• Johanna Fotograf

Lektion 2: Leken

Hej! Nu fortsätter fotoskolan med lektion 2: Leken. Läs mer om tävlingen och klicka in dig till lektionen nedan. Du har möjlighet att tävla med egna bilder som du lägger upp här i tråden! Du kan lägga upp hur många bilder du vill.

I fotoskolan får du lära dig att fotografera dina barn som ett proffs. Under tio lektioner får du ta del av konkreta och personliga tips från mig som har mångårig erfarenhet av barnfotografi och regelbundet håller fotokurser på Fotografiska. Lär dig om teknik och komposition för att lyckas föreviga de mest minnesvärda stunderna i ditt barns uppväxt. 

Varje vecka kommer en ny lektion upp, för varje lektion (totalt 10 st), utser jag en deltagares bild som automatisk går vidare till final och efter 10 veckor har chans att vinna en alldeles egen Samsung NX300. Finalisten utses i början av varje ny vecka och finns i slutet av aktuell tråd.

Här hittar du medlemsgruppen: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/fotoskola-med-samsung-123477

Här hittar du veckans lektion: www.familjeliv.se/Kampanj/1.2123328

Varmt lycka till!

• Svar på tråden Lektion 2: Leken
  • vampyria2

Kurragömma är alltid spännande :D

Loke och Lena leker i gräset

Kompisar gör allt så mycket roligare

Höstlöv är roliga att leka i {#emotions_dlg.flower}

• MrsMikas

Det här är ju galet svårt. Har ofta kameran med så min dator dräller av bilder på lek. Och jag vill ju inte dränka er i bara mina bilder

Här är ett litet urval på mina små troll iaf. Vi tillbringar inte så mycket tid inomhus så det finns inte så mycket lugna pysselbilder. Bara spring och bus.... 

• MrsMikas

Hm.. Liggande bilder blir ju beskurna så det blir lite konstig placering av motivet. 
    Gör jag nåt fel eller är det bara så det är?

• Johanna Fotograf

Hej! Ja det verkar vara så tyvärr. Men jag ser hela bilden när jag bedömer. Vill ni att det ska se rätt ut även här i tråden så gör bilderna 500 px breda om möjligt. Men det är som sagt inget måste. Fina bilder allihop! Jag utser en finalist på måndag, hörs då igen.

MrsMikas skrev 2013-06-11 19:57:56 följande:
    Hm.. Liggande bilder blir ju beskurna så det blir lite konstig placering av motivet. 
    Gör jag nåt fel eller är det bara så det är?

• Apopan

Min lilla kille är inte sådär supernöjd med att leka utan mig som oftast, så det var lite skralt med bilder faktiskt. Men jag fick rota, och så tog jag några kort på honom idag när han lekte också :)

Först några gamlingar:

Världens roligaste leksak under en period under sensommaren 2012

Mormors kattunge var rolig att leka med

Första julafton då han var tillräckligt gammal att öppna sina presenter själv. Innehållet var dock inte så viktigt då snörena och omslagspappret var roligast

Tittut med gammelfarfar

Dansar till sin favoritmusikvideo

Är så kul att bli hopknölad till en liten boll

• Apopan

Och så några nyare;

Första gången i lekpark (till synes också för pappa som får en stor näve sand kastad på sig)

Kana ner för en backe är en kul lek;

Leker rolig lek med pappa;

Snören/rep (av alla dess slag) tycker sonen är något av det roligaste som finns

En av många många vattenleksbilder. Valde denna för att få lite variation då de flesta av mina bilder är från nära håll;

Har klättrat upp på en stenmur vid Alvaret på Öland för att kasta sten;

Tar efter hunden på stranden

(Från idag) Målar loss på vår gamla ytterdörr och kastar boll med hunden;

• Apopan

Och så ett gäng lite nyare ekbilder på lillen tagna med mobilen;

Springa med bästis i vårsolen

Spela fotboll med de stora barnen

Lägga stenar på hunden

Leka med sanden i sandtunnorna

Vara med och leka med hundarna medan vi var valpvakt

Kasta boll hos vänner

Hälla ut alla klossar som en samlat i en hink