• Anonym (Orolig)

Filma bebis?

Min äldste bonus12 år vill filma vår gemensamma bebis och visa för vänner och sin mamma och mormor. Men jag känner mej orolig för när de fick ta med kort så kom sedan kommentarer om att bebis minsann har utstående öron osv osv. Jag har inte blivit väl bemött av dem, kommentarer såsom blod är tjockare än vatten och att jag inte egentligen bryr mej om dem, att jag ser ut på ett visst vis osv har de sagt dvs bonusens mamma och mormor. Så jag är orolig för att mitt barn ska få samma behandling. Välviljan från deras håll är minst sagt begränsad och svartsjuka kommentarer har haglat genom åren. Hur hade ni tänkt?

• Svar på tråden Filma bebis?
  • Anonym (lisa)

Vad spelar det för roll vad bonusens mamma tycker om bebisen? Har bebisen utstående öron så kommer ju alla som ser din bebis irl också se det.

Låt barnet filma och fota sitt syskon så mycket den vill - allt annat är sjukt anser jag!

För dig och pappan är bebisen förhoppningsvis världens finaste, det kommer aldrig någon annan att tycka! Inse det! 

• Litet My
    Ruffa skrev 2013-06-28 11:07:49 följande:
    Om du läser TS så ser du att syskonet redan har tagit med ett kort på bebis till sin mamma och kommit tillbaka med kommentarer om bebis öron osv.

Uppenbart tycker TS att det är väldigt känsligt så då ska hon göra det som känns bra för henne som mamma.

Hon får väl helt enkelt förklara för 12 åringen varför.   

Ja, och? Jag är läskunnig faktiskt. Men jag håller fortfarande inte med dig.

Om mamman beter sig illa så okej, men det är fortfarande inget pojken skall straffas för och han är förmodligen stolt över sitt syskon. 
  • Ess

Vad är det för fel på folk egentligen. Hade min mans barn fått ett syskon hos sin mamma och visat upp bilder, så hade jag tittat på bilden och sagt att bebisen var söt, oavsett om den sett ut som Musse Pigg. Det hade jag behållt för mig själv i så fall.

• Ruffa
    Anonym (lisa) skrev 2013-06-28 12:58:09 följande:
    Vad spelar det för roll vad bonusens mamma tycker om bebisen? Har bebisen utstående öron så kommer ju alla som ser din bebis irl också se det.

Låt barnet filma och fota sitt syskon så mycket den vill - allt annat är sjukt anser jag!

För dig och pappan är bebisen förhoppningsvis världens finaste, det kommer aldrig någon annan att tycka! Inse det! 
    Ja men alla andra kanske inte har den dåliga smaken att kommentera det, eller hur? Det kanske sårar.

Vill inte Ts visa upp sin bebis för någon som är negativt inställd till allt förknippat till TS så är det väl upp till henne att bestämma det. 

Problemet var väl inte att 12 åringen filmade bebisen utan att han visade upp filmen för otrevliga människor. 
  • Ruffa
    Litet My skrev 2013-06-28 13:12:28 följande:

Ja, och? Jag är läskunnig faktiskt. Men jag håller fortfarande inte med dig.

Om mamman beter sig illa så okej, men det är fortfarande inget pojken skall straffas för och han är förmodligen stolt över sitt syskon. 
    Vadå ja och? Du ifrågasatte varför en bebis skulle få samma otrevliga behandling som TS, den hade tydligen redan fått det i form av onödigt taskiga kommentarer.

Jag vet inte hur du gör, men visar någon upp en ful bebis för mig säger jag inget annat än att den är jättesöt. 

Jag tror 12 åringen överlever det "straffet", det kan ju inte vara så roligt för honom heller att stolt visa upp kort på sitt småsyskon och få elaka kommentarer om det tillbaka. 
  • Anonym (lisa)
    Ruffa skrev 2013-06-28 13:35:58 följande:
    Ja men alla andra kanske inte har den dåliga smaken att kommentera det, eller hur? Det kanske sårar.

Vill inte Ts visa upp sin bebis för någon som är negativt inställd till allt förknippat till TS så är det väl upp till henne att bestämma det. 

Problemet var väl inte att 12 åringen filmade bebisen utan att han visade upp filmen för otrevliga människor. 
    Det är 12 åringens val. Jag förstår inte ens hur detta kan bli en fråga. Om ett stora syskon vill filma sitt lillasyskonen så behöver han väl inte fråga mamman om lov?

Hur märkligt som helst ju! 
  • Litet My
    Ruffa skrev 2013-06-28 13:39:26 följande:
    Vadå ja och? Du ifrågasatte varför en bebis skulle få samma otrevliga behandling som TS, den hade tydligen redan fått det i form av onödigt taskiga kommentarer.

Jag vet inte hur du gör, men visar någon upp en ful bebis för mig säger jag inget annat än att den är jättesöt. 

Jag tror 12 åringen överlever det "straffet", det kan ju inte vara så roligt för honom heller att stolt visa upp kort på sitt småsyskon och få elaka kommentarer om det tillbaka. 

Jag har inte skrivit att mamman gjorde rätt, däremot tycker jag inte man skall ta ifrån 12 åringen glädjen att ha bilder/filmer på sitt syskon.
  • Anonym (nn)

Kan ju vara så att bonus behöver vägledning i hur hantera bilder och filmer på bebis. Visar på omtanke att hen frågat först. En nybliven mamma ska inte behöva oroa sig för sån här skit.

Varför ska märkliga mamman och mormor se film? Är de verkligen intresserade? Bättre låta bli, visa bebis för de som gläds med bonus istället.

• Ruffa
    Anonym (lisa) skrev 2013-06-28 13:40:58 följande:
    Det är 12 åringens val. Jag förstår inte ens hur detta kan bli en fråga. Om ett stora syskon vill filma sitt lillasyskonen så behöver han väl inte fråga mamman om lov?

Hur märkligt som helst ju! 
    Nej det är inte hans val, och jo man måste fråga föräldrarna till ett barn om lov innan man filmar/fotar och visar för andra människor.
  • Anonym (nn)
    Anonym (lisa) skrev 2013-06-28 12:58:09 följande:

Så mycket den vill är väl ändå överdrivet, det vet ju inte du vad det innebär. Allt annat är sjukt, överdriven användning av ordet sjukt.

Min bonus ville filma när vi bytte blöja. Det vill inte jag ska finnas på mobilen.
Svar på tråden Filma bebis?