• himla

BF Mars 2014

oj hoppas att jag får hoppa in här .. gjorde ett cb test imorse som visade +, tog ett till som visade gravid +3... såå ja om allt går som det ska ... blir vi 4 barnsföräldrar i början på mars

har väldigt orgelbunden mens å inte haft mens sedan i mars... såå ja det här är en riktig fullträff så att säga

Har två killar och en tjej innan så det ska bli så spännande att följa denna lilla parvel och se vad det är för liten som kommer att joina vår familj !      

Pontus 040812 v.35+4 * Sanna 061002 v.40+2 * Tim 100301 v.37+4
  • himla

Tackar för välkomnandet  

Jag var till gyn här i slutet av juni för att min mens krångla så mycket ... han sa att jag haft ägglossning å att jag skulle få mens inom 14 dagar... ja om jag inte var gravid ...

Börjar undra om han såg något , men var liiite osäker så han tänkte låta mig komma på det själv..hmm

han skulle semesterstänga nu i juli men jag fick en återbesökstid i mitten av augusti för att få svar på lite prover och sånt ... så nu hoppas jag att jag får ett vul istället å se i vilken mera exakt vecka jag är i och att allt ser bra ut !

har haft mf mellan mina 3 gobitar så man kan ju inte släppa det här med mf helt, även om jag är den typen som vid snart fyllda 38 år hellre väntar barn än mf ...

hur har ni det med känningar så här långt ...

jag har lite högre temp, börjat kissa på natten, å springer på dagarna ... svullen mage, å öm tjejmage, ömma hårda bröst  ååå såå trött ... skulle kunna somna stående...gäsp ... kommer att bli en lite halvjobbig tid här nu tills det är semester om två veckor å jag kan slappa ut totalt

blir väl till att berätta på jobbet sen när jag kommer tillbaka från semestern, å en kompis vet redan om det ... får se när vi bestämmer oss för att berätta nyheten för resten av släkten .... min mor fyller 70 år nästa helg så kanske hon ska få en fin överraskningspresent redan då  

• himla

vakna upp första morgonen med vetskapen att vi är två som går upp ur sängen ... häftig känsla

..idag kom nästäppan som ett brev på posten ...

Kul med flera nyplussade ... grattis !     

• himla

mina två första barn var beräknade i september ... den ena kom i augusti och den andra i oktober... minsingen hade bf 18 mars å kom 1 mars ...som det ser ut nu så är det bf 4 mars så får se hur det blir där då... pappan fyller i februari såå kanske ett februari barn !

ååå jag kan inte släppa detta att jag faktiskt är gravid .. .vi har inte berättat för barnen ännu å vet inte när och hur vi ska berätta det .. j  

• himla

ja jag är såå svullen från och till å öm punktvis på magen ! åå har tappat matlusten ... eller jag är hungrig men när jag väl sätter mig ner för att äta bara stockar det sig i munnen å jag blir proppmätt.... inte sugen på "efterrätter" å kaffe heller ... Dags å köpa hem salta kex

• himla

har väldiga ågren om det där med att berätta för syskonen ... de två största är så stora att de "vet" vad som händer + att makens syster precis fått en liten son så vi har varit väldigt nära både graviditet och bebis nu här på sistone å de är väldigt intresserade av "kroppen" å börjar intressera sig på barns vis för vad sex är ...

men vet också att om vi berättar för dem kan vi inte be dem vara tysta utan då kommer djungeltelegrafen att gå het ... å vi vet också att alla släktingar kanske inte kommer att bli superglada åt denna nyhet så vi vill lägga upp det hela lite fint

jaja det ger sig , jag vill berätta så fort som möjligt för alla... men maken vill vänta lite tills vi vet mera      

• himla
    Hallonet skrev 2013-07-08 11:16:59 följande:
    Jaha, nu fick jag ont i naveln, på insidan. Hade det sist med, så himla sjukt. Känns som att ngt draaar i den inifrån så den vill åka in! Så skumt. Ngn annan som känner igen känslan?
    jag har något ställe på insidan precis bredvid naveln som gör svinont ibland... hade det på vänster sida när jag vänta tim ... igår kände jag samma onda fast på höger sida ... hmm
    anaconda skrev 2013-07-08 11:37:05 följande:
    Någon som tänkt göra tidigt vul/ul?
    jag har ju ett gyn besök inbokat 15 aug så antar att jag tar mig ett vul då

• himla
    lovetove skrev 2013-07-08 20:46:07 följande:
    Är det nån fler än jag som blivit lite klantig?
    Jag snubblar och spiller och i dag har jag råkat klippa mig i fingrarna med en sax, inte en - utan TVÅ gånger!!! 

jo då har vart riktigt tapphänt senaste dagarna ... helt sjukt klumpigt tapphänt ...
  • himla
    Hallonet skrev 2013-07-08 22:33:46 följande:
    Här kommer en bra idé från anaconda!

" Vi måste ha en bildtråd oxå!! Så vi har en snack (denna) sen bf tråd och en bildtråd där vi lägger upp allt vi vill visa! Mage, inköp, ul bilder, rum mm! Kan inte nån fixa de? TS KANSKE? Sen uppdatera tråden med alla länkar så man hittar smidigt!
    Btw har jag vart extremt klumpig sen jag fick pluset i torsdags! Har även märkt att orden kommer ut i fel ordning ibland när jag pratar!!!
    Har även vart på Ikea idag med svärmor och inhandlat lite diverse saker dock inga baby grejer men vi slank ju in på den avd och gluttade lite :) och jag längtar tills vi ska börja inhandla allt!!!"

Kanske kan TS starta en bildtråd och sen länka igen i trådstarten? Glad Annars kan jag starta en tråd men den behöver ff länkas och det kanske är roligare om upphovsmakaren får starta även en ny bildtråd. Flört   

gillar ... alltid roligt att följas åt på flera sätt
  • himla

Hade en Brio double wave när sanna kom, å då var pontus 2 år ... hade väl den i lite drygt ett år ! ...
    nu kommer minsta vara så stor så kommer bara behöva köpa en enkelvagn ... blir med största sannolikhet en brio ... å sen har jag en city mini babyjogger som jag ev tänkte köpa liggdel till också å ha som snabbvagn i bilen ...

har börjat tänka lite å skriva ner lite vad som behövs .. börjat boa redan mao ... sen jobbar jag så "dumt" till att jag ser gravida å bebisar , vagnar , bebistbh mm hela dagarna vilket inte gör det lättare att sluta tänka på allt !

Svar på tråden BF Mars 2014