• Smuhlan

Vecka 37 i morrn

Tjo! Går in i vecka 37 i morgon. Tänkte höra om det är fler som är på "slutspurten" och hur ni har det? Jag väntar mitt fjärde barn och denna graviditet har varit fullkomligt annorlunda jämfört med mina andra. Väntar visserligen barn med en annan man denna gång så det kke bidrar? Hur som helst har denna graviditet varit jobbig med mycket onda SD som påverkat tappen och haft sig, dessutom fick jag operera andra handen pga karpaltunnelsyndrom... Nu... Den senaste veckan har ALLA krämpor och graviditetssymtom försvunnit... Visst jag har ju min gigantiska mage och bebisen rör sig som den ska plus att mina fötter verkar ha börjat samla vatten som sjutton men allt annat är borta... Vet inte hur jag ska tolka det? Såhär har det INTE varit de andra gångerna... Då har jag har förvärkar tills de övergått i riktiga värkar... Hur har ni det? Kramar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-11 10:40
    Jag har nu kommit så långt så jag är en dag ifrån BF och vet att fler med mig är där. Tycker det är roligt att tråden lever vidare och att fler ansluter sig till oss. ALLA är välkomna att dela med dig och ta del av allas erfarenheter :D Som sagt jag har BF i morgon och hoppas verkligen bebis kommer "i tid" hehe...
  • Svar på tråden Vecka 37 i morrn
  • Eilem
    Elas skrev 2013-07-02 02:59:16 följande:
    Ursäkta mitt gnälliga/negativa inlägg:

Denna smärtan får mig snart att tappa förståndet, bryta ihop och börja gråta!

Det är inga värkar, bara en fruktansvärd intensiv mensvärk som går runt hela magen, bak i ryggen och strålar ner mot rumpan!

Tar sällan värktabletter, då får det vars illa och nu har jag klämt 2panodil! Jag fixar inte med mer snart, jag behöver krafterna till förlossningen ju!!!!!!!!

Gnäll hur mkt du vill :) skönt att få ut frustrationen. Och jag lider med dig, hade så knappt ett dygn och höll på att gå åt. Hoppas hoppas att det försvinner eller att det kommer igång nu! Styrkekram!!
  • Smuhlan
    Selina02 skrev 2013-07-02 09:05:48 följande:
    Smuhlan: det är nog slemmisen! Läste att det kunde vara blodblandat!

Här händer det inget! Mår bara dåligt, är svullen från topp till tå! Bm besök kl 14 idag.

Men kan slemmisen va vattnig? Åå blir galen...

Usch stackare... Drick mkt vatten för tt driva ut vätskan... Hoppas BM besök går bra idag... Kram
  • Eilem
    Smuhlan skrev 2013-07-02 08:59:14 följande:
    Mitt under middagen igår fick jag vattnings blodblandade flytningar.. Tänkte YES!!! Men nu idag... INGENTING... Kan slemmisen se ut så? Eller varför var det blod liksom?? Ljust ljust rosa var det...

Vet inte, men ring förlossningen och fråga. De vet nog vad som är på G ska hålla tummarna att det är startskottet på allt!
  • Smuhlan
    Eilem skrev 2013-07-02 09:34:07 följande:
    Vet inte, men ring förlossningen och fråga. De vet nog vad som är på G ska hålla tummarna att det är startskottet på allt!

Det jobbiga med att ringa förlossning är att de (ofta) vill ha in en på koll... Och det är så jobbigt å åka hem igen utan "resultat" liksom... Avvaktar o ser om det händer nåt mer under dagen...
  • Selina02

Nu var jag hos BM, hon gissade på att jag skulle föda denna vecka! Hoppas att hon har rätt. Bebisens vikt uppskattade hon till ca 3,3 kg nu. Blodtryck och urinprov var bra tack och lov. Jag fick en tid för nästa  besök på tisdag nästa vecka, om jag inte har fött tills dess, skulle vi snacka om igångsättning och jag skulle få en tid innan nästa vecka på fredag isåfall! Det känns skönt! Men vill förstås hellre föda nu Hon kunde känna att jag hade förvärkar......

• mammabettan

Ingen bebis på g här... inte minsta tecken... hur mycket jag än känner efter... 

Har varit och klippt mig idag och det var otroligt skönt att få det gjort. Efter det var jag till bm och allt var så bra så... får akupunktur för foglossning och idag fick jag lite extra nålar för att jag sovit så dåligt och hon tyckte jag kunde behöva sova lite extra under akupunkturen. Däckade totalt... hoppas jag inte snarkade för högt... Flört
    Passade på att fråga om hon inte kunde sätta lite fart på det hela med hjälp av nålarna och då avslöjade hon att några av nålarna hon satte ska man vara lite försiktig med om man inte vill riskera att det drar igång. Tyckte jag lät toppen, men hon hade aldrig varit med om att det hade haft någon effekt... o jag känner ju som sagt var inte ett dugg nu heller, så erfarenheten stämde nog... 

Smuhlan - vad spännande att det verkar hända grejer... tycker också att det låter som slemmisen. Tror den i princip kan komma i vilken form som helst, både som flytning och som ett klonk i toan... Skrattande

Selina02 - är du så nära bf, eller har du redan passerat, eftersom det pratas om igångsättning? jag har bf på söndag och en stor kille i magen (de räknar med 5 kg om han kommer som hans systrar - 2 v över tiden) men det pratas inte om igångsättning förrän på 42+0... Vill dock helst komma igång själv även om jag längtar, så just nu är jag nöjd med det.  Håller tummarna för att din bm har rätt o att du får träffa ditt lilla knyte den här veckan!

• Selina02
    mammabettan skrev 2013-07-02 17:13:44 följande:
    Selina02 - är du så nära bf, eller har du redan passerat, eftersom det pratas om igångsättning? jag har bf på söndag och en stor kille i magen (de räknar med 5 kg om han kommer som hans systrar - 2 v över tiden) men det pratas inte om igångsättning förrän på 42+0... Vill dock helst komma igång själv även om jag längtar, så just nu är jag nöjd med det.  Håller tummarna för att din bm har rätt o att du får träffa ditt lilla knyte den här veckan!
    Jag har också BF på Söndag 7/7 Jag väntar en pojke denna gång, andra barnet. Jag själv beräknade enligt sista mens BF till idag (2/7), två privata UL där jag fick BF 5/7 och 6/7. Så BF denna vecka hur som helst.
    Jag har haft foglossning, diskbråck och nu en massa i vätska i kroppen, totalt har jag gått upp 25 kg, och är sängliggande det mesta av tiden. Jag frågade BM vad som händer om jag inte föder denna vecka, då sa hon att vi bokar in en tid så att jag får torsdag eller fredag nästa vecka!! Blev så lättad och glad! även om det blir övertid då - hoppas förstås att jag föder denna vecka. Men när BM sa så, ville jag absolut inte ifrågasätta och sa att det lät bra!

• Smuhlan
    Selina02 skrev 2013-07-02 19:10:51 följande:
    Jag har också BF på Söndag 7/7 Jag väntar en pojke denna gång, andra barnet. Jag själv beräknade enligt sista mens BF till idag (2/7), två privata UL där jag fick BF 5/7 och 6/7. Så BF denna vecka hur som helst.

Jag har haft foglossning, diskbråck och nu en massa i vätska i kroppen, totalt har jag gått upp 25 kg, och är sängliggande det mesta av tiden. Jag frågade BM vad som händer om jag inte föder denna vecka, då sa hon att vi bokar in en tid så att jag får torsdag eller fredag nästa vecka!! Blev så lättad och glad! även om det blir övertid då - hoppas förstås att jag föder denna vecka. Men när BM sa så, ville jag absolut inte ifrågasätta och sa att det lät bra!

Skönt att ha ett "slutdatum" att se fram

Emot :) du kommer säkert komma igång innan nu bara för du slappnar av :)

Jag har börjat nojja över om man kommer få plats på den förlossning man valt... Det är ju värsta baby boomen... ( ska föda på bbsthlm)... Men å andra sidan struntar jag just nu i det, bara bebisen kunde komma ut...

Vad har ni för namnförslag? Vi har ellie och Elvis
  • Smuhlan
    mammabettan skrev 2013-07-02 17:13:44 följande:
    Ingen bebis på g här... inte minsta tecken... hur mycket jag än känner efter... 

Har varit och klippt mig idag och det var otroligt skönt att få det gjort. Efter det var jag till bm och allt var så bra så... får akupunktur för foglossning och idag fick jag lite extra nålar för att jag sovit så dåligt och hon tyckte jag kunde behöva sova lite extra under akupunkturen. Däckade totalt... hoppas jag inte snarkade för högt... 

Passade på att fråga om hon inte kunde sätta lite fart på det hela med hjälp av nålarna och då avslöjade hon att några av nålarna hon satte ska man vara lite försiktig med om man inte vill riskera att det drar igång. Tyckte jag lät toppen, men hon hade aldrig varit med om att det hade haft någon effekt... o jag känner ju som sagt var inte ett dugg nu heller, så erfarenheten stämde nog... 

Smuhlan - vad spännande att det verkar hända grejer... tycker också att det låter som slemmisen. Tror den i princip kan komma i vilken form som helst, både som flytning och som ett klonk i toan...

Skönt att du fick sova ;)
  • Elas

Smuhlan: Tack, inland är det gott att bara få gnälla av sig någon stans! Jag använder vetekudden hela tiden och vet inte vad jag skulle gjort utan den! Men inatt och imorses fick jag ta panodil, men nu på kvällen har det varit mkt bättre så jag fick ett ryck å städade här hemma, rensade kylen och dammade, tog hand om tvätten mm och då har vi även varit å tittat på Sean Banan här i eftermiddags, han uppträdde på Liseberg och sonen är helt tokig i honom, vi dansade sjöng å åkte lite karuseller. Så himla mysigt!

Eilem: Tack snälla, så glad att ni tjejer finns här. Vet inte vad jag skulle göra utan denna underbara tråd!

Selina02: men vad spännande! Hoppas bebisen kikar ut i natt :)

Svar på tråden Vecka 37 i morrn