• Frågande01

Hur gör jag

Hej. Jag började träna i november 2012 för jag ville minska i vikt lite. Vägde 70kg och är 165cm lång. Jag började med att träna på wii sports varje dag och höll på med det i ungefär 4månader. Sen köpte jag en crosstrainer och kombinerade träningen. Även crunch och plankan har jag gjort. Jag har även minskat portionerna men äter mig mätt,har slutat dricka läsk och alkohol och äter godis på helgen. Nu har jag lyckats gå ner till 55kg och vill inte gå ner något mer alls,var inte meningen jag skulle gå ner så mycket vart lite för mycket ser jag såhär i efterhand då bröst och så har försvunnit vilket gör att jag mår dåligt för det. Men nu senaste tiden har jag tränat 10min 3 dagar i veckan på crosstrainern och sen gjort crunch i 1 minut och 3 repetitioner av plankan. Hur gör jag jag vill inte träna mer men vill inte gå upp massa i vikt igen... Tacksam för svar!

• Svar på tråden Hur gör jag
  • Träningsexpert Elmina

Hej

vilka resultat du åstadkommit!

för att inte gå upp för mycket i vikt bör du fortsätt med dina positiva kostvanor.

Det är ofta enklare att hålla vikten stabil genom en balanserad kost. Just läsk och alkohol är riktiga kcal-bovar, ger mycket energi utan att mätta så fortsätt att hålla dig ifrån det och att bara äta små mängder godis till helgen.

• Frågande01

Kan jag alltså sluta träna å bara äta som jag gör nu? Ja har enbart minskat portionerna inte slutat äta nått osv.

• Träningsexpert Elmina
    Frågande01 skrev 2013-06-11 12:29:09 följande:
    Kan jag alltså sluta träna å bara äta som jag gör nu? Ja har enbart minskat portionerna inte slutat äta nått osv.
    Det bästa är om du kan fortsätta träna, träning har ju så många andra positiva effekter på kroppen och hälsan.

• Frågande01

Jo det vet ja med att de är bra att träna men jag går ju bara ner mer i vikt då och tuttarna försvinner ännu mera. Så vad finns de för bra övningar att göra då? Crosstrainern å plankan å crunch är jag. Finns det något annat? Jag går Även fram å tillbaka ill dagis varje dag. Kan ja ta bort crosstrainer å bara köra plankan å crunch? Ge mig gärna lite tips! :)

• Träningsexpert Elmina
    Frågande01 skrev 2013-06-14 12:55:04 följande:
    Jo det vet ja med att de är bra att träna men jag går ju bara ner mer i vikt då och tuttarna försvinner ännu mera. Så vad finns de för bra övningar att göra då? Crosstrainern å plankan å crunch är jag. Finns det något annat? Jag går Även fram å tillbaka ill dagis varje dag. Kan ja ta bort crosstrainer å bara köra plankan å crunch? Ge mig gärna lite tips! :)
    Styrketräna!

Kör programmet vi haft i träningsutmaningen 2 ggr i veckan istället för crosstrainern (som du fortsätter att köra 2 ggr i veckan) 

Svar på tråden Hur gör jag