• tusenliljor

Fler lesbiska som kämpar efter misslyckade inseminationer

Jag och min fru började inseminera i mars och har nu gjort totalt 3 försök som misslyckats. Vi väntar nu på fjärde inseminationen och därefter hoppas vi att vi får börja med ivf om det inte lyckats. Finns det fler därute som är i samma sits som oss och vill finna stöd och tröst? Hur går tankarna för er?

• Svar på tråden Fler lesbiska som kämpar efter misslyckade inseminationer
  • Rainyhill

Hellu. Jag är ensamstående (och gay då) och har gjort ett flertal inseminationer under flera år men ännu inte lyckats. Har väl haft otur med timing osv. Men ska försöka köra på fler inseminationer under våren för jag är trött på att vara barnlös!

Jag kör med heminseminationer.

• Snöfrid

Nån som går till Uppsala Reproduktionscentrum och vet hur reglerna är? Vi har 2 ivf på oss. Har gjort en, och fryst in embryon. Räknas frysningen som ett försök? Måste vi betala nu?

• Varärstorken

Snöfrid, Jag tror att ni har 2 ägguttag med återinföring plus eventuella frysförsök. Men är inte helt säker,bäst är om ni frågar. Lycka till!

Rainyhill, använder du äl-tester? Det borde hjälpa till med timingen. Hur hittade du din donator? Lycka till!

• Snöfrid

Vi fick missfall, min fru som bar. Var på tidigt ul v8 och fick veta att det bara var som storlek v 6. Fruktansvärt jobbigt. Jobbigare än vi trott. Men vi haf 7 embryon i frysen. Så bara att försöka igen. Det var första gången nån av oss var gravid .

• Varärstorken

Nej så tråkigt! Lider med er. Hoppas att det går bättre nästa försök. 7 embryon låter lovande! Kram

• hbgbaby

Hej!

Här finns ännu ett par som försöker gång på gång..
    Har försökt på klinik och nu även med privat donator.
    Är just nu nyinseminerad och vi hoppas verkligen att det tar denna gången.
    Vi har provat att inseminera två dagar under denna ägglossning, och jag inbillar mig att det kan öka chansen för att bli gravid :)

Det vore underbart att få ett barn detta året, i alla fall bli gravid. Inte en jul till utan barn......

Hur går det för er andra?

• Snöfrid
    Varärstorken skrev 2014-01-13 11:54:16 följande:
    Nej så tråkigt! Lider med er. Hoppas att det går bättre nästa försök. 7 embryon låter lovande! Kram

Tack! Mensen har kommit igång precis enligt cykeln direkt iaf
  • Expectingababy

Nu ska vi äntligen efter ett juluppehåll starta vår IVF-behandling. Den 4/2 börjar vi med nässprayen. Nu hoppas vi att denna metod fungerar för oss! :)

Svar på tråden Fler lesbiska som kämpar efter misslyckade inseminationer