Jag sällar mig till skaran som tycker att du inte behöver lära dig dricka kaffe. Själv gillar jag grejer som är smaksatta med kaffe, kakor, glass m.m., men kan bara dricka kaffe om jag har i mycket mjölk eller grädde. Lyckligtvis reagerar min kropp omgående på kaffedrickandet, jag blir snurrig, rastlös, svettig, kan inte sova och får ont i magen.
Utgår jag från mina egna reaktioner på kaffe så fattar jag ärligt talat inte hur folk kan hälla i sig flera koppar om dan, det känns ju som en drog de få gånger jag dricker kaffe. Te innehåller också koffein, men inte i lika stora mängder. Dessutom finns det flera positiva verkningar av te.
Alla som vill får ju givetvis dricka kaffe, men de dagar jag känner mig riktigt präktig så är jag faktiskt helt oförstående mot folk som inte kan fungera normalt för att de "bara" fått i sig två koppar kaffe i stället för åtta. Fattar inte att man kan tycka att det är normalt att vara så beroende av något som är så... ja, droglikt...
/Undraren
P.S. Nu går väl folk in i mitt krypin för att kolla om jag är värsta renlevnadsmänniskan... besök mig gärna, men jag har inte skrivit nåt i mitt krypin. Någon renlevnadsmänniska är jag inte heller, tyvärr...