• HelloWorld

UML diagram behöverhjälp

Hej, jag håller på att sliter av mig håret just nu med en uppgift till skolan och jag hittar inga bra artiklar eller förklaringar på youtube som förklarar exakt hur man gör för att skapa en java kod utifrån ett UML klass diagram eller tvärtom.
    Vi ska översätta det här bifogade klassdiagrammet till java kod. Jag har kommit en bit och vill veta om det är korrekt och om någon kan hjälpa mig om jag gjort fel..

Här är UML diagrammet

och här har jag försökt koda så gott jag kan utifrån det:

class vara
    //Instance Fields

private String name;
    private double pris;
    private int antal;

//methods

public void setNamn(String namn)
    public void setPris (String double pris)
    public void setAntal (int antal)
    public getNamn

Nu undrar jag om jag är på rätt väg och hur man gör med resten... jag blir så arg för det finns ingen bra sida som beskriver hur man gör.... tycker det här är svårare än vanligt kodande.
    Tacksam för hjälp

• Svar på tråden UML diagram behöverhjälp
  • jaghopparhögt
    HelloWorld skrev 2013-07-04 21:39:18 följande:
    är det ett programmeringsforum? 
    Det är en sida där man kan ladda upp text, sedan får du en länk som går till det duhar laddat upp. Betydligt enklare att förstå din kod då eftersom den blir i ett bättre format. Fl inlägg passar inte riktigt för kod, särskilt inte längre kod.
  • HelloWorld
    jaghopparhögt skrev 2013-07-04 21:41:48 följande:
    Det är en sida där man kan ladda upp text, sedan får du en länk som går till det duhar laddat upp. Betydligt enklare att förstå din kod då eftersom den blir i ett bättre format. Fl inlägg passar inte riktigt för kod, särskilt inte längre kod.
    så..tror jag :)

http://pastie.org/8110749 
  • HelloWorld
    jaghopparhögt skrev 2013-07-04 21:41:48 följande:
    hjälpte det nåt?
  • jaghopparhögt
    HelloWorld skrev 2013-07-04 22:00:27 följande:
    hjälpte det nåt?
    Jodå, du har snurrat till lite. Det är ganska rörigt.
  • HelloWorld
    jaghopparhögt skrev 2013-07-04 22:13:50 följande:
    Jodå, du har snurrat till lite. Det är ganska rörigt.
    okej...? 

Men jag fick ju rätt svar från Gräsroth.. hur kan det vara rörigt? trodde felet låg i :class Test {
    public void main(String[] args){
    Test var = new Test();
    }
    public void setName(String name) {
    var.setName("Halstabletter");  
  • jaghopparhögt
    HelloWorld skrev 2013-07-04 22:22:51 följande:
    okej...? 

Men jag fick ju rätt svar från Gräsroth.. hur kan det vara rörigt? trodde felet låg i :

class Test {
    public void main(String[] args){
    Test var = new Test();
    }
    public void setName(String name) {
    var.setName("Halstabletter");  
    Jag separerade på klasserna och la dom i olika filer till att börja med, finns ingen anledning att krångla till det med två klasser i en fil.  Sen i mainmetiden så skapar du ett test-objekt, du ska ha ett vara objekt.
  • Gräsrot
    HelloWorld skrev 2013-07-04 21:29:16 följande:
    ok jo det fungerar men mina metoder var.getName osv fungerar inte... det påstås att variabeln var inte används... GAAAAAAAAAAAAAAH frustration

hej du.. Åhh förlåt

Jag glömde en sak..
    var.getName() funkar inte för att det är en Sträng som inte har någon motadress..

så här skulle det sett ut

String namnet = var.getName():

detsamma händer på de andra för att det inte finns någon motadress
    int antalet = var.getAntal();
    double priset = var.getPrice();

så är det när fingrarna skriver men huvudet är frånkopplat..        

• HelloWorld
    jaghopparhögt skrev 2013-07-04 22:26:33 följande:
    Jag separerade på klasserna och la dom i olika filer till att börja med, finns ingen anledning att krångla till det med två klasser i en fil.  Sen i mainmetiden så skapar du ett test-objekt, du ska ha ett vara objekt.
    Ok men jag ger upp nu... en i min klass hade använt två klasser och det var tydligen inga problem så att jag är alldeles för snurrig för att förstå nu..

Vad jag trodde var att jag skapat ett test objekt genom att skriva

Test var = new Test();
       Det här kommer ta tid för mig att lära mig ser jag... hur ni klarade det är jag imponerad över
  • jaghopparhögt
    jaghopparhögt skrev 2013-07-04 22:37:17 följande:
    Konstruktorn i vara sak dessutom sätta en massa dator, när de anropas i Test är den tom.
    Jag stavar som jag hade druckit tre liter vin när ja bara druckit en liter :(

Konstruktorn i vara ska dessutom sätta en massa data, när de anropas i Test är den tom.
Svar på tråden UML diagram behöverhjälp