• himla

BF Mars 2014

...åååå har ultraljuds sköterskan ringt ... å meddelat slut resultatet från Kub testet jag var på i måndags ... 
    Blodprovet och nackspalten hade fått upp resultat jättebra så hon var så nöjd å sa att jag skulle vara glad för de siffrorna ...

Jag visste inte att man var sååå gammal när man var 38 att man drar ner siffrorna sååå mycket bara pga ålder ...
    (1:129 bara på ålder) ,såå skönt då när blodprov å nackspalten såg riktigt bra ut å drog upp det rejält ( 1:5 965) ! ... sen tas det ju även andra prov å de var så bra att de var 1:20 000 där kunde man tydligen inte ha bättre ...

SÅ denna dagen är en glad dag !!!      

Pontus 040812 v.35+4 * Sanna 061002 v.40+2 * Tim 100301 v.37+4 *Lill-Bus bf 140311
  • himla

tack ... ja just nu svävar jag lite på moln igen ...känsla såsom när jag fick första +et ... har inte riktigt vågat släppa faran med att vara äldre... Men NU ska jag bara njuta !

När jag fick grav. diabetes förra gången hade jag kontakt med en tjej som har riktig diabetes .. HON VAR GULD VÄRD... hon hjälpte mig såå mycket när jag då mådde såå dåligt ! Jag har tagit till mig alla hennes råd igen nu och ja mycket är ju sån LCHF diet ... det verkar funka även denna gången så här långt ... Nu har jag inte gått all in ... denna gången så nu ska maken å jag lägga lite mera tid på maten å göra det rätt ... det är långt till mars

Tack för stöd ... återkommer gärna om jag får några frågor !     

Pontus 040812 v.35+4 * Sanna 061002 v.40+2 * Tim 100301 v.37+4 *Lill-Bus bf 140311
  • himla

Novalie: Nej vad jobbigt ... att blöda är ju så jobbigt just för att man inte vet varför å man går och oroar sig... hoppas såå att du får positiva besked ! Tumhållning !!!

• himla

novalie... vad skönt att läsa att du fått se att allt var bra !!!

juliaannaeva... jag har nedräkning här tills det är dags för Ullared... dryga månaden kvar nu... ååå då ska det shoppas...
     Var tvungen att shoppa lite idag med på jobbet , då vi fått in såå fina fårskinnsfällar i svart på jobbet å en body m mum & dad tryck ... kommer att kunna bli dyrt det här    

• himla

haha killar ... vad vet de om shopping ... Jag fick i alla fall godkänt det som jag handlade idag... Då maken för dryga året sedan bestämde sig för att vi inte skulle ha några fler barn så har vi börjat sälja av det mesta i baby väg här hemma ... så när vi väl bestämde oss och det blev ett till + så var det liksom som att börja om på noll igen ... Men som sagt då jag älskar att shoppa bebissaker så gör det ingenting !!

Ska köpa en Brio Happy ... å ha som vardagsvagn ... den kommer dock inte att gå in i bilen när vi har hela familjen med så kommer också att köpa en liggdel till och en adapter som man kan sätta babyskyddet på den city mini vagnen som jag har kvar till minstingen ... perfekt bilvagn   

• himla

Visst är det härligt att få vara gravid å få visa upp det ! Jag älskar det !!!
     slippa gå och gömma sig bakom stora tröjor... nä fram me magen bara  

själv kunde jag inte motstå ett kanonpris på en säng och ett skötbord som jag tittat på förut ... så nu har jag ett litet hål i plånboken och inom några dagar två paket rikare här hemma i väntan på Lill-Bus ! Men nu ska jag ta å lägga mig ... har blivit sååå trött av att jobba nu ... så natti natti !    

• himla

Här är jag ledig idag, men förkyld ( som alla andra verkar det som ... ) så då minsta sonen är lite snorig och hostig så passar det bra att ligga i soffan å titta på tv..

Jag byter vecka imorgon .. så är idag i v. 13+6 , på ett sätt går det så fort ... på ett annat sakta... vill passera RUL, sen kan det få sakta ner liite innan man får den här sista veckorna känslan av att man är trött på stora magen å bara vill lära känna sin lill* inneboende !  

• himla

Ingen rand här ... å inte haft i någon av mina graviditeter....

Vart på det andra föräldramötet för hösten ... så nu vet föräldrar å läraren att det är bebis på gång... åå alla var såå "bebis" åååå nuttiga ... hihi läraren tyckte att vi skulle göra en bebis hörna så kunde vi komma å hälsa på lite då och då för hon tycker sååååååååååå mycket om bebisar haha

Sen ang min grav diabetes så ringde en dietist idag å prata med mig ... efter det tog jag ett eget beslut att äta ett riktigt gott mellanmål med en macka å kladdkaka efteråt ...å vet ni vad ... gav inget speciellt extra utslag ... såååå skönt ... INTE för att jag ska börja äta en massa sött men mera att jag inte behöver stressa upp hela mitt liv för att jag någon gång vid något kalas kanske tar en liiiten tårtbit ... Hoppas så att det håller sig på den här nivån , om inte hela grav. så åtminstone ett bra tag framöver !     

• himla

jahapp då har man börjat känna av foglossningen då ... tack och lov, bara ännu börjat känna av den ... 

Igår kväll när jag satt i soffan, kände jag Lill-Bus å när jag då titta ner på magen såg jag att den rörde sig ... såå jädra häftigt ... H*n måste ha gjort en riktig volt eller något ...

På torsdag ska jag till Spec mvc igen å få domen vad de säger om mina blodsockervärden... såå trött på dessa stick i finger nu... ajajaj

Börjat plocka lite i rummen på övervåningen medans man har lite ork kvar å innan foglossningen sätter in på allvar ... stora sonen så glad då han fått arbetsrummets möbler i sitt rum å han växte nog flera år Arbetsrummet står nu mer eller mindre tomt så bara att börja lassa in Lill-Bus saker   

stuvad vitkål: grattis till lyckat Kub, jag fick prova att lägga mig på sidan en stund för att se om Lill-Bus kunde ändra läge för att hon skulle kunna mäta nacken ... å hon sa när jag blev lite orolig att det inte skulle gå ... att det var tydligen ganska ofta de fick trixa lite för att få till en bra mätning ... så ja vi får helt enkelt va glada att det gick !

å ang cancer kan man bara säga FUCK CANCER !!!
    ... själv har jag haft leukemi som barn å malignt melanom när jag vänta senaste sonen ... å förlorade en nära vän i bröstcancer tidigare i år ... USCH !!!! rent sagt ...     

• himla
    stuvadvitkål skrev 2013-09-14 20:55:24 följande:
    Ja förbannade jävla cancer det började med bröstcancer o nu har det spridit sig vilket hon har vetat nått år men nu har den spridit sig ännu mer :( usch vad hemskt minms du din leukemi eller hur gammal var du?

usch å fy ja ... min kusin fick för måånga år sedan bröstcancer och klarade sig, men för min vän gick det sämre... som tur var så dog hon ovetande om att cancern hade kommit tillbaka ... hon var friskförklarade sedan några månader tillbaka, det gick jättefort !

Jag kommer ihåg när jag var sjuk .. åtminstone fragment av det ... sitter djupt inborrat i mig ... Jag hade precis börjat första klass 1982 när jag svimma och bara gick och la mig när jag kom hem från skolan ... min mamma kände inte igen mig ... så hon gick till läkaren, som tog lite prover ... å sa åt oss att åka hem å packa en väska och snabbt ta oss upp till akademiska ... där jag sen fick tillbringa låång tid ... brr  Blev frisk och fick inga återfall ...

Mina läkare sa att jag troligtsvis inte skulle kunna få några barn, MEN ååå så fel de hade ...
    ( Har tagit kontakt med dem nu på senare år när jag fått mina barn å de är helt överlyckliga ...
    Lika lyckliga som jag är ... jag har ju dem att tacka för mitt liv ! )   
  • himla

En på jobbet "spådde" mig och fick fram "alla" mina barn inkl mf ... enligt henne är det en tjej i magen ... sen blir det inga fler barn! 

Längtar till RUL och hoppas att få se kön då också !   
    Här får man inte heller ta med sig syskon... bara en vuxen person.

Har vart ledig i tre dagar och har flyttat om ordentligt å idag har jag rensat garderober å hållt på... vet inte vart jag fått all ork... känner mig lite piggare, måste ibland liksom nypa mig i armen för att intala mig att ja just ja jag är ju med barn... Ofta när jag så här på kvällarna sätter mig ner i soffan känner jag lite "sprattel" i magen ... så det känns bra att vi har kontakt med varandra   

• himla

mitt rul blev ju flyttat en vecka.... så nu är det nedräkning till 16/10 ... ååå längtar dit !

idag när jag var till spec mvc för blodsocker test så kom en mamma med en liten nyfödd tjej som haft grav.diabetes å hon låg nu inne å skulle prata med diabetesläkaren ... bebisen var tre dagar ååå såå söt ... längtar ju ännu mera när man har dem sååå nära... å samtidigt känner lite småbök innifrån magen !  

• himla

å jag me går på toa stup i kvarten å nu har jag börjat gå upp flera ggr på natten också ... sååå trött ... å natt tror jag att jag vaknat typ 8 ggr av att jag haft värdens sendrag i benen å i fötterna så när kl var 5 gick jag upp å satt mig i soffan .. suck så nu är jag rätt trött ... har värdens träningsvärk i benen hihi ( ett annorlunda sätt att träna på ).

• himla

ja usch var något trött när jag för fjärde gången vakna å kände att det var dags igen i ena vaden ... ställer mig upp på det kalla golvet å känner att det börjar dra i den andra foten ... å börjar då känna mig illamående å snurrig också ... brr suck ... vad göra liksom ... sätta sig å ha vrååålont å lyssna på maken som snarka bredvid ... efter två ggr till sen fick jag nog och gick upp till soffan ... där blev det bättre men två ggr till innan det vart morgon ... å inget sedan dess ... hmm varför är det mest en nattplåga !?!?

• himla

16+0 idag... oj ! åå tröttheten lägger sig som ett moln över mig och förföljer mig vart jag än går

Här blir det en Brio Happy med ligg och sittdel ! sen har vi en babyjogger mini city hemma som jag kommer att köpa en liggdel till också och en adapter så vi kan sätta babyskyddet på den ... det får bli bilvagnen ... då det kommer att bli trångt i bilen med en brio... ja den går inte in helt enkelt .. men en brio ska jag ha å gå ut å gå med .... Tycker den är oslagbar å jag ångrar ibland att jag sålde iväg vår gamla Brio vagn... en vagn att lita på !

En på jobbet är på Babymässa idag så jag väntar spänt på uppdatering när jag kommer till jobbet imorgon      

• himla

Hoppsan hejsan så har jag beställt ett babyskydd också ... kanonpris på nätet ... bättre än med rabatten på jobbet .. jahapp då var det bara att slå till !!!

• himla

Ska ner till Ullared i mitten av oktober ... ååå längtar ... skulle vilja veta vad som finns där nere bara när man kommer hehe ... men det är ju lite spänningen också att man aldrig riktigt vet vad man kommer att hitta ! Inköpslistan har ivartfall blivit lååååååååååååång redan

• himla

Här är det inte rul förrän 16/10  

Om det går att se och de vill berätta så kommer vi att kolla kön, jag vill verkligen veta !!! Annars blir det kanske köns ul senare ...    

V. 17+0 idag !

På torsdag ska jag till diabetes läkaren så får se vad jag får för dom denna veckan !!!   

• himla

Håller med

• himla

kommer inte in på fb sidan...

Svar på tråden BF Mars 2014