Hjärntumör? Vilka symtom?
5. Enbarnläkare kommer och undersöker henne och tar informationen, han tycker som sagt att det låter som barnmigrän men för att stilla vår oro kan man göra en MR-scanning
6. 3 veckor går och vi hör inget, nu har hon huvudvärk var till varannan dag men inte så kraftigt som den helgen. Men hon har nu fått åksjuka, känner sig yr från och till. Jag åker ner till vc. Hon blir undersökt för balansen och kollad i ögonen, han tycker att de bör skynda på röntgen och skickar en påskyndarremiss till Borås. Han skickar även en remiss för att kolla synen igen.
7. Ytterligare 2-3 veckor går, hör inget så ringer Borås. De säger att hon kan få komma ner på studiebesök på röntgen så kunde vi diskutera om hon skulle sövas eller få lugnande.
8. Det bekräftas att det är narkos som gäller och vi ringer barnmottagningen så de kan samordna det hela, det ska göras och de ska återkomma. Jag nämner även nu att hon fått daglig huvudvärk och att hon fått vissa synrubbningar, yrsel, åksjuka och illamående.
9. Igår hade jag inte hört något så jag ringde igen och de säger att ärendet inte är påbörjat alltså innebär det att det inte sker något förren efter sommaren då de bara tar emot akuta fall nu.
10. Idag ringde jag till vc igen och det tyckte det var vansinnigt att vi inte fått komma in ännu och de ringde röntgen, röntgen sa att de bara väntade på klartecken från narkos och barnmottagningen. Nu jagar de barnmottagningen för svar.