• Webbredaktör Annelie

Hur mycket pengar lägger du på barnkläder i månaden?

Ja som frågan lyder, hur mycket pengar lägger du på kläder till ditt barn i månaden?

Är du en ”Spara” som är duktig på att köpa kläder secondhand eller ärver du mycket kläder. Berätta hur du får klädbudgeten att gå ihop?

Eller är du en ”Slösa” som köper mycket nytt och lägger stor vikt på hur dina barn går klädda. Hur får du klädbudgeten att gå ihop och var handlar du dina kläder?

Till hösten ska vi skriva en artikel om barnkläder och hur olika familjer gör för att få klädbudgeten att gå ihop. Berätta hur du gör och diskutera med andra!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket pengar lägger du på barnkläder i månaden?
  • Millan83

Törs inte räkna.. Men jag är en baddare på att shoppa på rea och göra fynd där samt shoppa med rabattkuponger. Sämre på att hitta grejer second hand, men jag har inget emot det!

• Mimmi85

Köper både nytt och second hand samt ärver en del. Är roligt att shoppa second hand för kläderna man köper på HM ser man ju på alla andra barn. Tycker det är kul att shoppa barnkläder till dottern men intresset är inte lika stort som när hon va liten och man som mammaledig hade en massa tid till shopping. Vinterkläder och ytterkläder till förskolan lägger jag en extra slant på ifall det ör bättre kvalite. Vill ju inte dottern ska gå blöt eller frysa. När man pratar runt med andra föräldrar inser man att det går att shoppa bra barnkläder billigt. Finns ju loppisar/byta kläder/tradera/blocket å en massa secondhand butiker. Under vissa perioder växer ju inte barnen så mycket å då slipper man handla en massa nytt. När det kommer till ytterkläder tycker jag det är bra med ett rejält plagg tex en overall som är känd för att klara hård vinter samt en extra overall från te myrorna. Det är så lätt att det händer en olycka å då är det bra med extra kläder.

• Doktor mugg

Jag köper inte barnkläder varje månad, köper när det behövs!

• gbgumman

Doktor mugg

Jag köper nog varje månad men inte för 2000 kr men förrförra vintern blev tex vinterkläder för 6000kr samma dag. Så utspritt på ett år blir det nog 2000kr i månaden.

• Annaïck

Jag tyckte det var lite komplicerat att svara. Jag köper förstas mest kläder inför terminstart och inför sommaren. Skulle gissa att det blir en 300 kr i manaden till mina 2 barn. Det beror ocksa pa att barnen far manga kläder av min mamma som gillar att köpa barnkläder

• Lufsan

Handlar inte varje månad men om jag överslagsberäknar så hamnar vi på 200kr. 
    Har den här månaden handlat för ca 500kr på tradera vilket är en helt ny garderob i storlekarna större än hon har nu.  
    Så nu behöver jag inte handla kläder på ett tag.

Min dotter är bara 5 månader så det går åt mycket kläder eftersom hon växer snabbt. Men vi får det mesta av släkt som älskar att köpa kläder till henne =)

Men jag är definitivt en "slösa" som försöker bli en "spara". Har gått rätt bra hittills. 

En dag i sänder.
  • Mrs Firren

Vi ärver det mesta till vår äldsta och sedan ärver det yngre barnet vidare grejerna. Jag gillar dessutom inte att gå i affärer och är helt ointresserad av att shoppa. Som princip också så vill jag inte klä ut mina barn i modekläder och vuxenkläder för barn. Mina barn är fina som de är, de behöver inte pyntas för det. Jag köper kläder begagnat eller i affär när de behöver grejer. Det vi kan lägga mycket pengar på är ytterkläder och skor med kvalitet eftersom vi är ute mycket i ur och skur.

• gbgumman

När barnen var små så handla jag mycket mindre och billigare. Nu är de 9 och 6 och det är mycket dyrare. Finns inte mycket beg. heller.

• daimstrut

Köper mest från Lindex och nästan uteslutande på rea. Nu sist på tag 2 för 1 på reapriset Bunkrar större storlekar. Brukar bli nån tusenlapp på julrean och sommaren och lite smått inimellan. Kanske 300-400 kr i snitt per månad till bägge. Ärver inget och har en tjej och en kille. Är noga med bra vinterkläder men brukar fynda på rea även där, inkl vinterskor.

• daimstrut

Har god inkomst men tycker det känns grymt onödigt att lägga en massa pengar på kläder till barnen, det blir fläckar, går hål, tappas bort osv.

Svar på tråden Hur mycket pengar lägger du på barnkläder i månaden?