Nu när mina barn är lite större så växer de inte lika snabbt som förut och därför kan de ofta ha sina kläder i flera säsonger, så jag försöker tänka på att inte köpa kläder på ren rutin bara för att det blir ny säsong osv, utan jag kontrollerar alltid först vad som fortfarande passar och inte och i sommar så köpte jag faktiskt bara två t- till sonen och för övrigt hade han förra årets sommarkläder som jag hade köpt något för stora (han är 11 år).
När barnen var yngre och jag pluggade köpte jag nästan alla deras inneplagg på Tradera, men nu när de är äldre är de lite mer kräsna och vill gärna ha liknande nya plagg som andra barn i skolan har, så nu köper jag nästan bara nattplagg odyl. på Tradera, däremot säljer jag nästan alltid deras avlagda märkesklöder på Tradera, Jag köper nästan bara märkeskläder till barnen på inneplaggen för särskilt sonen sliter så hemskt på sina kläder. Jag köper hellre ett par innebyxor för 800 kr som han kan ha i ett år, än ett par byxor för 250 kr som jag får slänga efter tre veckor....
Det jag lägger väldigt mycket pengar på är ytterplagg eftersom vi norr i norrland och mina barn är frusna av sig och behöver äkta dunjackor t ex och ullunderställ, vilket kostar lite mer än vanliga jackor och bomullskalsoner. Inte sällan så säljer jag dessa ull.- och ytterplagg på Tradera om det fortfarande är i gott skick och då får jag en liten peng att använda till nya ytterplagg.