• Anonym (apa)

Skaffa en apa

Är det lagligt att ha en apa som husdjur om man bor i ett stort hus på landet med stor trädgård? Jag skulle ta jättebra hand om den. Jag vill inte ha riktiga människobarn men jag gillar djur och en apa är ju nästan som ett barn, fast ett djur.
    Vill inte ha en liten apa som herr nilsson, hellre en schimpans. 
    Sen undrar jag också... hur får man tag i en sån? Utomlands eller?? Men man kan väl inte bara ta med en apa på flygplanet hursomhelst?
    Michael Jackson hade ju apa eller apor så det kan ju inte vara olagligt. Som sagt skulle jag ta jättebra hand om den. Den skulle bli lite som mitt barn och min bästa vän samtidigt

BEHÖVER INFO! 

• Svar på tråden Skaffa en apa
  • Anonym (...)

När jag var liten så hade min morbror en apa. Han bodde i ett villakvarter i Malmö.

• Anonym (apa)
    Iarwain skrev 2013-06-17 17:45:01 följande:

Problemet med en elak chimpans är attden är stark nog att slita dig i stycken.
    Vill hellre ha en liten apa då
  • catwinter
    Anonym (apa) skrev 2013-06-17 17:43:33 följande:
    Fyfan att dom ska bestämma sådana grejer...
    Varför? Jag tror nog det är för allas bästa att gemene man inte får skaffa aggressiva oregerliga apor hur som helst.

Tänk om jag skulle vilja köpa en elefant eller varför inte en tiger och ha hemma i trädgården? Det faller ju på sin egen orimlighet.

• Anonym (apa)
    Anonym (...) skrev 2013-06-17 17:46:04 följande:
    När jag var liten så hade min morbror en apa. Han bodde i ett villakvarter i Malmö.
    ??? Vad för apa? Hur fick han den dit?
  • Anonym (apa)
    catwinter skrev 2013-06-17 17:46:28 följande:
    Varför? Jag tror nog det är för allas bästa att gemene man inte får skaffa aggressiva oregerliga apor hur som helst.

Tänk om jag skulle vilja köpa en elefant eller varför inte en tiger och ha hemma i trädgården? Det faller ju på sin egen orimlighet.

Okej elefant och sånt förstår jag. Men varför man ej får ha en liten apa förstår jag inte. En sån som ross i Vänner hade.
  • Anonym (apa)

Jag vill även ha pingviner så gärna men det vet jag att det inte går. Har kommit över det nu

• catwinter

Även små apor kan nog vara knepiga att hantera för gemene man som inte har utbildning. Herr Nilsson i Pippi t ex var visst en riktigt elak otäcking. 

• Anonym (apa)
    catwinter skrev 2013-06-17 17:50:50 följande:
    Även små apor kan nog vara knepiga att hantera för gemene man som inte har utbildning. Herr Nilsson i Pippi t ex var visst en riktigt elak otäcking. 
    Det har jag också hört men det går väl att uppfostra på nåt sätt 
  • Anonym (...)
    Anonym (apa) skrev 2013-06-17 17:46:47 följande:
    ??? Vad för apa? Hur fick han den dit?
    Jag kommer inte ihåg mycket, men den var ganska liten. Han hade den i trädgården i en lång lina.
  • Anonym (apa)
    Anonym (...) skrev 2013-06-17 17:53:44 följande:
    Jag kommer inte ihåg mycket, men den var ganska liten. Han hade den i trädgården i en lång lina.
    Tack. Då vet jag iallafall att det inte är omöjligt att ha en apa.
Svar på tråden Skaffa en apa