• Smuhlan

Vecka 37 i morrn

Tjo! Går in i vecka 37 i morgon. Tänkte höra om det är fler som är på "slutspurten" och hur ni har det? Jag väntar mitt fjärde barn och denna graviditet har varit fullkomligt annorlunda jämfört med mina andra. Väntar visserligen barn med en annan man denna gång så det kke bidrar? Hur som helst har denna graviditet varit jobbig med mycket onda SD som påverkat tappen och haft sig, dessutom fick jag operera andra handen pga karpaltunnelsyndrom... Nu... Den senaste veckan har ALLA krämpor och graviditetssymtom försvunnit... Visst jag har ju min gigantiska mage och bebisen rör sig som den ska plus att mina fötter verkar ha börjat samla vatten som sjutton men allt annat är borta... Vet inte hur jag ska tolka det? Såhär har det INTE varit de andra gångerna... Då har jag har förvärkar tills de övergått i riktiga värkar... Hur har ni det? Kramar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-11 10:40
    Jag har nu kommit så långt så jag är en dag ifrån BF och vet att fler med mig är där. Tycker det är roligt att tråden lever vidare och att fler ansluter sig till oss. ALLA är välkomna att dela med dig och ta del av allas erfarenheter :D Som sagt jag har BF i morgon och hoppas verkligen bebis kommer "i tid" hehe...
  • Svar på tråden Vecka 37 i morrn
  • Mamalinda
    Smuhlan skrev 2013-06-30 01:00:59 följande:
    Nej fy vad jobbigt :( allergi? Eller har du kollat upp dina levervärden? Själv lyder jag av "mekaniska nässelutslag" vilka medför att jag måste ta antihistamin varje dag, men det hjälper... Har haft det i ca 3 år nu...

Har kollat mina levervärden, men inte fått något svar än. Det är säkert bara graviditetshormonerna som spökar. Det är framförallt de senaste veckorna det har kliat.
  • Mamalinda

Gick det bra på kalaset förresten?

• Smuhlan
    Mamalinda skrev 2013-06-30 02:43:56 följande:
    Har kollat mina levervärden, men inte fått något svar än. Det är säkert bara graviditetshormonerna som spökar. Det är framförallt de senaste veckorna det har kliat.

Det var supertrevligt på festen :) ja klia kan det ju göra pga hormoner och kanske extra vätska...
  • mammabettan

Här är det full rulle i magen... lillkillen lever runt som en tok, vilket säkert bidrar till en del förvärkar.... tycker det är skönt att känna att det händer lite iaf! Drömmer 

Hur mår ni andra? Jag är så kluven nu, för en del av mig vill bara att allt ska sätta igång (8 dagar kvar till bf men antar att jag får räkna med att gå över ett par veckor som med de tidigare två...) och en annan del av mig vill hinna klart med allt hemma först... Boar som bara den och har massor jag vill hinna! Skrattande 

• Eilem
    mammabettan skrev 2013-06-30 14:36:47 följande:
    Här är det full rulle i magen... lillkillen lever runt som en tok, vilket säkert bidrar till en del förvärkar.... tycker det är skönt att känna att det händer lite iaf!  

Hur mår ni andra? Jag är så kluven nu, för en del av mig vill bara att allt ska sätta igång (8 dagar kvar till bf men antar att jag får räkna med att gå över ett par veckor som med de tidigare två...) och en annan del av mig vill hinna klart med allt hemma först... Boar som bara den och har massor jag vill hinna!  

Jag har haft värk i magen hela natten och idag samtidigt som lillen sparkar på ordentligt. Idag har jag även värk vid svanken. Jag måste höra med er, eftersom jag inte hade så mkt förvärkar med sonen utan det small bara igång. Hur har det känts för er? Molvärk vet jag men har ni ren värk i nedre magen och på sidorna?
  • Smuhlan
    Eilem skrev 2013-06-30 15:52:34 följande:
    Jag har haft värk i magen hela natten och idag samtidigt som lillen sparkar på ordentligt. Idag har jag även värk vid svanken. Jag måste höra med er, eftersom jag inte hade så mkt förvärkar med sonen utan det small bara igång. Hur har det känts för er? Molvärk vet jag men har ni ren värk i nedre magen och på sidorna?

Ja ligament smärtor liksom, det drar liksom i äggstockarna... Har nästan som träningsvärk av alla förvärkar och nu idag har även jag smärta i ryggslutet men ganska lugnt ändå...
  • Eilem
    Smuhlan skrev 2013-06-30 16:24:18 följande:
    Ja ligament smärtor liksom, det drar liksom i äggstockarna... Har nästan som träningsvärk av alla förvärkar och nu idag har även jag smärta i ryggslutet men ganska lugnt ändå...

Har legat i soffan och det tog ca 30 min att den stora konstanta värkan att lugna sig. Nu har jag lätt molvärk till och från och typ som du säger träningdvärk. Får hoppas att drar igång nu för oss. När var det beräknat för hig? :) fast jag och bästa vän har planerat att gå ut och äta på onsfag och bara njuta av varandras sällskap... ser fram emot det :)
  • Eilem

Ursäkta den dåliga stavningen, men har nog fått för tjocka fingrar för mobilen...

• Selina02

Vecka 40 idag! Dvs 39+0

Är sååå deppad idag vill föda
    Vill ha tillbaks min kropp! Allt är klart och vi bara väntar och väntar...

Svar på tråden Vecka 37 i morrn