• lisi01

    Tävling: Hur många flugor har du smällt idag?

    Sommaren har kommit med stormsteg, och det märks här på den enorma mängden flugor! Bara idag har jag redan slagit ihjäl ett 20-tal! Tänkte därför vi kunde ha en liten tävling under sommaren. Gå in här lite då och då, och rapportera hur många flugor du smällt, så får vi se vem som får flest !


  • Svar på tråden Tävling: Hur många flugor har du smällt idag?
  • Stinnta
    Fia 28 skrev 2013-06-06 12:58:51 följande:
    Jag hade också problem med getingar när jag bodde i Vasa, de verkar trivas där.



    Mycket trähus?
  • soffliggaren

    Har satt upp nät i fönstren så jag hoppas på minimalt med flugor inne. Går runt med smäcken konstant annars.
    Igår slängde jag mig i hängmattan men fick ingen frid alls. Ska jag ha med smäcken ut ? Dom ska tvunget patrullera runt och på mig, jag har verkligen fått upp ett avsky för dessa ofarliga djur. Äckliga är dom.

    Flugor dras till skit sägs det men jag luktar gott så vad är problemet !? Det finns medel för myggor man kan smörja in sig med men finns det för flugor ?

    Har en annan fråga när jag ändå är i farten. Varför flyger dom in när dom har hur mycket som helst utomhus ? Vad är det som drar in asen ?

    Jag har inte smäckt en ännu.

  • lisi01
    soffliggaren skrev 2013-06-07 18:08:20 följande:
    Har satt upp nät i fönstren så jag hoppas på minimalt med flugor inne. Går runt med smäcken konstant annars.

    Igår slängde jag mig i hängmattan men fick ingen frid alls. Ska jag ha med smäcken ut ? Dom ska tvunget patrullera runt och på mig, jag har verkligen fått upp ett avsky för dessa ofarliga djur. Äckliga är dom.

    Flugor dras till skit sägs det men jag luktar gott så vad är problemet !? Det finns medel för myggor man kan smörja in sig med men finns det för flugor ?

    Har en annan fråga när jag ändå är i farten. Varför flyger dom in när dom har hur mycket som helst utomhus ? Vad är det som drar in asen ?

    Jag har inte smäckt en ännu.

  • lisi01
    soffliggaren skrev 2013-06-07 18:08:20 följande:
    Har satt upp nät i fönstren så jag hoppas på minimalt med flugor inne. Går runt med smäcken konstant annars.

    Igår slängde jag mig i hängmattan men fick ingen frid alls. Ska jag ha med smäcken ut ? Dom ska tvunget patrullera runt och på mig, jag har verkligen fått upp ett avsky för dessa ofarliga djur. Äckliga är dom.

    Flugor dras till skit sägs det men jag luktar gott så vad är problemet !? Det finns medel för myggor man kan smörja in sig med men finns det för flugor ?

    Har en annan fråga när jag ändå är i farten. Varför flyger dom in när dom har hur mycket som helst utomhus ? Vad är det som drar in asen ?

    Jag har inte smäckt en ännu.

Svar på tråden Tävling: Hur många flugor har du smällt idag?