Vilka blöjor är bäst?
Vilket blöjmärke föredrar ni och varför? :) Ska snart inhandla små blöjor för nyfödd så tänkte att ni kunde ge mig lite tips om vilka som är "bäst" enligt er?
Vilket blöjmärke föredrar ni och varför? :) Ska snart inhandla små blöjor för nyfödd så tänkte att ni kunde ge mig lite tips om vilka som är "bäst" enligt er?
Det kan du inte veta förrän du provat. Du måste hitta ett märke som passar ditt barn. De enda blöjor jag verkligen ratat är Pampers, då de luktar så "kemiskt". Annars bytte vi märken under hela blöjperioden, då dottern växte.
2år
Jmorina: använd inte och-tecknet så kommer hela texten med.
Herregud vad fan är detta? Kort och gott så rek. jag lidls toujours blöjor till en sån liten knodd ;) Dom får betyg 5/5 av mig :)
Har alltid köpt in ett paket av libero och ett av pampers att ha hemma i förväg å så prova vi vilken som sitter bäst, inte läcker och där rumpan tar minst skada. På barn nr 1 och 2 har det varit pampers till en början å sen har vi varierat. Nu väntar vi 3:an och har köpt in båda.
Mabaja: Aha ok då vet jag :) tack "0
Till sonen använde vi pampers från nyfödd tills han slutade med blöjor. Var de enda som inte läckte på honom.
Till dottern så funkade pampers new baby i början men nu använder vi Icas egna för de är de enda som inte läcker på henne.
Har bara testat Libero och Pampers, älskar pampers active fit flickan kan röra sig fritt och det läcker inte.
Misstänker att libero inte passar lite "smalare" barn både vanlig och up&go läcker :(
Har kört pampars både till vår 3-åring och nu vår 3-månaders i stort sett hela tiden. Fick ofta läckage när vi provat Libero, samt att de inte hållet torrt hela natten. Tycker även att de är mjukare än Liberos.
Tygblöjor hemma och Willys om vi är ute. Skulle aldrig få för mig att sätta på mitt barn en blöja som är preppad med lotion, vilket en hel del sorter (bl.a. Pappers) är.