• Anonym (Orolig)

Filma bebis?

Min äldste bonus12 år vill filma vår gemensamma bebis och visa för vänner och sin mamma och mormor. Men jag känner mej orolig för när de fick ta med kort så kom sedan kommentarer om att bebis minsann har utstående öron osv osv. Jag har inte blivit väl bemött av dem, kommentarer såsom blod är tjockare än vatten och att jag inte egentligen bryr mej om dem, att jag ser ut på ett visst vis osv har de sagt dvs bonusens mamma och mormor. Så jag är orolig för att mitt barn ska få samma behandling. Välviljan från deras håll är minst sagt begränsad och svartsjuka kommentarer har haglat genom åren. Hur hade ni tänkt?

• Svar på tråden Filma bebis?
  • M166

Haters gonna hate. Så enkelt är det. Be din bonus att aldrig ladda upp några bebisbilder på nätet dock!

• Anonym (Nepp)

Hade inte tillåtit det nej

• EllisBell

Va? Får han inte filma sitt eget syskon? Vad är det för fel på dig? Det kommer säkert finnas en hel massa folk som tycker att din unge är både ful och trist under resten av hans liv men det borde väl knappast spela roll för dig? Skärpning.

• Litet My

Klart han ska få, det är ju hans syskon. Däremot hade jag motsatt mig att de skulle läggas ut på nätet, men då inte av anledning av biomamman utan för att jag tycker det är onödigt med barnbilder på sidor man inte kan kontrollera. Varför skulle ditt barn få samma behandling? Det är väl oskyldigt i sammanhanget och de kommer väl inte ens att träffa ditt barn?

• Frontline
    EllisBell skrev 2013-06-27 21:41:23 följande:
    Va? Får han inte filma sitt eget syskon? Vad är det för fel på dig? Det kommer säkert finnas en hel massa folk som tycker att din unge är både ful och trist under resten av hans liv men det borde väl knappast spela roll för dig? Skärpning.
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Anonym (nn)

Nej, känns det fel så gör jag det inte, inte när det gäller mitt barn. Bonusens rätt till sitt syskon överskrider inte mammans rätt att göra det som känns rätt för hennes barn. Sen finns det ju inget som säger att man inte kan ändra sig senare men så länge det inte känns bra, nej.

Resonera med bonus, räcker kanske med de bilder som redan visats. Eller en film du godkänt. Eller att man får ta med en kompis hem.

• Ruffa
    Anonym (nn) skrev 2013-06-28 00:33:56 följande:
    Nej, känns det fel så gör jag det inte, inte när det gäller mitt barn. Bonusens rätt till sitt syskon överskrider inte mammans rätt att göra det som känns rätt för hennes barn. Sen finns det ju inget som säger att man inte kan ändra sig senare men så länge det inte känns bra, nej.

Resonera med bonus, räcker kanske med de bilder som redan visats. Eller en film du godkänt. Eller att man får ta med en kompis hem.
  • Ruffa
    Litet My skrev 2013-06-27 22:03:01 följande:
    Klart han ska få, det är ju hans syskon. Däremot hade jag motsatt mig att de skulle läggas ut på nätet, men då inte av anledning av biomamman utan för att jag tycker det är onödigt med barnbilder på sidor man inte kan kontrollera. Varför skulle ditt barn få samma behandling? Det är väl oskyldigt i sammanhanget och de kommer väl inte ens att träffa ditt barn?
    Om du läser TS så ser du att syskonet redan har tagit med ett kort på bebis till sin mamma och kommit tillbaka med kommentarer om bebis öron osv.

Uppenbart tycker TS att det är väldigt känsligt så då ska hon göra det som känns bra för henne som mamma.

Hon får väl helt enkelt förklara för 12 åringen varför.   
  • Ruffa
    EllisBell skrev 2013-06-27 21:41:23 följande:

Vad är det för fel på henne? Vilken väldigt onödig kommentar, tycker du inte?

Det som är "fel" på henne är att hon tycker det känns väldigt obehagligt att "visa" upp sin bebis inför människor hon vet endast är ute för att hitta fel på babyn och komma med elaka kommentarer om den.
    Det är väl inte så svårt att fatta (om man är förälder själv)

Så skärpning du!    
Svar på tråden Filma bebis?