• yeenie

BF Mars 2014

Afla skrev 2013-08-25 09:05:25 följande:
    Nä jag är verkligen inte hungrig/sugen på mat, skulle kunna levat på frukt hela dagen om jag inte hade två andra barn som behöver mat. Och jag har ju inte varit direkt illamående så det beror ju inte på det.

Vecka 12 idag (11+0), är det i slutet på denna vecka som missfallsrisken minskar?

Jag är också i v 11+0 idag Är inte heller speciellt sugen på mat... äter för att stilla den värsta hungern.
  • yeenie

Hjälper koksaltlösning då? Får nog testa det för jag har blivit totalt beroende av nässpray.

• yeenie
    Malin8803 skrev 2013-08-25 21:14:17 följande:
    Vecka 13 idag :) 12+0 :) Läääängtar till torsdag. så man får reda på om saker o ting e bra eller inte.

Förstår att du längtar! Tiden går så himla sakta bara när man väntar på något :-/
  • yeenie
    himla skrev 2013-08-25 22:35:06 följande:

jag använder koksaltslösning när jag är gravid täppt ... funkar hyffsat tycker jag ... men nu när jag är förkyld täppt så är det inte mycket att ha ... men tar det emellan den vanliga nässprayen för att inte ta för mycket av den ...
    Jag får testa. För detta håller inte längre, det är knappt så att nässprayen hjälper längre... :-P
  • yeenie
    Prinsessan på ärten skrev 2013-08-25 21:57:10 följande:
    Då är vi nästan exakt lika :) 12+1 idag och KUB ultraljud imorgon. Är galet nervös... Och orolig... Och nyfiken och förväntansfull... Och rädd.. Första barnet- alla känslor på en gång :)
    Spännande med första barnet Hur gick det på KUB idag?
  • yeenie
    Prinsessan på ärten skrev 2013-08-26 14:00:47 följande:
    Har kuben kvart i sex i kväll (sambon måste hinna hem från jobbet i köpenhamn)
    Hoppas på att vi får bilder :) lägger upp här såfall

Är dock fortfarande nojig.. tänk om inte allt är som det ska?  
    Det är helt normalt att tänka så. Jag höll på att svimma av nervositet i fredags innan jag gjorde ul. Det vore hemskt om allt inte är som det ska. I de flesta fall är det ju det, får man tänka
  • yeenie

Är helt förstörd idag. Åt lunch på en restaurang förut och råkade få i mig en bit fläskfärs som inte var helt färdig, jag såg att den var lite rosa. Tog endast en tugga av köttet men detta gnager sönder mitt huvud!

• yeenie
    frukarlssonn skrev 2013-08-27 19:48:44 följande:
    Men du, jag vet hur nojig man blir men för det första behöver du inte per automatik bli sjuk av det, sedan tror jag inte det är större fara så länge det inte är jätterått, alltså blodigt! Oc du hann inte få i dig så mkt va? Kanske inte så mkt till tröst men annars kanske du kan ringa sjukvårdsrådgivningen för lugnande svar?

Tack för ditt svar! Det lugnar alltid lite när man får lite respons på sin oro. Jag åt en enda tugga :P Känner mig lite lugnare idag men försöker få tag på restaurangen (det verkar smått omöjligt) för att få veta om köttet är svenskt osv. Det är sjukt egentligen hur lite man vet om restaurangmat...
  • yeenie

Jag låter säkert galen Men jag är så noga med vad jag äter när jag är gravid..

Jo, du har rätt. Man kan inte ens vara säker med svensk kött. Fy! McDonald's sätter jag nästan aldrig min fot på. Max däremot

Svar på tråden BF Mars 2014