• Cassidy

Insemination - sommaren 2013

Nu ska vi snart dra igång tredje försöket i projekt Bebis!

Insemination med donatorspermier på Sahlgrenska är det som gäller för oss.

Jag hoppas att vi blir några stycken som följs åt i tråden, och att alla får ett plus innan sommaren är slut! Glad

• Svar på tråden Insemination - sommaren 2013
  • amalia02
    linnea83 skrev 2013-10-13 14:40:31 följande:
    Då kom mensen också =(..Nya tag eller??Fy fan för detta!

Kom igen Linnea , kämpa på!! Det gick på tredje försöket för mig och då är jag gammal tant jämfört med dig. Det måste bara funka "nångång" du har bara inseminerats en gång väl?? Du har två försök till och sen IVF- försök också, och då är väl chanserna runt 70% per insättning vad jag har läst. Det kommer att lyckas bara den jävla väntan som tar livet av enRynkar på näsan
  • PiOmiO

Är det fler än jag som haft ovala folliklar vid insemination? Vilken storlek har ni haft på ägget/äggen. Och hur lång tid efter positivt ägglossningstest har ni gjort inseminationen???

Life is not fair; get used to it.
  • linnea83
    PiOmiO skrev 2013-10-13 19:44:40 följande:
    Är det fler än jag som haft ovala folliklar vid insemination? Vilken storlek har ni haft på ägget/äggen. Och hur lång tid efter positivt ägglossningstest har ni gjort inseminationen???
    Nä det tror jag inte jag haft..tar inga ägglossningstest då jag tar ovitrelle.Men vår insem gjordes iaf för tidigt sist då mitt ägg släppte jättesent även fast jag tog ovitrelle som ju både ger positivt gravtest och äl-test .De ska släppa inom 40 timmar med den,men dom har släppt efter 56 samt 50 timmar.
  • Adina15
    PiOmiO skrev 2013-10-13 19:44:40 följande:
    jag har haft ovala foliklar! de har sagt det ser bra ut även om jag inte blivit gravid. storleken har varierat mellan 18mm till hela 26 mm!! mellan 1-2 ägg.

har alltid kört insemination dagen efter positivt äl-test och alltifrån 8-24 h.

• Adina15
    amalia02 skrev 2013-10-10 21:38:18 följande:

Nu tog jag ett och det visar  gravid  1-2, ska göra ett nytt på måndag för att se om veckorna ökar som de ska.
    GRATTIS!!!! härligt!!!
  • Adina15
    linnea83 skrev 2013-10-13 14:40:31 följande:
    Då kom mensen också =(..Nya tag eller??Fy fan för detta!
    skit oxå! men det är snart dags igen, kanske då det faktikst går?
  • Adina15
    linnea83 skrev 2013-10-14 10:38:15 följande:
    Nä det tror jag inte jag haft..tar inga ägglossningstest då jag tar ovitrelle.Men vår insem gjordes iaf för tidigt sist då mitt ägg släppte jättesent även fast jag tog ovitrelle som ju både ger positivt gravtest och äl-test .De ska släppa inom 40 timmar med den,men dom har släppt efter 56 samt 50 timmar.
    hur körde du din hormonkur och med vilka hormoner?? nyfiken eftersom du lyckats bli gravid nu!!!
  • linnea83
    Adina15 skrev 2013-10-14 17:54:33 följande:
    skit oxå! men det är snart dags igen, kanske då det faktikst går?
    Ja,börjar med pergotime dag fem (dag 2 idag).Ska ta en halv tablett istället för en då jag hade 3 ägg sist..Sen ska han skicka remissen redan nu för ivf =).Så kör vi don 2 insem som är kvar under tiden.Ganska glad idag =).
  • linnea83
    Adina15 skrev 2013-10-14 17:55:47 följande:
    hur körde du din hormonkur och med vilka hormoner?? nyfiken eftersom du lyckats bli gravid nu!!!
    Jag är inte gravid =)..
Svar på tråden Insemination - sommaren 2013