Slutgiltig lön i enskild firma.
Hejsan.
Jag driver mitt eget lilla företag, jag gör det jag älskar mest i hela världen. Alltså jobba med djur.
Efter mycket om och men så har jag bestämt mig för att inte utvidga. Jag har hela tiden haft planer på att bygga vidare och anställa. Men man vet ju inte ens om anställda kommer på morgonen eller ej. Ocj förr eller senare blir dom sjuka. Så jag har bestämt att ha det så pass stort/litet att jag kan hantera det själv. För utvigdar jag och en anställd inte dyker upp är jag rökt. Den risken vill jag inte ta längre.
Det var inte ens ett år sedan jag startade. Men nu fakturerar jag ca 30 000 i månaden, jag har utgifter (väldigt högt räknat) på 12 000. Målet är att kunna fakturera ca 40 000 i månaden och leva på det. Jag har inga dyra hobbys eller en dyr livsstil. Jag håller ju på med det jag vill hela dagarna och det räcker för mig. Men det kommer ju skatter, egenavgifter, pensionssparande osv.
Lite längre fram vill jag även flytta till en gård så kostnaderna minskar ännu mer. Nu betalar jag dubbla hyror för företaget och hemma.
Har ni några tips för att få så mycket över varje månad som möjligt? Man vill ju ändå ha en dräglig lön för det man gör.