Dottern allergisk, nu då??
Min dotter är 3 år, hon fick en allergisk reaktion då hon slickade på en nöt. Det är nu taget blodprov och igår fick vi ett brev på posten med provsvaren. Hon är tydligen allergisk för björk och via korsreaktion även för jordnöt och valnöt. Det står: Björk IgG 2,5 mg/L Jordnöt IgE 23 kE/L Valnöt IgE 2,1 kE/L Någon som kan säga något om dom värdena?? Tycker det är konstigt att man inte blir kallad till en träff och får mer information om vad som nu gäller mm. Det står endast ett telefonnummer dit jag kan ringa om jag har frågor?!? Klart man har frågor!? Hon har tidigare haft en mjölkproteinallergi (som hon blivit av med). Då gick vi på en annan allergimottagning, och när vi då fick veta hennes allergi fick vi gå på en träff tillsammans med andra i samma situation och få information av en dietist och ställa frågor mm. Tycker det är mycket konstigt att vi blivit helt lämnade med provsvaren denna gång... Hur allergisk är hon? Kan hon äta äpple, kiwi, bönor, ärtor, linser?? Kan man ge henne kakor som innehåller spår av hasselnöt och/eller mandel t.ex? Hur visar sig björkallergi?... Ja frågorna är många Så all information, råd, tips mm är mycket välkommet!