Ni som är Gastric bypass op - hjälp mig (sambo bråk)
Okej. Jag söker er som gjort en gastric bypass op eller ni som bor ihop med en somgjort en sådan op.
Efter er operation. Då menar jag alltså från ni kom hem till er sjukskrivning tog slut. I min sambos fall handlar det om 4 veckor hen ska vara hemma.
Ja, min fråga handlar om att doktorn säger ju till att ni inte får bära tungt. Men fick ni göra någon slags hushållssyssla? Eller var ni mest passiva? ?
Jag har det så här hemma. Jag och sambon har två barn tillsammans. Jag bär allt. Men jag gör allt annat här hemma också. Hen sitter vid tv:n, vid datorn eller är med oss i familjen när vi aktiverar oss. Men annars är det lugna gatan för dens del som gäller. Det är nu 1v sen op ägde rum.
Idag bad jag hen om hjälp för andra dagen. Hen har fått tömma diskmaskin och dammsugit samt laddat tvättmaskin.
Idag kommenterade jag att hen satte sig i soffan. Då bröt helvetet lös. Jag får höra att jag kör med hen. Att hen "hoppas att hen drabbas av grava komplikationer och då skajag allt få höra att det helt och hhållet är mitt jävla fel att hen blev så dålig". Efter detta tänker jag inte be om någon hjälp mer.
Jag har ont i mina händer. Jag har fått ställain en viktig och eefterlängtad tid till doktorn för sambon inte kan ha barnen ensam då. Jag bär och sliter, jag går rent ut sagt på knäna efter 1v. Dåligt med sömn. Upp tidigt. Jobba hela dagen. Knappt hinna på toa.
Men är det så att ni som är op - inte fick göra något arbete hemma de närmsta 4v??