• carro93

Vilka blöjor är bäst?

Vilket blöjmärke föredrar ni och varför? :) Ska snart inhandla små blöjor för nyfödd så tänkte att ni kunde ge mig lite tips om vilka som är "bäst" enligt er?  

• Svar på tråden Vilka blöjor är bäst?
  • MiniStumpan

Med första körde vi i stort sett bara med Libero. De läckte aldrig. Han var ett väldigt stort barn.
    Nu med andra kör vi med ICAs blöjor. Inte ICA Basic utan deras lite dyrare blöjor. Han är till skillnad från sin storebror en väldigt liten kille. De läcker inte och jag tycker att de är i stil med Liberos blöjor fast 40 kr billigare/paketet.
    Pampers har läckt med båda grabbarna.

• Burberry

Lidls blöjor är mycket bättre än Pampers o Libero! Men de finns tyvärr inte i riktigt riktigt små storlekar, så antagligen behöver du några paket blöjor för nyfödda första tiden. Men sedan rekommenderar jag absolut Lidls toujours!

• gröna L

Jag tycker Huggies är överlägsna när de är små! Lite svåra att hitta dock.

• MrsC74

Gillade oxå huggies på riktigt små. Ica maxi har slutat med dessa ...

• wallinskan

Libero fungerar bäst på vår nyfödda tjej. Vi provade pampers men då läckte det igenom. Tror det är väldigt individuellt som många redan nämnt :)

• Pralina 81

Tygblöjor har funkat bra till dottern så det kommer nästa bebis också få:) Använder man plastblöjor så får man pröva sig fram vilka som passar bäst.

• Geggamoja01

Libero! 
    Tyckte att Pampers luktade kemikalier när jag provade dem en gång när dottern var liten.

Min syster däremot har bara använt Pampers o vi brukar tycka samma om mycket men smaken är väl som baken, prova dig fram.  

• tulip79

Beror på bebisen. Vi har varierat med hans växande. Nu när han är 22 mån har vi liberobyxor på dagen o pampersblöja på natten. Libero har varit bäst, för de är smalare och sitter tightare på sonen som är lång och smal (har alltid varit det).

• Kima89

Vi använde pampers tills dottern va 4 månader, men dom läckte även om vi testade att byta till en mindre samt större strl, sen bytte vi till Libero och det kommer vi att ha på bebisen som väntas i Oktober. 

¨~*100525 föddes Roxanna & syskon väntas131023*~
Svar på tråden Vilka blöjor är bäst?