Heidi82 skrev 2013-10-22 22:53:41 följande:
Linnea83: Vill bara säga att samma hände mig i aug inför vår första insem. Jag hade oxå tagit pergotime och fick fyra äggblåsor. Min läkare ville avblåsa men jag bröt ihop och började stortjuta. Då ringde hon till kliniken och ordnade så att två av äggen skulle få bli punkterade. Två fick stanna kvar till insem. Nu blev vi inte gravida men det går att lösa! Jag känner så med dig - den besvikelsen när man räknat ner dagarna till D day.
Vi har nu gått vidare till IVF och kommer att köra första rundan i Nov. Men kan inte sluta att följa den här tråden och hålla tummarna för er alla!
Jag lider med mig och med alla andra i denna tröstlösa situation. Någon dag ska det bli vår tur!
Är inte såå besviken att det inte blir insem..Har ju ändå 5 chanser liksom =).Detta var min tredje runda och bara första mån blev
insem.Nu ska jag inte äta pergo mer =).Jag har läst om att man kan punktera..Men vi har ju ändå lika stor chans att bli gravida även utan insem så känns inte som det spelar nån större roll.Dom få % som insem ökar chansen kan nästan kvitta =).Remiss är nu skickad till ivf så gör vi dom 2 insem som är kvar under tiden vi väntar på det,och hoppas att vi blir gravida före ivf-tiden =)