

• Odie

Grädde gör ju att kaffet blir jättegott!!!

Kan du inte börja annars med typ cappuccino (vet inte hur det stavas) det är väl lättare att tycka om...

• LillaSnigel

Angånde kaffe eller inte av hälsoskäl så har jag hört/läst att man bör dricka 2-4 koppar kaffe per dag.. Är bra om man vill slippa blodproppar mm.. Var nån forskning.. Sen ifall det stämmer eller inte.. det vete sjutton ...

Själv lärde jag mig dricka kaffe med mycket mjölk och socker.. Tex en latte m socker .. Sen finns det ju kaffe med olika smaker, vanilj,cola, mm..

// Pia

• kobra

Blä för kaffe, skulle inte ens villa lära mig att dricka, te och saft funkar bra och är lika "moget"

Svar på tråden Vill lära mig att dricka kaffe