• Anonym (Orolig)

Hjälp. Dottern har en knöl i nacken..!

Dottern på 2,5 år har en liten hård kula, som en ärtas storlek, bak i nacken. Typ jäms med ryggraden, sen precis innan nacken börjar så sitter den. Den rör sig inte och den ömmar när man pillar på den, dottern säger aj! Vad kan detta vara?? Så orolig nu. Hon har, är lite förkyld med feber och snuva.. Fasiken, kan bara tänka cancer när jag tänker knölar på kroppen. Lugna mig lite, så nojig och orolig..

• Svar på tråden Hjälp. Dottern har en knöl i nacken..!
  • Anonym (lymfkörtel?)

Lymfkörtel? Min son har en sån sen födelsen och läkarna har sagt till oss att det är en lymfkörtel. Men om det är nått som uppkommit så skulle jag kolla upp det, men tror faktiskt inte att det är någon fara.

• Musik

Är det något nytt som har uppkommit? Är du säker på att det inte fanns där för någon vecka sedan eller så? Har för mig att 6:e eller 7:e halskotan känns lite mer. Men när man böjer tillbaka huvudet så trycks den in.

• Anonym (Orolig)

Alltså jag har aldrig känt henne i nacken riktigt, han klagade lite på ont i nacken tidigare och då kände jag knölen.. Känns jättejobbigt just nu och nojar massor.

• Anonym (Orolig)

Den är inte rörlig.. Känns som den sitter på ryggraden typ. Svårt att förklara.

• Anonym (Orolig)

Känns som du skrev inte lika mkt om hon böjer huvudet bakåt men är ändå orolig. Får väl ringa vc på måndag. Varför skulle jag upptäcka den innan helg....? Suck.

• Phobias

Så har min son på tre år med. Har kollat med läkare flera gånger och det är en lymfkörteln som ständigt är förstorad. Inget farligt, men jag har också nojjat ihjäl mig. Vi har fått ta blodprov för att utesluta otäcka alternativ. Mår inte din dotter dåligt så är det säkert ingen fara.

• Anonym (lymfkörtel?)
    Anonym (Orolig) skrev 2013-05-31 23:08:24 följande:
    Känns som du skrev inte lika mkt om hon böjer huvudet bakåt men är ändå orolig. Får väl ringa vc på måndag. Varför skulle jag upptäcka den innan helg....? Suck.
    Usch ja, vet inte riktigt vad jag ska råda. Om du känner en läkare eller sjuksköterska så kolla med dem lite. Annars skulle jag kanske ringa 1177 bara för att höra lite. Det är skitjobbigt att gå runt och undra. Men de som jobbar på 1177 är otroligt hjälpsamma när det gäller barn. Kanske kan de lista ut vad det är. Förklara att du är jätte orolig.
  • Anonym (Massageterapeut)

Den sjunde kotan, (C7), SKA stå ut, så om den inte går att flytta på så låter det som den sjunde mer utstående kotan i ryggraden i nacken! Säkert ingenting att oroa sig för! Kram

• Anonym (lymfkörtel?)
    Phobias skrev 2013-05-31 23:09:35 följande:
    Så har min son på tre år med. Har kollat med läkare flera gånger och det är en lymfkörteln som ständigt är förstorad. Inget farligt, men jag har också nojjat ihjäl mig. Vi har fått ta blodprov för att utesluta otäcka alternativ. Mår inte din dotter dåligt så är det säkert ingen fara.
    Så vad det här med. Förklaringen jag fick va att hans immunnsystem är ständigt aktiv. Och han är lite överkänslig. 
  • FuckGoggleAskMe
    Anonym (Orolig) skrev 2013-05-31 22:56:20 följande:
    Dottern på 2,5 år har en liten hård kula, som en ärtas storlek, bak i nacken. Typ jäms med ryggraden, sen precis innan nacken börjar så sitter den. Den rör sig inte och den ömmar när man pillar på den, dottern säger aj! Vad kan detta vara?? Så orolig nu. Hon har, är lite förkyld med feber och snuva.. Fasiken, kan bara tänka cancer när jag tänker knölar på kroppen. Lugna mig lite, så nojig och orolig..
    Det finns en massa oskyldiga anledningar som broskknolar, hudinfektioner osv, men ga till dotorn och begar prov pa detta for att lugna dig. En 2 arig slakting till mig hade en underlig knol vid knaet, det var inte uppenbart vad det var, men efter undersokning visade det sig vara helt ofarligt; foraldrarna trodde forstas det var cancer.

Ga och kolla! Det finns ingen har som kan hjalpa dig att gissa, detta maste undersokas (trots att det antagligen ar ofarligt, men varfor noja sig med "antagligen"). Min gissning ar infektion (far man ocksa lattare nar man ar forkyld), men fraga en lakare!
Svar på tråden Hjälp. Dottern har en knöl i nacken..!