• Johanna Fotograf

    Lektion 2: Leken

    Hej! Nu fortsätter fotoskolan med lektion 2: Leken. Läs mer om tävlingen och klicka in dig till lektionen nedan. Du har möjlighet att tävla med egna bilder som du lägger upp här i tråden! Du kan lägga upp hur många bilder du vill.


    I fotoskolan får du lära dig att fotografera dina barn som ett proffs. Under tio lektioner får du ta del av konkreta och personliga tips från mig som har mångårig erfarenhet av barnfotografi och regelbundet håller fotokurser på Fotografiska. Lär dig om teknik och komposition för att lyckas föreviga de mest minnesvärda stunderna i ditt barns uppväxt. 


    Varje vecka kommer en ny lektion upp, för varje lektion (totalt 10 st), utser jag en deltagares bild som automatisk går vidare till final och efter 10 veckor har chans att vinna en alldeles egen Samsung NX300. Finalisten utses i början av varje ny vecka och finns i slutet av aktuell tråd.


    Här hittar du medlemsgruppen: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/fotoskola-med-samsung-123477

    Här hittar du veckans lektion: www.familjeliv.se/Kampanj/1.2123328


    Varmt lycka till!



     




  • Svar på tråden Lektion 2: Leken
  • nadjaolgamarie

    Här kör jag in mina oredigerade bilder!

    Det roligaste min dotter vet är vattenlekar. Det spelar ingen roll om jag skall behöva kakla hela huset för att det skall kunna gå att orda vattenlek även när det är -4°c, när lusten slår in skall detta ske! 

    En suddig barnfot, detta var tack och lov en rätt het sommardag, och fotstegen försvann fort som attan! Men nog hann jag få ordning på åtminstone en halvbra. 



    Till stor hjälp har vi vår Tummy Tub som troget tjänat oss dessa två år. Att tösen börjar bli lite stor är något som börjat märkas just nu. Många skratt har den bidragit till och nog skall den få komma ännu mer till användning då bästa väninnan väntar litet.. Längtar oerhört tills nedkomsten och att få se Tub:ens nya äventyr! (Beskärd enl. regelverket) 


     
  • tessan27

    Blåsa såpbubblor





    Sonen i lekartagen, han verkligen älskar att leka med bilar.


    Maja hoppar från en båt


    Lite mer lek med bilarna



    Tågbaneleken är också alltid skoj.



    Maja nov -05, Vincent april -10
  • tessan27

    Blev ju dubbelt av en bild i förra inlägget, det var den här som skulle upp sist.



    Maja nov -05, Vincent april -10
  • puma1982

    Liten L leker - resultatet blev en nöjd unge & en supernöjd fotograf :D Skruttan fångades även vid blommorna som ställts ut. Får inte bilderna rätt vända pga av dåligt bildredigeringsprogram. Fixar det till nästa vecka & hoppas jag blir bedömd ändå :)








    * T-L -07, L -10 *
  • Johanna Fotograf

    Oj så svårt det var den här veckan! Ni har varit så flitiga allihop och verkligen tagit spännande bilder. Det är en otrolig skatt för era barn och bilderna kommer hjälpa dem att minnas de lekfulla stunderna. Heja och keep up the good work! Veckans vinnare är...



    FINALIST. Den här bilden gör mig så glad! Och nyfiken. Jag vill veta mer om de roliga strutarna på huvudet och jag vill veta vart barnen är på väg. Det här är en bild som väcker många frågor och lyckas fånga barnet i ett härligt ögonblick. Grattis melinda88, nu är du med och tävlar om en Samsung NX300!


     


    Fler favoriter:



    litenlind har tagit en bild med fantastiskt vackert ljus. Den berättar även om den fina relationen mellan flickan och hästen. Vi kommer att prata mer om just relationer i en kommande lektion.



    MrsCharlotte har förevigat två små bustroll. Rörelseoskärpan förstärker känslan av fart och glädje! Det ger alltid resultat att gå nära, ta hellre ett steg framåt än bakåt.



    En lek vi alla känner igen, eller hur? Finns det något bättre än att plaska i en skitig vattenpöl utan galonbyxor och stövlar? puma1982 har tagit en bild med snabb slutartid - något som passar just den här leken mycket bra. Jag gillar även att vi ser husen i bakgrunden och får en känsla av hur det ser ut i området. 

    Tack för era bilder! Strax startar en ny tråd med ett nytt tema - lycka till!

     


     


     

  • vampyria2

    Blire nån ny tråd snart eller, eller är det jag som har missat nått här och ni har en i gång nånstans?

Svar på tråden Lektion 2: Leken