• Svar på tråden Februari bebisar 2014 ;)
  • elinos01

Fast det stämmer inte. Du MÅSTE inte gå vidare med prover. Det väljer du själv. Men dom rekommenderar det.

AC24 skrev 2013-07-17 20:48:05 följande:
    Idag hade jag inskrivning  hos bm :) Är lite i valet och kvalet om jag ska göra KUB lr ej. Min bm sa att vi självklart får göra det men att hon ändå vill framföra det  "negativa" med testet. De flesta barn föds friska.. och hon har haft flera fall där mammor fått en risk för att få down syndrome men i slutändan fött friska barn men att mamman däremot gått och oroat sig under hela graviditeten.. Är det så att man får ett resultat på 1 av 200 så måste man ta andra prover, tex moderkaksprov.. och det finns missfallsrisk i det. Hon menade helt enkelt att om man ska göra KUB som måste man verkligen veta hur man ska hantera ett negativt svar (om det nu skulle bli det). 

• aprilbebisen

Haha asså nu när man är gravid igen så känns det som att alla är det igen. Sambon sa oxå det idag fan alla är gravida när du är de. Hahaha. Vart man än väder blicken så ser man massa gravismagar. Otroligt mysigt iofs :p

• jenny1984
    aprilbebisen skrev 2013-07-18 20:01:03 följande:
    Haha asså nu när man är gravid igen så känns det som att alla är det igen. Sambon sa oxå det idag fan alla är gravida när du är de. Hahaha. Vart man än väder blicken så ser man massa gravismagar. Otroligt mysigt iofs :p

Har jättemånga i min bekantskapskrets som antingen nyss fått bebis eller som nyss blivit gravida. Kul då man har många att hänga mdd
  • LittleMommy

Likadant här,min syster är gravid och min yngsta syster fick för inte längesedan en dotter..kompisar ska ha barn :)

Blir babyboom!
  • Hallonfrossa

Här är jag helt själv med att vara gravid, har varit så med de andra två oxå, våra kompisar har inte börjat skaffa barn ännu, vi var ensamma i bekantskapskretsen, blev gravid med första när jag var 19 och andra när jag var 21, nu är jag 26 men fortfarande ensam haha bara vi som är gifta och skaffar barn ;)
  • aprilbebisen
    jenny1984 skrev 2013-07-18 20:16:23 följande:
    Har jättemånga i min bekantskapskrets som antingen nyss fått bebis eller som nyss blivit gravida. Kul då man har många att hänga mdd

Ja det är super roligt tycker jag oxå. Sen är det roligt att ha folk både under graviditeten och swn när barnet kommit och prata med allt om från foglossning till blöjor
  • aprilbebisen
    LittleMommy skrev 2013-07-18 20:41:41 följande:
    Likadant här,min syster är gravid och min yngsta syster fick för inte längesedan en dotter..kompisar ska ha barn :) Blir babyboom!

Härligt när det blir en tät ålder på kusinerna min syster fick oxå barn nyligen så min äldsta dotter kommer nästan vara 2, kusinen ett när våran lilla kommer :)
  • aprilbebisen
    Hallonfrossa skrev 2013-07-18 21:34:04 följande:
    Här är jag helt själv med att vara gravid, har varit så med de andra två oxå, våra kompisar har inte börjat skaffa barn ännu, vi var ensamma i bekantskapskretsen, blev gravid med första när jag var 19 och andra när jag var 21, nu är jag 26 men fortfarande ensam haha bara vi som är gifta och skaffar barn ;)

Hur har det blivit för dig? Jag känner att de vänner som inte skaffat barn håller sig undan för man är inte lika rolig längre :( Så har bara ett fåtal vänner kvar som man umgås med och då är det dom som har familj. Lite tråkigt kam jag tycka men man har ju verkligen märkt vilka som var ens vänner och inte.
  • Hallonfrossa
    aprilbebisen skrev 2013-07-18 22:07:08 följande:
    Hur har det blivit för dig? Jag känner att de vänner som inte skaffat barn håller sig undan för man är inte lika rolig längre :( Så har bara ett fåtal vänner kvar som man umgås med och då är det dom som har familj. Lite tråkigt kam jag tycka men man har ju verkligen märkt vilka som var ens vänner och inte.
    Ja man är ju inte lika "hippa" längre, jag har kvar alla mina tjejkopmpisar, men maken har nästan tappat alla sina då han inte känner för att vara ute och prata på det viset längre, vi har vissa par som vi fortfarande umgås med även om det inte blir allt för ofta.

Vi har ett par som vi umgås mest med, de kan inte få egna barn så de älskar våra i stället så det funkar fint,

Kan väll inte klaga egentligen, har så långa vänner man hinner och orkar med haha :)
Svar på tråden Februari bebisar 2014 ;)