• cosinus

Små små flätor i hela håret??

scrapparlotta skrev 2013-05-26 21:30:11 följande:
    Tycker ofta att flätorna jag gör på morgonen kanar ut....eller vad man ska säga. Dom hoppar, springer och håller igång hela tiden så flätorna trasslar ut sig och så blir det tovigt i alla fall.....Jag är inte så bra på det här med uppsättningar på hår.. tyvärr. Borde vara det med två tjejer med långt och tjockt hår. 
    Kan du göra inbakade flätor så är ju typ det här en av de bästa anti-trassel-frisyrerna :)

abbylarsson.blogg.se/images/2010/fcb_118140073.jpg

Annars rekommenderar jag att lära sig, det är inte så himla svårt. Har lärt mig sen jag fick barn med långt hår och det blir klart snyggare nu än för några år sen :) (fast inte i närheten av så perfekt som bilden jag hittade)
  • cosinus
    scrapparlotta skrev 2013-05-26 22:38:17 följande:
    Nä jag kan ju inte det heller. Försöker och försöker, men det går bara inte att lära sig. 

Hon flätar nog precis som jag brukar göra, men det tar lite tid innan poletten trillar ner. Du har inget sånt här "sminkhuvud" som fanns när man själv var bra med hår att öva på. Ungarna brukar ju bli galet less efter ett tag när man inte får till det och just inbakade flätor är helt suveräna när de idrottar så det är värt mödan att försöka få till.
Svar på tråden Små små flätor i hela håret??