• Anonym (S)

Jag slog min flickvän, ångrar jätte mycket!

Jag skriver anonymt idag för jag skäms verkligen över vad jag har gjort mot den jag älskar.
    Jag önskar verkligen att jag hade kunnat hejda mig i sista sekunden, men det blev bara värre för min del och jag var förbannad över situationen! Jag minns bara att jag ställde mig upp för att skrika och be henne dra från min lägenhet, men slog henne! Jag har dåligt samvete och känner mig som världens sämsta pojkvän.

Vi låg i sängen och jag hade min laptop på mitt knä- såg film, hon ville sova och bad mig gå ut från rummet. Jag svarade med- snart, om 10 min. Hon började rycka i min dator efter någon minut, jag sa- lägg ner, gå ut själv om du så gärna vill sova skit unge! Vi bara tjafsade och skrek på varandra tillslut, hon ställde sig upp knuffades, sa idiot jävel till mig och skulle precis lämna rummet där jag fick utbrott och gick efter och gav henne en riktig hård örfil på kinden. Hon blev helt röd i ansiktet, grät och jag blev förvirrad på mig själv! Jag vet att jag slog henne hårt, för jag tog verkligen i och hon ramlade nästan åt sidan. 

Jag skäms verkligen, vet inte vem jag ska ta upp det här med! Gick till henne någon timme efter för att be om ursäkt, men hon hade somnat i gästrummet. Snälla, någon som kan ge mig råd om hur jag göra! Jag känner mig ensam och ledsen!

• Svar på tråden Jag slog min flickvän, ångrar jätte mycket!
  • LinneaJosie
    Anonym (S) skrev 2013-06-07 23:17:21 följande:
    Nödvändigt var mer riktad åt för att jag skäms oerhört mycket så jag vet inne hur jag ska prata om det här. Kan men mejla innan för att vara säker
    AngieT skrev 2013-06-07 23:08:21 följande:
    Du blir väl anmäld om hon vill det, tror jag. Har ni pratat efter det här? Alltså, hon använde ju också våld och kallade dig för saker. Det är inte mer okej att använda våld bara för att man är tjej. Dock tog ju du steget längre när du örfilade henne.
    Nej, vi har inte hunnit prata ut om allt och jag vill verkligen lösa eller åtminstone prata med henne. Det hände för några timmar sen så jag har inte kunnat be om ursäkt.  Att båda skrek och sa fula saker var fel absolut, när hon knuffades var det inget allvarligt och egentligen inget som jag reagerade starkt på och jag vet själv att jag tog i när jag slog henne. 

Googla mansjouren, jag har dålig koll. Jag skulle gissa att det finns möjlighet till visst anonymt stöd. Om du tar tag i det här på en gång har du stora chanser att låta bli att upprepa ett sånt beteende!
  • LindaB85

Hur många tjejer är de inte som ger en kille en fet örfil?? Jag tycker de du gjort är oacceptabelt. Men prata med henne om du så måste väcka henne. Berätta hur du känner och sen är de upp till henne om hon väljer att förlåta och lita på att du ALDRIG gör de igen eller om hon lämnar dig!!

• Anonym (o)

Du verkar dessutom ha ett osunt förhållande till din dator. Lär dig pausa och absorbera verkligheten när det behövs.

• Anonym (S)
    ZaftMonkey skrev 2013-06-07 23:09:03 följande:
    Förhoppningsvis.
    Hon är förmodligen också ensam och ledsen just nu.
    Du ville hon skulle dra från din lägenhet, Ni tjafsade och skrek på varandra, sedan slog/knuffade ni varann. Alla dessa saker är något att skämmas för ordentligt, visst - den sista är snäppet värre. Men du/ni borde ha skämts långt innan slaget kom!
    Jag förstår, det var inte meningen att det skulle gå så långt. Men ska man väcka henne för att prata för jag mår så dåligt?Hon ska inte behöva  ligga där ensam och känna sig ledsen. 

• Anonym (mrs d)

Våld är inte ok, du måste prata med nån om din illska och hur du ska hantera den.

tycker dock att du är modig som pratar om det och erkänner ditt misstag

• Anonym (....)

Väck henne inte...du kan prata med henne i morgon när hon har fått tänka igenom situationen... Jag hade personligen blivit förbannad och inte precis varit mottaglig för samtal för att du skulle lätta ditt samvete om jag hade blivit väckt...

• Anonym (prata)
    LindaB85 skrev 2013-06-07 23:21:26 följande:
    Hur många tjejer är de inte som ger en kille en fet örfil?? Jag tycker de du gjort är oacceptabelt. Men prata med henne om du så måste väcka henne. Berätta hur du känner och sen är de upp till henne om hon väljer att förlåta och lita på att du ALDRIG gör de igen eller om hon lämnar dig!!
    Ringa mansjouren? Kom igen nu... de har nog värre saker att syssla med än en enstaka örfil. Jag håller med om att det är helt oacceptabelt, men det KAN faktiskt ske "i stridens hetta" utan att det betyder "kvinnomisshandlare av stora mått". Jag har själv örfilat min man vid något enstaka tillfälle för några år sedan. Blev så utan att jag tänkte efter, och det har aldrig upprepats.

TS, bra att du ångrar dig och inser vad du gjort. Detta är INTE OK! Inte hennes beteende heller, men det är upp till er hur ni väljer att "kommunicera".
    Jag tror inte det är fel att väcka henne för att prata nu. Risken finns om du somnar att hon sticker iväg imorgon innan du hunnit vakna. Ju längre tid det går innan ni pratar, desto jobbigare kan det bli.
    Du bör be ordentligt om ursäkt - både för örfilen, och för att du inte gick ut ur rummet när hon ville sova (hon är säkert lika upprörd över detta som över örfilen). Sitter man i sängen så lämnar man företräde till den som vill sova! "Gå ut själv om du vill sova, skitunge" är oerhört omoget och jag förstår att hon blev rasande av det.
    Vill du att allt skall bli bra, så tag även på dig skulden för grälet (sen borde hon också hanterat det annorlunda än knuffar och hårda ord).
  • Frontline

Det du har gjort är ju galet fel visst men ni båda var nog lika bra kålsupare från början men det berättigar ju inte en örfil från varken den ena eller den andra.

Starkt av dig att ta upp frågan tycker jag och erkänna att du har gjort fel {#emotions_dlg.flower}

Hade det varit en kvinna som hade skrivit samma sak så hade antagligen dom flesta skrivit att det var rätt åt mannen han betedde sig som ett svin...

Har aldrig slagit den kvinnan jag älskar fast visst kan man erkänna att man har blivit helt skogstokig på dom ibland för dom kan fan retar gallfeber på en.

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Anonym (S)
    LindaB85 skrev 2013-06-07 23:21:26 följande:
    Jag kan verkligen inte sova, ska jag väcka henne??? Våld är inte acceptabelt överhuvudtaget och jag vet det, men ändå gjorde jag något vidrigt idag. Jag vill verkligen be om ursäkt, om hon vill lita på mig i fortsättningen eller ej avgör hon själv men jag måste få ha sagt det jag vill säga. 
    Anonym (mrs d) skrev 2013-06-07 23:32:56 följande:
    Våld är inte ok, du måste prata med nån om din illska och hur du ska hantera den.
    tycker dock att du är modig som pratar om det och erkänner ditt misstag

Jag ska söka hjälp för min skull, har ALDRIG slagit någon i hela mitt liv! 
  • LinneaJosie
    Anonym (prata) skrev 2013-06-07 23:39:11 följande:
    Ringa mansjouren? Kom igen nu... de har nog värre saker att syssla med än en enstaka örfil. Jag håller med om att det är helt oacceptabelt, men det KAN faktiskt ske "i stridens hetta" utan att det betyder "kvinnomisshandlare av stora mått". Jag har själv örfilat min man vid något enstaka tillfälle för några år sedan. Blev så utan att jag tänkte efter, och det har aldrig upprepats. TS, bra att du ångrar dig och inser vad du gjort. Detta är INTE OK! Inte hennes beteende heller, men det är upp till er hur ni väljer att "kommunicera". Jag tror inte det är fel att väcka henne för att prata nu. Risken finns om du somnar att hon sticker iväg imorgon innan du hunnit vakna. Ju längre tid det går innan ni pratar, desto jobbigare kan det bli. Du bör be ordentligt om ursäkt - både för örfilen, och för att du inte gick ut ur rummet när hon ville sova (hon är säkert lika upprörd över detta som över örfilen). Sitter man i sängen så lämnar man företräde till den som vill sova! "Gå ut själv om du vill sova, skitunge" är oerhört omoget och jag förstår att hon blev rasande av det. Vill du att allt skall bli bra, så tag även på dig skulden för grälet (sen borde hon också hanterat det annorlunda än knuffar och hårda ord).

Det gör ingen skada att ta detta på allvar. Det kan däremot göra stor skada att förminska det. Och btw, att örfila sin man "några gånger" är några gånger för mycket. Jag hoppas att det inte händer igen.
  • Anonym (tjejen)

Tycker ni båda är skyldiga varsin ursäkt.Det blir säkert bra igen.Kränkande ord kan faktiskt vara så mycket värre än en örfil

• Parcae

Första steget är ju att erkänna ditt misstag och det verkar du redan ha gjort. Man ska varken knuffas eller slåss i ett förhållande, och de hårda ord ni använder mot varandra känns inte särskilt hälsosamt heller. Jag tycker att ni borde gå i parterapi, ni behöver lära er att hantera konflikter innan det här händer igen.

I sensed your presence before you even arrived. What did you EAT?
  • Dragonball

Försök prata igenom det imorgon. Jag tycker inte du ska väcka henne för då kanske hon blir arg när hon var så trött och hon behövde ju sova. Skriv hur du känner dig i ett brev kanske och ge henne det. Lägg det framför henne så hon läser det när hon vaknar.

Tänk igenom vad du tror var som fick dig att slå när du aldrig slagit förr. Hade ni druckit? 

• Morriss

Varför skall du väcka henne för att du mår dåligt? Låt henne sova, du har gjort tillräckligt ikväll

• Järnlady

Att slåss är inte okej alls men det är en bra början att du ångrar dig och inser att det var fel. Jag och min partner har också slagit varandra några gånger i början av vårt förhållande. Vi hamnade precis som ni i bråk, det urartade och vi var omogna nog att ge oss på varandra fysiskt men vi insåg att det var destruktivt och såg till att det inte hände fler gånger.

Det är inget att ta lätt på men det som hänt mellan er är heller ingen katastrof om ni tar tag i det. Jag tycker att du ska ta ett allvarligt samtal med din flickvän, be om ursäkt, berätta att du ångrar dig och diskutera vad ni kan göra för att ingen av er ska ge knuffar eller örfilar igen.  Ni bör fundera igenom varför ni tog till våld och lära er hantera er ilska så ni inte gör det igen. En psykolog eller parterapeut brukar kunna hjälpa till med det. Ring dem så snart som möjligt och om du är på väg att reagera med våld igen när ni har en konflikt så gå därifrån, helst ut och gör något så att du verkligen hinner lugna dig innan ni försöker diskutera saken igen.

Både du och din partner behöver hjälp, ni vill inte inte hamna i en destruktiv spiral för det är risken man tar om man bara låter det här vara med en enkel ursäkt.

• Anonym (precis!)
    Frontline skrev 2013-06-07 23:43:01 följande:
    Det du har gjort är ju galet fel visst men ni båda var nog lika bra kålsupare från början men det berättigar ju inte en örfil från varken den ena eller den andra.

Starkt av dig att ta upp frågan tycker jag och erkänna att du har gjort fel {#emotions_dlg.flower}

Hade det varit en kvinna som hade skrivit samma sak så hade antagligen dom flesta skrivit att det var rätt åt mannen han betedde sig som ett svin...

Har aldrig slagit den kvinnan jag älskar fast visst kan man erkänna att man har blivit helt skogstokig på dom ibland för dom kan fan retar gallfeber på en.
    Ja, hade tråden varit skriven av en kvinna så hade det istället låtit "misstag händer, du får se till att ni båda ber om ursäkt för det ni har gjort".

ts: du har gjort ett misstag och ni måste prata om det här för att kunna gå vidare.
  • Anonym (mrs d)

Alla gör fel och går över gränser som mann vett egentligen ärr inte ok, prata med hene och var ärlig om det du kände ochh var lyhörd till hennes känslor och reaktion.

• kenopeno

Ta hand om dina känslor själv och låt henne sova. Den enda orsaken att du vill väcka henne är för att du ska få känna dig bättre inombords. Och det är inte att ta ansvar för vad du gjort. Så ta nu ansvar för dina egna känslor.

Du har passerat en gräns och detta behöver du vara vaksam över. Det är inte en giltig orsak att tappa kontollen över sitt beteende pga av ilska. Och detta var vad du gjorde. Låt detta bli en vägledare för dig och finn vägar att kika närmare på det här. Att kontakta en mansjour är inte alls en dum ide......det kan bara hjälpa dig och ge dig fler verktyg att arbeta med, när det kommer till ilska. Försök att se det så här:

oj....jag gjorde verkligen det här och lyckades till o med förvåna mig själv. Här har jag något jag behöver kika  närmare på.....så jag inte kommer reagera så här i framtiden pga mina känslor.      

Svar på tråden Jag slog min flickvän, ångrar jätte mycket!