• Anonym (apa)

Skaffa en apa

Är det lagligt att ha en apa som husdjur om man bor i ett stort hus på landet med stor trädgård? Jag skulle ta jättebra hand om den. Jag vill inte ha riktiga människobarn men jag gillar djur och en apa är ju nästan som ett barn, fast ett djur.
    Vill inte ha en liten apa som herr nilsson, hellre en schimpans. 
    Sen undrar jag också... hur får man tag i en sån? Utomlands eller?? Men man kan väl inte bara ta med en apa på flygplanet hursomhelst?
    Michael Jackson hade ju apa eller apor så det kan ju inte vara olagligt. Som sagt skulle jag ta jättebra hand om den. Den skulle bli lite som mitt barn och min bästa vän samtidigt

BEHÖVER INFO! 

• Svar på tråden Skaffa en apa
  • Anonym (apa)
    Örontrumpet skrev 2013-06-17 23:51:30 följande:
    Jag tror det om inte annat så finns det sköldpaddor!

Grejen med Galapagos är att det inte finns människor där så inget sjukhus. Du får starta ett!
    Sköldpaddor är fina men hur ska man kunna krama dom då? Och hur ska man kunna veta när dom är glada och ledsna och sjuka tex? Dom gör ingenting. 

Jag skulle nog inte kunna åka till Galapagos för jag är rädd för vatten och cykloner 
  • EllisBell

Svanar kanske är något för dig?

• Anonym (apa)
    EllisBell skrev 2013-06-17 23:59:06 följande:
    Små fjäderfän som kycklingar och undulater tycker jag om men jag är rädd för svanar och strutsar och stora fåglar. 
  • Örontrumpet
    Anonym (apa) skrev 2013-06-17 23:54:36 följande:
    Sköldpaddor är fina men hur ska man kunna krama dom då? Och hur ska man kunna veta när dom är glada och ledsna och sjuka tex? Dom gör ingenting. 

Jag skulle nog inte kunna åka till Galapagos för jag är rädd för vatten och cykloner 
    Det gör massor. Viftar runt i sanden, lägger ägg och så simmar de i haven.
    Du kramar dom ungefär som du kramar en stor apa.
    Håll en sköldpadda i handen så går allt bra.
    EllisBell skrev 2013-06-17 23:59:06 följande:

• Anonym (apa)
    Örontrumpet skrev 2013-06-18 00:13:26 följande:
    Det gör massor. Viftar runt i sanden, lägger ägg och så simmar de i haven.
    Du kramar dom ungefär som du kramar en stor apa.
    Håll en sköldpadda i handen så går allt bra.

Jag vet att det GÅR att krama en sköldpadda. Såklart. Men sköldpaddan kramar inte tillbaka, det gör en apa.
  • Örontrumpet
    Anonym (apa) skrev 2013-06-18 00:26:18 följande:
    Jag vet att det GÅR att krama en sköldpadda. Såklart. Men sköldpaddan kramar inte tillbaka, det gör en apa.
    Aha, jag trodde inte du visste hur man gjorde.
    Är du säker på att apan kramar tillbaka? Jag tror att de sliter av dig skallen, biter av dig fingrarna eller slänger kokosnötter i skallen på dig.
  • cheese
    Anonym (apa) skrev 2013-06-18 00:26:18 följande:
    Skölpaddor nu ? Jag är flexibel. jag kan kräla runt i en sovsäck och äta salladsblad på tomten om det är det som krävs.....
  • Anonym (apa)
    Örontrumpet skrev 2013-06-18 00:30:22 följande:
    Aha, jag trodde inte du visste hur man gjorde.
    Är du säker på att apan kramar tillbaka? Jag tror att de sliter av dig skallen, biter av dig fingrarna eller slänger kokosnötter i skallen på dig.
    Nej alla apor är inte onda. Och jag har inga kokosnötter i trädgården.
    cheese skrev 2013-06-18 00:30:58 följande:
    Skölpaddor nu ? Jag är flexibel. jag kan kräla runt i en sovsäck och äta salladsblad på tomten om det är det som krävs.....
    Fortsätt vara en apa du.

• Örontrumpet
    Anonym (apa) skrev 2013-06-18 00:35:38 följande:
    Nej alla apor är inte onda. Och jag har inga kokosnötter i trädgården.

Fortsätt vara en apa du.

Men du ska ju bo i regnskogen??
    Där finns det säkert kokosnötter.
  • Örontrumpet
    Anonym (apa) skrev 2013-06-18 00:35:38 följande:
    Fortsätt vara en apa du.

Nu tycker jag att du är lite vrång.
    Här får du en appadda och tackar nej!!!
Svar på tråden Skaffa en apa