• carro93

Vilka blöjor är bäst?

Vilket blöjmärke föredrar ni och varför? :) Ska snart inhandla små blöjor för nyfödd så tänkte att ni kunde ge mig lite tips om vilka som är "bäst" enligt er?  

• Svar på tråden Vilka blöjor är bäst?
  • Christi38

Pampers till båda sönerna. Överlägset bäst för dom men det där är ju olika.

På många BB får man både Libero och Pampers att ta hem i "babypåse" som gåva (fick vi iaf både 2011 och 2012) så kan man testa iaf de märkena. Libero är dock jätteplastiga tycker jag så jag har gett dom vidare direkt :)

• MrsC74

Tycker Liberos är bäst men i ärlighetens namn så är det ingen större skillnad. Det är lite olika hur de sitter på barnen pga kroppsform. ICAs fungerar lika bra men blir inte billigare då vi alltid har en rabattkupong på Libero eller pampars.

• Mithra

På dottern körde jag nästan bara Libero, var väl någon gång jag köpte Huggies. Smal tjej, funkade fint.
    På sonen kör vi bara libero, funkar kanoners! En knubbis på 4mån!

Jag har aldrig gillat Pampers. Och ICA's har läckt igenom på båda barnen.
    Inte provat något mer.

• Margaux

Till nyfödd föredrar jag Libero eftersom de inte har lotion och som bonus är de miljömärkta. Jag har två smala barn och de har inte läckt som några andra verkar tycka.
    Till större barn har vi växlat m Pampers(mest för att sonen ville ha Sesame Street etc) gillar de också men inte i Up and Go versionen.

• truebelive

Stora sonen, 2 år har alltid haft Pampers. De har suttit bäst hela tiden på honom.

Lilla sonen, 4 mån, har vi provat en massa olika sorter på, men alla läcker. Libero har varit bäst, men då i förstor storlek (har 4:or till honom på 6,6 kg, de ska vara från 7 kg egentligen).

• Cadencee

På vår son är det pampers som fungerar. Vi köpte libero först men han kissade bara igenom dom efter en kiss typ. Det är individuellt vilket märke som passar så i värsta fall kan du få prova flera olika märken innan du hittar ett dom passar perfekt :)

• HannaS83

Jag skulle säga pampers helt klart, ja dom är väll dyrast men det går inte ens att jämföra med budget-blöjor. Dom är mycket tunnare och Absorberar mycket bättre och mer.

• Aapple

Libero helt klart, men pampers är ok bara att dem luktar något när dem kissar i dem.
    Annars huggies är bra men dem är dyra 

Svar på tråden Vilka blöjor är bäst?