• Johanna Fotograf

Att fotografera vardagen

Hej! Fotograferar du de stressiga morgonrutinerna och den gäspiga sagostunden? Eller utsikten från ditt barns sovrumsfönster? I lektion 1 pratar jag om att fotografera vardagen. Ta del av mina tips och fota på! www.familjeliv.se/Kampanj/1.2123291

Varmt lycka till, mvh Johanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-06-03 16:23
    Ladda upp dina bilder här och tävla om en Samsung NX300! Jag kollar igenom alla bilder och utser en finalist i början av varje ny vecka.
    Ställ jättegärna diverse frågor om barnfotografering också, så besvarar jag så många jag hinner i slutet av veckan.
  • Svar på tråden Att fotografera vardagen
  • pluvdo

Förresten, denna bildsekvensen är väl ett ypperligt bevis på att det lönar sig ibland att ta kort efter kort efter kort i hopp om att det skall komma något bra:

Så gör sekvensen att man minns det hela bättre också. Jack inspekterade räcket (1), sedan lite till (2), så slickade han på det (3), så sög han på det (4), så såg han belåten ut (5), så sade han "Dott!" ("gott" alltså) (6) och så log han (7).

:)
  • sofran83

Nyårsafton, hela familjen uppklädda! Vi sätter kameran på en stol, sätter på utlösaren och sätter oss tillrätta....varav sonen drämmer till med klossen, dottern ser allmänt "jag vill INTE vara med på kort" och jag fick skrattanfall! Vardag för en småbarnsfamilj.. haha. Vet att den inte tillhör vardagsbilder men bjuder på detta "underbara" familjekort!

• gugeligu

Trist att bilderna blir så små här på fl men det är väl tyvärr så
    Här kommer min bild iaf. Vill man ha en skarp bild på ett barn då passar man på när de sover, ;) 

• gugeligu

Vad kan vara roligare än att få klättra? Nej inte värdens bästa bild, men den fångar den glädje Samira oftast har. Väärlden är spännande och till för att upptäckas

Såklart man ska åka linbana!

• Marsipan

Liten tjej vill såklart hjälpa mamma att baka!

Mellanmål!

Ge vov-vov smulor ;)

hjälpa till med disken..

Och morgontrött tjej äter frukost..

Överraskade mamma med att städa rent..:)

• Oklok

Tack vare mobilkameran lyckades jag fånga denna härlig bild när barna kiknar av skratt till Bolibompa!

• Apopan

Jag har ju tusentals bilder, vet inte vad jag skall välja. Tar ju massvis med kort varje dag ^^
    Men jag kan väl börja med några nya vardagskort på lillen tagen med min gamla begagnade canon.
    Tog för första gången fram kameran då han var på lite sämre humör för några dagar sedan. Men sedan så är det lite gladare miner på vad vi gör till vardags, alltså är ute och härjar på tomten eller är ute på hundpromenad:

• Apopan

Sedan så åker ju iphonen fram dagligen också, här är några vardagliga kort från den senaste tiden;

• kela81

har precis hoppat på den här "kursen/tävlingen" eller vad man nu ska kalla den Fotar massor varje dag, så det är skoj att få se andras bilder och få tips Just nu har vi kanske inte så mycket vardag ännu, har en liten nyfödd och det känns mest som om vi lever i en bubbla...men det är kanske vardag det med? Måste bara få lägga upp en bild på det första mötet mellan mina två tjejer (elelr det blir ett på första mötet och ett på andra...kunde inte välja )

Första mötet mellan Signe, 3 år och lillasyster Hedda 14 timmar gammal

Signe och Hedda (3 dygn gammal)

Mina älskade tjejer Signe 18/5 2010 och Hedda 20/5 2013 www.kelascrappar.blogspot.com/
Svar på tråden Att fotografera vardagen