• Smuhlan

Vecka 37 i morrn

Tjo! Går in i vecka 37 i morgon. Tänkte höra om det är fler som är på "slutspurten" och hur ni har det? Jag väntar mitt fjärde barn och denna graviditet har varit fullkomligt annorlunda jämfört med mina andra. Väntar visserligen barn med en annan man denna gång så det kke bidrar? Hur som helst har denna graviditet varit jobbig med mycket onda SD som påverkat tappen och haft sig, dessutom fick jag operera andra handen pga karpaltunnelsyndrom... Nu... Den senaste veckan har ALLA krämpor och graviditetssymtom försvunnit... Visst jag har ju min gigantiska mage och bebisen rör sig som den ska plus att mina fötter verkar ha börjat samla vatten som sjutton men allt annat är borta... Vet inte hur jag ska tolka det? Såhär har det INTE varit de andra gångerna... Då har jag har förvärkar tills de övergått i riktiga värkar... Hur har ni det? Kramar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-11 10:40
    Jag har nu kommit så långt så jag är en dag ifrån BF och vet att fler med mig är där. Tycker det är roligt att tråden lever vidare och att fler ansluter sig till oss. ALLA är välkomna att dela med dig och ta del av allas erfarenheter :D Som sagt jag har BF i morgon och hoppas verkligen bebis kommer "i tid" hehe...
  • Svar på tråden Vecka 37 i morrn
  • Eilem
    Elas skrev 2013-07-04 02:05:52 följande:
    Smuhlan: Hahaha, jag skrattar så jag snart kissar ner mig! Tack snälla för de roliga raderna :D

Jag läste om en tjej i någon tråd som blev så trött på att vara gravid då hon befann sig i ve.39, att hon gick in på toa och satte sig och tryckte till (som vid kryst värk) och poooooof sa det så gick vattnet!

Andra gången hon var gravid, någon gång i ve. 37 el 38 gjorde hon samma sak (för skoj skull) och vattnet gick igen!

Ganska sjukt va????

Gud vad häftigt! Men om det skulle ha funkat för mig så skulle jag fött flera ggr med denna tröga gravidmage :-P
  • Eilem
    Selina02 skrev 2013-07-04 08:37:30 följande:
    Slemproppen gick imorse, blodblandat, och nu blöder jag lite smått....har milda värkar. De sa att jag skulle avvakta på förlossningen, men ska man inte alltid undersökas om man blöder?

Hade jag också för mig, testa ring igen och fråga. Annars vad spännande, det är nog inte långt borta nu
  • Smuhlan

Heja selina02!!!! Hoppas det är igång nu!!! Tror att om det är liksom rikligt med blod, ska man absolut in o kolla men om det är väldigt utblandat och inte mycket är det ingen fara... Men... Jag hade nog faktiskt åkt in ändå, för min egen skull liksom... Åå snart blir det bebis va härligt!!!

Coolt det där med att "krysta" så vattnet gått... Ska testa... Lär få krysta så man får migrän haha...

Känner bebisen massor idag... Den är som överallt i magen... Den ligger förmodligen med fötter utåt och rygg mot min rygg och nere mot kissblåsan har den (enligt BM för en vecka sen) händerna och ligger och puttar så jag E ju konstant kissnödig...

Idag m å s t e jag vika tvätt ( eftersom jag ratade det igår ) och plugga körkortsteori... Ska ju skriva om ca en vecka!!! Men det finns ju andra lockande saker att göra också...

• Selina02

Jag åkte in till FL, det var tydligen teckenblödning, men mycket!! Jag går runt med binda nu, jag har förvärkar som gör ont sen igår natt. Men var inte öppen alls suck!

• Mamalinda

Selina: Vad spännande! Hoppas att det är på gång. Idag är typ enda dagen jag inte hoppas att det blir nått. Ska på spa imorgon och det är för sent att avboka om nått händer ikväll. Just nu sätter jag allt mitt hopp till nästa torsdag då jag ska göra hinnsvepning, hoppas verkligen att det funkar.

• Eilem
    Selina02 skrev 2013-07-04 11:54:49 följande:
    Jag åkte in till FL, det var tydligen teckenblödning, men mycket!! Jag går runt med binda nu, jag har förvärkar som gör ont sen igår natt. Men var inte öppen alls suck!

Vad spännande! Håller tummarna för dig att det börjar öppnas
  • Selina02

Är hemma med milda förvärkar, men har läst i olika trådar att det kan vara på G. Det verkar som att de flesta som har fått teckenblödning föder inom närmsta dagarna - hoppas på att det stämmer in på mig.
    Men fattar inte att jag inte ens var öppen 1 cm!

• Eilem

Idag är jag knäckt... såå trött och har en grinpelle här hemma som har helt vänt på sina sovrutiner och ett plus till det är att fogarna och ryggen gör inget för att hjälpa mig... som det känns nu så kommer jag inte orka en förlossning. Och då har jag ALL bakning kvar till kalaset på söndag. Jag önskar man kunde trolla.

• Smuhlan

Tvätt vikandet blev till STORstädning... Phu... Tar en paus nu... Har ägnat ca en timme åt storgrabbarnas rum.. Fy så mkt damm alla datorer och tvspel samlar... Nu resten... Tvätten ska jag vika när golvet torkar...

Förresten har ni koll på det här med vattenavgång om bebis är rörlig? Hur ska man agera om vattnet går då? Tänker på allt prat om navelsträng som kan åka ut först o hamna i kläm?

Städat klart nu... Straffet för det (varför man nu ska få ett straff) är onda SD och yrsel... Suck :( tvätten får vänta :(

• Smuhlan
    Selina02 skrev 2013-07-04 11:54:49 följande:

Å vad spännande!!! Du kommer säkert få bebis inom ett dygn!!
Svar på tråden Vecka 37 i morrn