• Afla

BF Mars 2014

Är det ok om jag är med här? Plussade i lördags och tog ett digitalt idag som visade gravid :) Bf 15 mars, och detta blir vårt tredje barn.

• Afla

Tack :)

Mår lite tjyvis ibland, annars känner jag inte av något än, lite växtvärk också ifs.

Varför ska ni göra vul? Det är inget som görs rutin här, gör man det där ni andra bor? Vore rätt avslappnande att se det lilla hjärtat annars. Har inte gjort vul med mina två tidigare barn heller.

• Afla

Det gör säkert inget att ni utan syskon är med här också :)

Jisses vad trött jag varit idag, är ju bara på 4+2 idag. Skönt att ha semester snart om tröttheten ska komma redan :)

• Afla

Har ju precis plussat så har inte tänkt så långt som till vagn än :). Inte förrän ni började prata om det :)... Minsta syskonet kommer ju vara 2,5 år, och då vill hon kanske fortfarande åka kärra, kanske är bäst med dubbelvagn, eller vad tror ni. När man går långt orkar ju inte en som bara är 2,5 år gå, eller?

• Afla

Berättar inte på jobbet än, om de inte listar ut det. Klarade inte att dricka kaffe på frukostrasten och självklart var det nån som påpekade det och skämtade om att jag var gravid.

Och magen blir väldigt svulle på eftermiddag/kväll, har mest tighta kläder. Får nog köpa nåt lite mer pösigt att ha

• Afla

Nej, vad tråkigt Hallonet! Lycka till med ivf :)

Välkommen iSawas!

Nån som har några tips på vad man kan göra mot tröttheten, om det finns nåt. Förstår inte hur jag ska fixa att jobba denna veckan också. Längtar sååå efter semestern!

• Afla

Har fött vaginalt båda gångerna och hoppas på att det blir så även denna gången, har dock blivit igångsatt då jag haft havandeskapsförgiftning båda gångerna. På efterkontrollen med mitt yngsta barn sa bm att jag nästan kunde räkna med att få det om jag blev gravid en tredje gång. Därför har vi velat mycket fram och tillbaks, men vi båda vill ju ha en trea egentligen, så då blev det så. Hon pratade även om att man kunde sätta igång det isf, då jag fått det ganska sent

• Afla
    himla skrev 2013-07-21 15:50:30 följande:
    åå urk idag började jag må riktigt illa ... så typiskt när man kan slappna av å ta det lugnt när man äntligen har semester ... dags å prova sea banden som jag köpt till sonen för hans bilåksjuka !

Välkomna alla nya ... Så roligt med så mycket mars bebisar ... hoppas inte alla kommer i Uppsala bara så det blir fullt på förlossningen när jag ska in hehe...   

Blev också väldigt illamående idag! Har du köpt seabandet på Apoteket? Tänkte att jag kanske skulle prova det denna graviditeten.
  • Afla

Tvillingar.. oj grattis! Skulle också vilja göra ett vul och se att allt står rätt till, det är synd att de inte gör det på rutin..

• Afla
    Novalie2013 skrev 2013-07-22 22:45:03 följande:
    Tack alla , mitt besök va inte rutin utan jag fick bråka till mig en tid.. Med lite envishet funkar de ibland... Och ja det är jättekul med två hade dock bara planerat för en då min dotter bara är 5 mån .. Men men bara att göra de bästa av situation glädje är det iaf det är andra gg jag får tvillingar men första gången gick de Inge bra.. Så vi hoppas på en bättre gång nu

Kunde de se om det var enäggs- eller tvåäggstvillingar?
Svar på tråden BF Mars 2014