• Anonym (S)

KCAL!?

Idag har jag ätit: 
    10.00: En lite portion havregrynsgröt med en matsked lingonsylt 
    13.30: En knäckebrödsskiva utan smör
    16.00: Omelett 3 ägg på en knäckebrödsskiva
    20.00: En liten portion av hemmagjord pyttipanna

Träning:
    Jag gick 1.3 mil  

Hur många kcal har jag hävt i mig idag?  

• Svar på tråden KCAL!?
  • Lite tips

Frukosten på 1 ägg, 2 msk kokos, 1 dl blåbär och hallon samt 3 dl yoghurt naturell ger totalt 348 kcl

Lunch på 100 gram rökt lax, 2 dl grönsallad och 1 msk olivolja ger 341 kcl

Middag på 100 gram rostbiff 2 dl grönsallad och 1 msk olivolja ger 279 kcl

Mellanmål: kokt ägg 7o kcl

Avocado: 168 kcl 

Totalt för hela dagen ger det: 1206 kcl vilket är väldigt bra när man vill ner i vikt. Normalt förbrukar en kvinna ca 2000 kcl per dygn

En promenad i vanligt tempo under 2 timmar förbrukar: 533 kcl så mindre än detta ovan bör du inte äta. 

• Anonym (Räknar)

Ja, ladda ner Shape up, den är super! Jag räknar också kalorier. Det bästa är ju att man kan äta av allt!

Min frukost idag blev: Lättkvarg med blåbär, jordgubbar och lite skivad banan, ett halvt Polar Extrem bröd med ost och gurka, kaffe med lättmjölk (285 kcal)

Till lunch planerar jag att äta: Kokt ris med linsgryta, blomkål och en halv avokado (260 kcal)

Till mellanmål (om jag hinner något sådant idag då det blev seeeen frukost) så blir det nog färska jordgubbar och frukt! Till middag blir det kokt kyckling med ris, currysås och kokta morötter.

Jag äter ca 1000 kcal per dag.

Tycker definitivt du ska äta mer grönsaker, men kör på matigare (nyttigare) grönsaker som broccoli och andra kålsorter och rotfrukter. Pasta och ris mättar bra också tycker jag. Att kränga 100g salladsblad är inte lätt, det blir en enorm portion och inte speciellt gott!

• Mineralvatten

du har ätit för lite.
    jag tränar 4ggr i veckan högintensivit, äter 6ggr om dagen.
    frukost, mellis, lunch, mellis, middag och kvällsfrukt.

• Anonym (S)
    Mineralvatten skrev 2013-06-26 12:26:56 följande:
    du har ätit för lite.
    jag tränar 4ggr i veckan högintensivit, äter 6ggr om dagen.
    frukost, mellis, lunch, mellis, middag och kvällsfrukt.
    Jo, men jag är ju ute efter att vandra neråt samtidigt som jag har en väldigt tajt ekonomi, så grönsaker vore lyx 
  • Mineralvatten
    Anonym (S) skrev 2013-06-26 14:34:15 följande:
    Jo, men jag är ju ute efter att vandra neråt samtidigt som jag har en väldigt tajt ekonomi, så grönsaker vore lyx 
    ok men att svälta dig verkar dumt.
    med den måltidsplanen som du har i din ts är alldeles för lite för att kroppen ens ska orka leva, än mindre träna.
  • Mineralvatten
    Pandamamma79 skrev 2013-06-26 17:24:12 följande:
    TS: "mineralvatten" har väldigt rätt!

Du kan bli sjuk!
    =).
    Jag har hållit på med kost och hälsa de senaste 7 åren och har haft ätstörningar åt båda håll. har ju om ett år en kandidatexamen i rehabilteringsvetenskap =).

jag skulle gå under om jag åt så lite.
    frukost, mellis, lunch, mellis, middag och en eller två kvällsfrukter är det som funkar bäst för mig.
  • Mineralvatten
    Lite tips skrev 2013-06-26 10:58:58 följande:
    Frukosten på 1 ägg, 2 msk kokos, 1 dl blåbär och hallon samt 3 dl yoghurt naturell ger totalt 348 kcl

Totalt för hela dagen ger det: 1206 kcl vilket är väldigt bra när man vill ner i vikt. Normalt förbrukar en kvinna ca 2000 kcl per dygn

En promenad i vanligt tempo under 2 timmar förbrukar: 533 kcl så mindre än detta ovan bör du inte äta. 
    om du ska ligga på så litet kaloriintag så ska du givetvis lägga till mat de dagar du tränar. om du i grunden vill ligga på 1300kcal och ska träna och förbränna 500kcal så ska du den dagen äta 1800kcal.

jag har iof gått ned 20cm i midjan på ett år utan att räkna en enda kalori...
  • XcsM

Vad är "vanligt tempo"?
    Vad man förbränner på ett dygn är jätteolika och beror på kön, vikt och ålder.
    Vad man förbränner beror helt på hur vältränad man är och vilken puls man håller. 
  • XcsM
    Mineralvatten skrev 2013-06-26 17:41:21 följande:
    om du ska ligga på så litet kaloriintag så ska du givetvis lägga till mat de dagar du tränar. om du i grunden vill ligga på 1300kcal och ska träna och förbränna 500kcal så ska du den dagen äta 1800kcal.

jag har iof gått ned 20cm i midjan på ett år utan att räkna en enda kalori...
  • Mineralvatten

såhär äter och tränar jag en vanlig vardag:

08:00 Frukost: Jag är en periodare just nu äter jag en knäckebrödskiva med bregott och ost eller leverpastej och gurka. till det ca 2,5dl fil med jordgubbssmak i ett glas och så kaffe.

10:30 Mellis: frukt, kaffe och aminosyror.

11-12:00 träning. högintensiv träning, förbränner ca 450 kcal.

12:30 Lunch: Vanlig lagad mat, inget light-skräp. 1/3 del av tallriken är grönsaker.

16:00 Mellis 2 Proteindrink med banan och en frukt (1dl proteinpulver 2dl mjölk och en banan som mixas)

18:00 Middag: Samma upplägg som lunchen.

20:00 Kvällsfrukt: 3 frukter uppskurna.

• XcsM
    Lite tips skrev 2013-06-26 10:58:58 följande:

Och om du tränar och använder 533kcal så måste du ju räkna av det på kaloriintaget. Äter du 1300kcal och tränar upp 500 så har du ett kaloriintag på 800kcal/dag vilket är för lite.
Svar på tråden KCAL!?