Inlägg från: Chocoholica |Visa alla inlägg
  • Chocoholica

    För mycket fostervatten

    Jag tycker att du ska slappna av. Jag hade ca 2,8 liter (dubbelt än normalt sa kirurgerna, han föddes med kejsarsnitt) fostervatten. Ingen visste vad det berodde på. Min pojke var i för sig stor. Han var 52 cm och vägde 3860 kg men han är frisk som en nötkärna och har inga kromosomavvikelser. Glad Det enda avvikande är att han är lång när både jag och min man är korta. Flört


  • Chocoholica
    Gosan skrev 2013-07-01 09:59:53 följande:
    Ja vi har oxå fått veta att bebisen är stor, 21 % över normalt. Tack för era kommentarer. Känns iaf skönt att de inte behöver bli tappad på fostervatten. Gudinnan: låg du på tvillingkurvan hela tiden eller stack måttet iväg under tiden?? Jag har legat över sen första mätningen. Jag följer min kurva men den är 2 cm över tvilling. Choco: födde du med kejsarsnitt pga fostervattnet?? Har läst att bebisen kan få svårt att fixera sig. Tack så jättemycket för era svar. Känns bättre
    Ja, det var darför. Vecka 37 så hade han fortfarande inte fixerat sig. Tror det eller ej så gjorde han en volt i magen nån vecka innan de plockade ut honom och lade sig med rumpan neråt. Vi fick tid för vändning (som jag bävade inför) men sen när de kollade på ultraljudet igen då låg han med huvudet neråt busungen!
Svar på tråden För mycket fostervatten