• Anonym (ledsen)

Orolig för att min sambo reser till en konsert

Jag mår så dåligt nu. Om en vecka ska min sambo åka på en konsert med några kompisar och är stor risk att det blir oroligt och farligt på konserten och att det blir problem. Tänk om han inte kommer hem!
    Men han tycker att jag är löjlig och säger att det kommer gå bra och det inte inget kommer hända.

Känns som att han inte bryr sig om vad jag tycker och att jag mår dåligt över det.
    Jag brukar aldrig förbjuda honom från att göra saker eller klaga så jag är ingen drama queen, men nu är jag verkligen orolig. Hur ska jag göra för att få honom att förstå mig? Eller ska jag strunta i allt och räkna timmarna tills han är hemma igen istället?
    Någon som känner igen sig?

• Svar på tråden Orolig för att min sambo reser till en konsert
  • Anonym (:))

Jag tror de vill skrämma dig, jag älskar metal och känner flera som lyssnar på black metal och åker på konserter, jag tycker det för det mesta är lugnt folk med passion för musiken. Det går säkert bra! Varför boka en resa till London med inställning att man ska arresteras och slåss. De har väl sett för mycket på de där polisprogrammen på tv när poliser i London arresterar fullisar :)

MrsC74 skrev 2013-06-02 22:13:22 följande:
    Ja du kan inte förbjuda. Brukar han hamna i bråk ? Carlos.
    Carlos?
  • Anonym (:) 2)

Du kan ju inte förbjuda honom att göra det han vill. Men han måste ju samtidigt respektera att du är orolig för honom, det borde han tycka är bra. Men till en viss gräns!

• Anonym (ledsen)
    MrsC74 skrev 2013-06-02 22:13:22 följande:
    Ja du kan inte förbjuda. Brukar han hamna i bråk ? Carlos.
    Nej absolut inte, de (hans två kompisar inte han själv) var mer oroliga för att  demonstranter skulle ställa till bråk eller polisen skulle arrestera alla. Vem är Carlos?

Och ja jag vet att man inte kan förbjuda någon i ett förhållande men det handlar inte om det. Jag vill mest få råd om hur jag ska få honom att lyssna på mig eller om jag ska ignorera känslorna och tänka på annat. Jag har lätt för att oroa mig tyvärr, jag är inte alltid logisk :(
    MrsC74 skrev 2013-06-02 22:17:20 följande:
    Vet inte vad det kom från. Såg det när jag skickat ...
    Haha en av de gamla svartrockarna jag känner heter just Carlos så jag blev väldigt konfunderad! Haha
  • MrsC74

He he. Jo jag känner oxå en kille som heter Carlos som lyssnar på sån musik. Men jag fattar inte varför namnet kom in där. Iphone ;)

• 2013

Känslor ska man aldrig ignorera, men du kanske ska analysera dom lite. Är dom rimliga? Är din partner bråkig av sig, finns det skäl att tro att just han skulle hamna i trubbel?
    Det är klart att du ska kommunicera dina känslor till din partner, det är viktigt om förhållandet ska utvecklas. Men om din oro är orimlig kanske du ska fundera på att arbeta på att lära dig hantera den?

• Anonym (ledsen)
    2013 skrev 2013-06-02 22:21:53 följande:
    Känslor ska man aldrig ignorera, men du kanske ska analysera dom lite. Är dom rimliga? Är din partner bråkig av sig, finns det skäl att tro att just han skulle hamna i trubbel?
    Det är klart att du ska kommunicera dina känslor till din partner, det är viktigt om förhållandet ska utvecklas. Men om din oro är orimlig kanske du ska fundera på att arbeta på att lära dig hantera den?
    Nej han är inte stökig alls, ingen av de som är med heller. Men risken finns ju alltid att det kommer massor av demonstranter som vill bråka och de råkar stå där då. Det jag oroar mig för.
Svar på tråden Orolig för att min sambo reser till en konsert